1200€ matka+matkakassa kahdelle aikuiselle.
Mitä luulet et onko mahdollista? Onnistusiko sinulta?
Ja nyt kyseessä kesäloman aikana tapahtuva viikon matka.
Kommentit (19)
Riippuu vähän matkakohteestakin ja mitä on tarkoitus tehdä.
700€ ruokiin/ostoksiin ja 500€ matkaan - voi tehdä tiukkaa....
Tietty jos ottaisin lennot esim Norwegianilla, majoituksen airbnb:n kautta (huoneisto) niin sitten voisi onnistuakin
siis niinku mikä onnistuisi? Onhan niitä nyt pakettimatkoja 500e/lärvi ja halvemmallakin
Ihan vain kyselen, että onnistuisiko teiltä?
Itse nimittäin ostin matkan. 2 aikuista, viikko, 3 tähden hotelli aamiaisella.
Lennot, ateriat lennolla + lentokenttäkuljetukset. Yhteensä 660€. Ja tohon päälle matkakassa 500-550€ kahdelle. Ja kokemuksesta tiedän, että riittää.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 14:23"]
siis niinku mikä onnistuisi? Onhan niitä nyt pakettimatkoja 500e/lärvi ja halvemmallakin
[/quote]
Ja 200 euroa viikon ruokiin ja juomiin + ostoksiin?
Aika tiukkaa....
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 14:38"]
Ihan vain kyselen, että onnistuisiko teiltä?
Lennot, ateriat lennolla + lentokenttäkuljetukset. Yhteensä 660€. Ja tohon päälle matkakassa 500-550€ kahdelle. Ja kokemuksesta tiedän, että riittää.
t. ap
[/quote]
Alanya syksyllä? Muualle en ole nähnyt edes Groupon tarjouksissa noin halpoja paketteja.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 14:38"]Ihan vain kyselen, että onnistuisiko teiltä?
t. ap
[/quote]
Juma, mikä aloitus...
500 siis käyttörahaa kahdelle? No, tiukkaa tekis kaikkineen 35 egee per päivä per lärvi.
Thaimaassa riittäis hyvinkin. Lentoja tuskin siis saisi alle tonnin edes yhdelle, mut käyttörahaa siellä ei juurikaan mene (ihan siis perus ruuan jne osalta).
Ei kaikki sitäpaitsi halua tehdä ostoksia, en mä aikakaan mihinkään Turkkiin tai Kanarialle shoppailemaan lähtisi.
1200 € palamaan yhden viikon takia? No joo. Minä olen matkustellut vähemmän, mutta mieluummin laittaisin palamaan 2000-3000 euroa parin kuukauden reissuun kuin tonnin viikon reissuun. Viikon reissu ei kevennä kuin kukkaroa.
Alanyaan en ole menossa. Sinne ei tuo matkakassa riittäisi.
Turkkiin ei ole matka nyt. Eikä never.
Ostokset. Ei tule reissuilta hirmusti ostettua. Ei ole hinkua.
Ja kuten jo mainitsin niin tuttu kohde ja tottuneena reissaajana tietää aika hyvin mitä menee. Me pärjätään tolla aivan lositavasti.
Kysyinkin, että onnistusiko se teiltä muilta?
t. ap
Ei onnistuisi meillä, 3 000 € on minimi Euroopan kohteissa matkakassoineen.
Halpa maa saa olla että minä pärjäisin, minulla kului matkaan ja elämiseen n700€ lomalla ja matka oli tosi äkkilähtö ja maksoi 199€ ja todella nuukasti elin sillä matkakumppani oli hirmu tarkka rahoistaan, samalla säästyi minultakin kun en kehdannut sen kummemmin shoppailla.
No mitä ihmettä, tottakai onnistuu. Et sinä tokioon viikoksi pääse tolla rahalla, mutta lähemmäksi kyllä. Meidän englannin matka maksoi 1300€ kahdelta aikuiselta, 10 päivää + matkakassa.
Voihan sitä lomaksi kutsua vaikka viikon telttaretkeä Janakkalaan, siihen pystyisin helposti tuolla rahalla.
Onnistuisi helposti. Tietysti on kohteita, joissa tuo summa ei riitä edes viikon majoitukseen, mutta useimmissa paikoissa on ihan riittävä matkabudjetti.
Eri asia sitten haluaisinko lähteä tuolla lomakassalla viikon lomalle...
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 14:51"]
No mitä ihmettä, tottakai onnistuu. Et sinä tokioon viikoksi pääse tolla rahalla, mutta lähemmäksi kyllä. Meidän englannin matka maksoi 1300€ kahdelta aikuiselta, 10 päivää + matkakassa.
[/quote]
Ap:llä oli käyttörahat jo tuossa 1200€:ssa.
Kuka tahansa matkustaa 1300 eurolla/henkeä. Meillä 18 pv Italiassa (siis ilman käyttörahaa) maksaa kahdelta suunnilleen tuon verran:) Mutta käyttörahaa varattu sitten reilu 2000€ ja ostokset kortille.
Minulta onnistuisi, matkabudjettini on yleensä aina pieni/pienehkö (paitsi Sveitsissä isompi koska se on kallis maa). Matkaan yleensä Walesiin jossa olen maaseudulla 15-17 päivää tekemässä päivävaelluksia, budjetti 500-600 euroa sis. kaiken. Onnistuu siksi näin halvalla, että yövyn hostelleissa ja kokkaan itse ruokani (syön vegaanisesti ja sellaista ruokaa tuolla harvemmin on tarjolla). Lisäksi olen maaseudulla jossa ei ole mitään maksullisia nähtävyyksiä ja ostoksiin ei juurikaan mene rahaa (yleensä joku 20 euroa). Paikallisbussiin menee jokunen euro mutta en matkusta bussilla läheskään joka päivä. Niin ja en asu Suomessa joten lennot Englantiin saa hiukan halvemmalla kuin Suomesta ostettaessa. Voi kuulostaa spartalaiselta nuo reissuni mutta itse nautin niistä enkä koe mitenkään epämukavaksi tai työlääksi ruoan itse kokkaamista ja hostelleissa asumista.
Onnistuu hyvinkin.