Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivikomposiitti vinyylilattia

Vierailija
26.06.2021 |

Onko kenelläkään kokemusta kivikomposiitti vinyylistä lattiassa , jossa kulutuskestävyyden pitäisi olla parempaa kuin tavallisessa vinyylissä? Asennus voinee myös tapahtua vanhan parketin päälle.-Käyttöluokka KL 33 (erittäin kestävä!). 100% vedenkestävä kivikomposiittirunko. Ei veny, ei vanu. Alusmateriaali ingroituna. Helppo asentaa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse herkistynyt sisäilman homeille ja kemikaaleille joten joudun valitsemaan lattiani tarkkaan. Kivikomposiitista ei ole kokemusta mutta paperilla se näyttäisi ihan lupaavalta. Perinteisen vinyylilankun puurunko on herkkä kosteudelle, voi alkaa elättää mikrobeja kostuttuaan ja voi sisältää formaldehydipitoista liimaa. Kivikomposiittirungossa ei näitä riskejä ole. Korkkikerroksen sisältävästä muuten vinyylilankkua muistuttavasta vinyylikorkkilattiasta on tullut paha pettymys kun lattiassa oli vahva henkeen käyvä ominaishaju. Askeläänieristeen valinta ei sekään ole aivan ongelmatonta: Pieniä muovipallosia sisältävä tuplex-matto voi päästää ilmaan etikkahappoa jo uutena, solumuovikalvot saattavat olla enemmän varman päälle mutta nekin voivat reagoida jos lattiamateriaalissa on käytetty liimoja. Eräs tuntemani herkistynyt hyväksyy askeläänieristeeksi vain 1-puolisen elintarvikelaatuisen aaltopahvin, jota remonttimiehet varmasti ihmettelevät, itse näen siinä ongelmana kostumis- ja sen jälkeisen homehtumisherkkyyden. En suosisi kerroksittaisia ratkaisuja eli poistaisin aina vanhat lattiapinnoitteet, vaikka se olisi työlästä. Jos vanha lattia on lautaparketti, senhän saa helposti pois. Jos taas on kyseessä alustaan liimattu paksu mosaiikkiparketti niin senhän voi mieluummin hioa ja kunnostaa kuin peittää uudella lattialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi