Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain juhannusruuat itselleni ja kahdelle teinille kahdella kympillä

Vierailija
26.06.2021 |

Ollaan syöty hyvin, jopa mansikoita.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmallinen kun on niin ei sitä rahaa niin paljoa kulu ja voi saada ekstraakin.

Vierailija
2/4 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tuhlasivat satasia yhteen viikonloppuun. Hulluutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on parasta! Minulla on myös tapana suunnitella menu sen mukaan mitä alessa on. Olen säästänyt kymmeniä tuhansia sillä, että en osta mieliteosta mitä sattuu.

Vierailija
4/4 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas inhoan näitä aloituksia, kun usein hyvin pieniruokaiset ihmiset väittävät totuutena jotakin. Toki nykyään on näitä alelaatikoita, mutta tavalliset työssäkäyvät ihmiset eivät niitä ehdi koskaan nähdä, ei vilaustakaan.

Olen yh ja kolmen urheilevan teinipojan äiti ja meillä ruokaan menee tolkuttomasti rahaa. Toki suunnittelu säästää mutta työssäkäyvänä en oikeasti ehdi metsästää tarjoustuotteita kuin vain sen verran, kun osuu kauppakäynnillä silmään. Meillä syödään monipuolisesti mutta pojat tarvitsevat paljon energiaa. Mikään salaattikulho ei riitä täyttämään sitä energiantarvetta. Tässä esimerkki päivän ruoista :

Aamupala: lautasellinen puuroa marjoilla tai hillolla, kaksi ruisleipää salaatilla, kurkulla ja kananmunalla, hedelmä tai smoothie

Lounas: Ruokaisa salaatti (pastaa, kanaa, salaattia, kurkkua, paprikaa, retiisiä, pähkinöitä)

Välipala: rahkaa marjoilla

Lounas: perunoita, kanaa, parsakaalia, salaatinloput

Iltapala: kaksi ruisleipää salaatilla, kurkulla, kananmunalla. Rahka tai smoothie.

Tuota energiamäärää ei ihan pienellä summalla kateta. Esim. perunoita meillä menee yhdellä aterialla kilo, päivän salaattiin menee aina 1-2 salaatinkerää, 1-2 kurkkua)

ja työssäkäyvänä en todellakaan ehdi käydä kaupassa päivittäin vaan noin kaksi kertaa viikossa, aina monta kassillista ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi