Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihminen haluaa parantaa tapansa, niin miksi saa haukut?

Vierailija
23.06.2014 |

Riippumatta siis siitä mitä "pahaa" ihminen on elämässään tehnyt, niin jos itse on tajunnut, että haluaa muuttua "paremmaksi ihmiseksi", niin miksi saa haukut niskaan kannustuksen sijaan? Oli sitten kyse vaikkapa  alkoholista, ylipainosta, velkaantumisesta, epäystävällisestä käytöksestä, kiukuttelusta tai mistä vaan.

Enkä nyt oikeastaan tarkoita vaan tätä palstaa vaan elämässä yleensäkin. Mitäs olet päästänyt itsesti tuohon tilanteeseen -kysymykseen tunnun törmäävän vähän väliä eri ihmisten puheissa. Eli tuon perusteella olisi kuitenkin parempi, että ihminen jatkaa ylipainoisena oloa, kun nyt on sellaiseksi itsensä päästänyt? Tai alkoholin liikakäyttöä surevan on parempi nyt vaan jatkaa sitä juomistaan?

Vai onko mulla jotenkin erilainen ajatusmaailma tämän asian suhteen? Kaikki varmaan jotain virheitä on elämässään tehnyt ja ei niiden kuntoon laittamisesta nyt ainakaan moittia voi. Keskustellahan toki voi, mikä on tilanteeseen johtanut ja ehkä auttaa kaveria sitten keksimään ne sudenkuopat, joita jatkossa välttää.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se haukkuja itse ei ole onnistunut muutoksessa. Jos sillä on vaikka joku ulospäin näkymätön ongelma, jonka kanssa se on kipuillut kauan. Sitten sinulla onkin kateutta herättävästi voimaa nousta samankaltaisesta suosta.

Vierailija
2/3 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen laiskuus estää muuttamasta mielipidettä jostain tietystä ihmisestä. Ajatella, jos vaikka naapurin juoppo ryhdistäytyy. Ketä sitten voi enää haukkua, kun itsellä on seuraavan kerran paha olo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se elämänmuutos kannattaa edes aloittaa ennenkuin siitä paasaa kaikille tutuille ja  tuntemattomillekin. Niin saat vähän uskottavuutta, muuten yleinen mielipide on helposti että jauhat vain 'paskaa' vaikkei kaikki sitä niin suoraan kehtaa sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi