Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko epåluuloinen vai luottavainen ihminen?

Vierailija
22.06.2014 |

Onko siitä sinulle haittaa? Entä hyötyä?

itse olen aika epåluuloinen ja on siitä vällillä haittaa, sillä se tekee minusta hyvin vetäytyvän. Ja on hyötyäkin, kun en yleensä sit tule huijatuksi kuitenkaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epäluuloinen, koska elämä on opettanut. Aloitin kyllä luottavaisena, vuosia sitten, mutta niin sitä oppii. Kun et turhia odota, et pety. Eikä ihmiset pääse satuttamaan. 

Niitä ihmisiä joihin luotan täysin on tasan yksi: MINÄ. 

Vierailija
2/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luottavainen ja avoin. Muut ajatelkoot tai puhukoot minusta mitä haluavat. Olen onnekas, että olen saanut osakseni hyviä ja toimivia ihmissuhteita. En luota kuitenkaan kehen tahansa,  esim. hyvin impulsiivisiin ihmisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on harhaluuloisuushäiriö, ilmeisesti vainoharhaisuutta, mutta itse koen kerta toisensa jälkeen olleeni liian luottavainen. Joskus annan anteeksikin vielä liiian monta kertaa, toisinaan taas en luota enää ikinä enkä anna anteeksi.

Että kukapa tässä sitten tietää millainen oikeasti olen, varmaankin lääkärit koska olen heidän mukaansa työkyvytön ja seinähullu.

Vierailija
4/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus on aika konstikas juttu. Kestää loputtomiin rakentaa, ja vain hetken särkeä. Ja kun se riittävän monta kertaa säretään... Mutta toisaalta sitten on helppo jatkaa ilman turhia illuusioita, ja oppii pitämään omista asioistaan turvan kiinni, koska aina löytyy joka joka käyttää sitä tietoa hyödykseen.  

En kyllä ollut luottavainen lapsenakaan, vaan syrjäänvetäytyvä. Tykkään tarkkailla. Ravintolassakin haluan istua selkä seinää vasten, ja niin että näen ovet. Se on vain kuka minä olen. Luontainen reaktio. 

Vierailija
5/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 23:17"]

Minulla on harhaluuloisuushäiriö, ilmeisesti vainoharhaisuutta, mutta itse koen kerta toisensa jälkeen olleeni liian luottavainen. Joskus annan anteeksikin vielä liiian monta kertaa, toisinaan taas en luota enää ikinä enkä anna anteeksi.

Että kukapa tässä sitten tietää millainen oikeasti olen, varmaankin lääkärit koska olen heidän mukaansa työkyvytön ja seinähullu.

[/quote]

No ei ole kovin asiallista lääkäreiltä sanoa tuollaista. 

Vierailija
6/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kovin epåluuloinen

Vierailija
7/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika varovainen ihmisten kanssa ja silti minulle on käynyt aika usein, että sitten kun olen vihdoin luottanut johonkin, huomaan, että olisi ehkä kannattanut taas vaan olla luottamatta.

Kerään ympärilleni selkään puukottajia ja hyväksikäyttäjiä. Jostakin syystä monilla on myös tarve jotenkin kostaa minulle koko ajan. Ihan vain kostamisen ilosta, vaikka en olisi tehnyt mitään. Koska olen ärsyttänyt olemalla vain olemassa.

Vierailija
8/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 23:19"]

[/quote]

[/quote]Niin no, eiväthän he tietenkään käytä tuota sanaa hullu, jota itse kyllä mielelläni käytän, paljon mieluummin kuin "sairasta". Mutta lopputuloshan on sama, aika vakavana ovat tilaani pitäneet, jopa pakkohoitoa vaativana. 

Pakko kyllä sanoa ettei kohtelu useinkaan ole ollut kovin asiallista, mutta tällähän taidan valitettavasti kaikkien mielestä todistaa sen harhaluuloisuushäiriöni.

Vierailija
9/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 23:44"]

[/quote]

[/quote]Niin no, eiväthän he tietenkään käytä tuota sanaa hullu, jota itse kyllä mielelläni käytän, paljon mieluummin kuin "sairasta". Mutta lopputuloshan on sama, aika vakavana ovat tilaani pitäneet, jopa pakkohoitoa vaativana. 

Pakko kyllä sanoa ettei kohtelu useinkaan ole ollut kovin asiallista, mutta tällähän taidan valitettavasti kaikkien mielestä todistaa sen harhaluuloisuushäiriöni.

[/quote]

Itselläni ei ole koskaan ollut mt-ongelmia, mutta tiedän, että läheistäni on kohdeltu hyvinkin kaltoin lääkärien toimesta. Hän jopa yritti itsemurhaa, sairaalassa, yhden sanojen takia. Joten... Itse sinä parhaiten tiedät, miten voit. En tykkää siitä leimaamisesta ja valtavasta medikalisaatiosta nykyisin. 

Vierailija
10/10 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 23:44"]

[/quote]

[/quote]

Itselläni ei ole koskaan ollut mt-ongelmia, mutta tiedän, että läheistäni on kohdeltu hyvinkin kaltoin lääkärien toimesta. Hän jopa yritti itsemurhaa, sairaalassa, yhden sanojen takia. Joten... Itse sinä parhaiten tiedät, miten voit. En tykkää siitä leimaamisesta ja valtavasta medikalisaatiosta nykyisin. 

[/quote]Niin, sen verran minäkin aikoinaan suljetulla istuin, että ehdin joskus todistaa kyllä omituista toimintaa muidenkin potilaiden kohdalla. Mietin siinä jonkun potilaan soittaessa omaisilleen ja valittaessa jotain, että valitettavasti ei tuotakaan kukaan usko, kukas sitä hullua kuuntelisi.

Kaikki eivät sovi tuollekaan alalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme