Uusi suhde heti eron jälkeen
Mitä teille tulee tällaisesta toiminnasta mieleen? Mulla on ystävä joka oli pitkässä suhteessa ja päätti aika yllättäen ja nopealla tahdilla erota. Syy oli hänen kertoman mukaan pääasiassa se, että hän kaipasi omaa rauhaa ja tilaa, vapautta. Ei vaan halunnut enää olla silloisen miehen kanssa. No eipä ollut virallinen ero edes selvä kun hän löysi uuden miehen. Suhde oli jo alkujaan hyvin tiivis ja ystävä oli kaiken vapaan hänen kanssaan. Ei tainnut olla virallinen ero edes silloinkaan tullut kun molempien lapset oli jo tutustutettu ja mukana kuvioissa. Yritin ystäväni kanssa jutella, että mihin on heti kiire, nauti vapaudesta ja ota aikaa itselle, käy eroa läpi. Ei hän käsittänyt näkökulmaani. Itsekin eronneena tiedän että eron käsittely vie aikaa ja itselle on ainakin ollut tarpeen olla ihan yksin, rauhoittaa elämää ilman mitään vakavaa suhdetta heti perään. Oon aika huolissani ystävästäni muutenkin. Mutta toki hän itse tekee niin kuin parhaaksi näkee ja tuen häntä. Oon vain miettinyt että miksi hakeudutaan heti uuteen suhteeseen niin vauhdilla. Paetaanko sillä asioita? Kohotetaan itsetuntoa? Vai mitä ajattelette?