Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lasien kokoaikainen käyttö turhaa jos näkö ei ole kovin huono?

Vierailija
26.06.2021 |

Jos voimakkuudet ovat vaikka +-1 luokkaa tai vähemmän?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä sain ekat lasit -0,75 ja siitä asti oon pitänyt jatkuvasti laseja, sillä tarpeeseen tulivat. Nyt on miinusta jo noin 4.

Vierailija
2/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Laseja käyttämällä taittovirhe korjataan ja silmät ovat luonnollisessa tilassa, eivätkä rasitu tarpeettomasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän laseja siksi että näkisin paremmin niin miksen pitäisi niitä koko ajan? Nyt vanhemmiten joudun nostamaan kyllä otsalle kun katson kännykkää tai luen kirjaa mutta muuten.

Vierailija
4/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mitään haittaa ole, mutta tietysti ei ole pakko käyttää jos ei koe tarvitsevansa. Mulle ainakin optikko sanoi, että näön kannalta ei ole merkitystä käytänkö laseja vai enkö. Yleensä en käytä, vaikka miinusta on 1.75 ja 2.

Vierailija
5/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin aikanaan kun sain ensimmäiset lasit -1 vahvuuksilla, että näitä kannattaisi pitää koko hereilläoloaika, vaikka samalla sanoivat että se ei vaikuta näköön paljonko niitä käyttää. Tiedä sitten miksi niin sanoivat, mutta ei kai se turhaa sitten ole. 

Vierailija
6/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vahvuudet olisi pienet niin ilman laseja oleminen voi aiheuttaa esim. päänsärkyä jonka pystyy estämään laseja pitämällä.

Vierailija
7/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lasit sitä varten ole että niitä käytetään kun koetaan niistä olevan hyötyä? Jos kokee niiden auttavan ja helpottavan näkemistä sekä elämistä niin miksi niitä ei käyttäisi koko aikaa?

Vierailija
8/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Laseja käyttämällä taittovirhe korjataan ja silmät ovat luonnollisessa tilassa, eivätkä rasitu tarpeettomasti. 

Miksi alapeukut? Noinhan se on, korjaamaton taittovirhe aiheuttaa kuormitusta silmille jota silmälasit vähentävät.

Vierailija
9/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optikko sai hepulin, kun sanoin, etten käytä kaukolaseja kotona.

Hän tosin ei tainnut ymmärtää minua täysin oikein, istun etätöiden ja muun takia valtaosan hereilläoloajasta tietokoneella ja silloin tietokonelasit ovat naamalla kyllä. En vain jaksa vaihtaa kaukolaseihin vain siksi, että käyn rouskuttamassa jonkun salaatin 5 m päässä keittiössä. Ulkona ja kodin ulkopuolella on lasit aina.

Vierailija
10/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän tosin ei tainnut ymmärtää minua täysin oikein, istun etätöiden ja muun takia valtaosan hereilläoloajasta tietokoneella ja silloin tietokonelasit ovat naamalla kyllä. En vain jaksa vaihtaa kaukolaseihin vain siksi, että käyn rouskuttamassa jonkun salaatin 5 m päässä keittiössä. Ulkona ja kodin ulkopuolella on lasit aina.

Mitkä on vahvuutesi? Aika outoa optikolta. Lasien käyttämättömyys ei vaurioita silmiä millään tavalla, se on asiakkaan oma valinta kuinka paljon käyttää. 

Vierailija
11/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu -1 lasit reilu 30 vuotta. En ole juurikaan käyttänyt. Eli vain silloin harvoin, kun autoa joutuu ajamaan.

Viimeisimmän näöntarkastuksen mukaan parantunut sen verran, että saisin ajokortista lasien käyttöpakon pois. Ei vaan viitsi alkaa uusimis hommaan.

Vierailija
12/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on vahvuutesi? Aika outoa optikolta. Lasien käyttämättömyys ei vaurioita silmiä millään tavalla, se on asiakkaan oma valinta kuinka paljon käyttää. 

+1 kauas. Näen siis arjessa ihan tarpeeksi hyvin. Jos pitää tarkasti jotain katsoa pitkään (esim. telkkari) on lasit käytössä tietenkin.

13/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sulla on käytössä + ja - lasit samaan aikaan. Erikoista etten sanoisi.

Vierailija
14/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä kuullu kaksiteholaseista?

Vierailija
15/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo kenelle vastasit, mutta totean vain että kaukolasit voivat olla myös plussaa yhtä hyvin kuin miinusta. 

Vierailija
16/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Olen kaukonäköinen, eli minulla on pluslasit kauaksikin. Lähelle on sitten vähän reilummin plussaa.

Likinäköisillä on miinuslasit kauaksi ja kaukovahvuuksista riippuen heillä on lukulasit joko miinusta tai plussaa. Esim. jos kauas on -1, voi lähelle olla pluslasit, mutta jos kauas on -7, lähelle on noin -5.

Missään mainitussa tilanteessa ei ole mitään erikoista. Kaukonäkö on likinäköä harvinaisempaa, mutta ei mikään erikoinen juttu silti.

Vierailija
17/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lasit sitä varten ole että niitä käytetään kun koetaan niistä olevan hyötyä? Jos kokee niiden auttavan ja helpottavan näkemistä sekä elämistä niin miksi niitä ei käyttäisi koko aikaa?

Ne voivat olla myös sitä varten kun ajetaan autoa tai ollaan elokuvateatterissa takarivillä. Itse käytän vain tällaisissa tilanteissa, muulloin en tunne tarvitsevani. -1.25/-1.75 ei hajataittoa

Vierailija
18/24 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne voivat olla myös sitä varten kun ajetaan autoa tai ollaan elokuvateatterissa takarivillä. Itse käytän vain tällaisissa tilanteissa, muulloin en tunne tarvitsevani. -1.25/-1.75 ei hajataittoa

Eli koet niistä olevan hyötyä juuri elokuvateatterissa. Sitä juuri tarkoitinkin. Ei ole pakko käyttää jos niistä ei koe hyötyvän vrt. laseja ei päässä.

Vierailija
19/24 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieväkin likinäkö tai kaukotaittoisuus voi aiheuttaa päänsärkyä, jos ei käytä laseja. Juuri päänsäryt voivat olla se syy miksi optikolle ollaan hakeuduttu. Kannattaa käyttää laseja koko ajan, jos huomaa että oireet helpottavat sillä.

Vierailija
20/24 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla silmät väsyy aika helposti kun ei pidä laseja, vaikka onkin aika pieni taittovirhe. Aivan kuin väsyttäisi kovasti, sitten kun laittaa lasit niin ihme piristyminen tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä