Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä ja millä tavoin sinulle selvisi, kuinka vauvat saa alkunsa?

Vierailija
21.06.2014 |

Tarkoitan nyt ihan sitä perinteistä menetelmää.

Itselleni valkeni vasta kymmenvuotiaana. Ja ihan itse pähkäilin, kuinka se voisi tapahtua. Olin pitkään luullut, että kun nainen ja mies menevät naimisiin, niin lapsia sitten vaan alkaa syntyä. Jotenkin sitten koulukavereiden puheista aloin ymmärtää, että se ei olekaan ihan niin yksinkertaista ja muistan jonkin aikaa ratkaisseeni tuota ongelmaa. Keltään en kehdannut kysyä. Muistan, kun eräänä iltana ennen nukahtamista koin älynväläyksen :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan melko pienenä, koska en muista sitä.

Vierailija
2/5 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v vedeltiin jo käteen, olisiko ollut 6-7v kun selvisi...M30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiaana vuotta nuorempi serkku kertoi. Hän oli kuullut jo aikoja sitten vanhemmilta sisaruksiltaan. Järkyttävää miten olen kasvanut pumpulissa...

Vierailija
4/5 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukesin ekan kerran vasta lukiossa paineella vessan kanteen pokelehti kädessä. Silloin vasta kokonaan ymmärsin.

Vierailija
5/5 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään muista, joten varmaan kohtuullisen nuorena ainakin perusteet tajunnut. Muistan, että viidennellä luokalla (eikös silloin olla 10v...) meillä oli koulussa sukupuolivalistusta jossa aihe käsiteltiin. En muista, että olisin silloin saanut mitään ahaa-elämystä ja korjannut käsityksiä haikaroista tai kaalinlehdistä.

Toisaalta meillä lapsena katsottiin tosi paljon luontodokumentteja. Avaraa luontoa aina lauantaisin yms. Voisin kuvitella, että olen osannut yhdistää sen, että eläinten lisääntymisjutut koskevat myös ihmisiä.