Sain juhannusruuat itselleni ja kahdelle teinille kahdella kympillä
Kommentit (4)
Ihmiset tuhlasivat satasia yhteen viikonloppuun. Hulluutta.
Tää on parasta! Minulla on myös tapana suunnitella menu sen mukaan mitä alessa on. Olen säästänyt kymmeniä tuhansia sillä, että en osta mieliteosta mitä sattuu.
Minä taas inhoan näitä aloituksia, kun usein hyvin pieniruokaiset ihmiset väittävät totuutena jotakin. Toki nykyään on näitä alelaatikoita, mutta tavalliset työssäkäyvät ihmiset eivät niitä ehdi koskaan nähdä, ei vilaustakaan.
Olen yh ja kolmen urheilevan teinipojan äiti ja meillä ruokaan menee tolkuttomasti rahaa. Toki suunnittelu säästää mutta työssäkäyvänä en oikeasti ehdi metsästää tarjoustuotteita kuin vain sen verran, kun osuu kauppakäynnillä silmään. Meillä syödään monipuolisesti mutta pojat tarvitsevat paljon energiaa. Mikään salaattikulho ei riitä täyttämään sitä energiantarvetta. Tässä esimerkki päivän ruoista :
Aamupala: lautasellinen puuroa marjoilla tai hillolla, kaksi ruisleipää salaatilla, kurkulla ja kananmunalla, hedelmä tai smoothie
Lounas: Ruokaisa salaatti (pastaa, kanaa, salaattia, kurkkua, paprikaa, retiisiä, pähkinöitä)
Välipala: rahkaa marjoilla
Lounas: perunoita, kanaa, parsakaalia, salaatinloput
Iltapala: kaksi ruisleipää salaatilla, kurkulla, kananmunalla. Rahka tai smoothie.
Tuota energiamäärää ei ihan pienellä summalla kateta. Esim. perunoita meillä menee yhdellä aterialla kilo, päivän salaattiin menee aina 1-2 salaatinkerää, 1-2 kurkkua)
ja työssäkäyvänä en todellakaan ehdi käydä kaupassa päivittäin vaan noin kaksi kertaa viikossa, aina monta kassillista ruokaa.
Suunnitelmallinen kun on niin ei sitä rahaa niin paljoa kulu ja voi saada ekstraakin.