Kauanko teidän perheellä menee aikaa valmistautumiseen kun olette lähdössä jonnekin?
Ja montako perheenjäsentä?
Tänään meidän perheellä meni 15 min. Itselläni kasvot ja hiukset siististi laitettu ja vaatteet vaihdettu. Miehellä vaatteet päälle ja hiukset laitettu ja kummallakin hampaat pesty. Lapsi 8kk vaippa vaihdettu ja vaatteet päälle. Ja lapsen hoitolaukku tarkastettu/laitettu puuttuvat tavarat:)
Kommentit (12)
Riippuu tosi paljon minne ollaan menossa ja mistä valmiudesta lähdetään. En tykkää lähteä kiireellä, joten aamulla kello soi tuntia ennen lähtöä. Siinä ajassa saan itseni + 2 lasta lähtövalmiiksi ja aamupalat syötyä.
Jos lähdetään vaikka viikon reissuun niin aloitan pakkaamisen jo edellisenä päivänä, että ehtii vielä huomaamaan jos pitää pyykätä jotain mukaan.
Olen surkea pakkaaja. Mulla menee viisihenkisen perheen matkaan varustamiseen (viikon lomamatka) kauan,pari kolme päivää. Vaatteiden pähkäily, mitä mahtuu laukkuun ja mitä ei, likaisten pyykkäys ym. Mutta kun olen valmis, kaikki tarvittava on mukana, ikinä ei olla reissun päällä jouduttu pulaan siksi että jotain tärkeää olisi jäänyt kotiin.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 14:13"]40 min meni siitä, kun päätettiin lähteä (ehkä noin) viikoksi Lappiin "jonnekin". Aluksi kylpylään Kuusamoon ja sitten katotaan mihin nokka näyttää :) Lapset 1,5v., 3,5v., 11v. Laukut pakattu, auto pakattu ja matkalla ollaan :) Niin ja itse rv 33 menossa...
[/quote]Toivottavasti otit lämmintä mukaan, täällä on ollut melko koleat ilmat....
[/quote]
Kyllä vain :) Sortsit jäi kotiin :)
-3-
Pari tuntia varmaan minimissään :)
t. kahden teinin mutsi
40 min meni siitä, kun päätettiin lähteä (ehkä noin) viikoksi Lappiin "jonnekin". Aluksi kylpylään Kuusamoon ja sitten katotaan mihin nokka näyttää :) Lapset 1,5v., 3,5v., 11v. Laukut pakattu, auto pakattu ja matkalla ollaan :) Niin ja itse rv 33 menossa...
Jos aamulla lähtö, vaatteet edellisiltana valittu valmiiksi, niin 5-henkisen perheen lähtöön max 45 min. Lapset 6,4 ja 1 v. Kahden tytön ja äidin hiukset laitettu, aamupesut ja pisut hoidettu, syöty ja puettu. Äiti meikattu. Suihkussa ei tuossa ajassa käydä. Jos tosi kiire, olen joskus saanut yksin itseni ja muksut puoleen tuntiin liikenteeseen.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2014 klo 14:13"]40 min meni siitä, kun päätettiin lähteä (ehkä noin) viikoksi Lappiin "jonnekin". Aluksi kylpylään Kuusamoon ja sitten katotaan mihin nokka näyttää :) Lapset 1,5v., 3,5v., 11v. Laukut pakattu, auto pakattu ja matkalla ollaan :) Niin ja itse rv 33 menossa...
[/quote]Toivottavasti otit lämmintä mukaan, täällä on ollut melko koleat ilmat....
Riippuu minne lähdetään. Pihalle voidaan lähteä 5minuutissa, vaatteet vaan päälle (minä, mies, 3v ja 1v lapset) ja hiekkalelukassi kainaloon. Jos lähdetään vaikka ravintolaan niin n. 20min, kun mä laktan hiukset+meikkaan+puen+pakkaan kassiin tarvittavat kamat, ja silläaikaa mies pukee itsensä ja lapset. Talvella kaikkiin lähtöaikoihin saa lisätä 5-10min ulkovaaterumbaan.
Eihän itse puuhiin kellään mene kuin se perusaika. Aikaa kuluu kaiken ohella keskusteluun ja muuhun puuhailuun ja kirjojen, elokuvien ja pelien valintaan, eri laitteiden latureiden etsiskelyyn, eväiden tekoon, pilaantuvien ruokien hävitykseen ennen lähtöä ja sittenkin itse niistä aterian kokkaamiseen, samalla voi maksaa laskuja, pestä mielipaidat mukaan, laittaa pienimmät katsomaan piirrettyjä, kastella kukat, keittää hermokahvit. Lopulta 3-4 h päästä liikkeelle.
Ehkä puoli tunti tai enemmän, kun vanhemmat lähtevät kahden pienimmän kanssa. Lapsille vaihdetaan puhtaat vaatteet, käytetään vessassa, yhdelle vaihdetaan vaippa. Tarkistetaan verensokerit, kolutaan läpi lääkereppu, pakataan mukaan varavaippa, ruoka ja juomapullot. Puetaan ulkovaatteet. Meikkaan, kampana hiukset. Lapset nostetaan autoon ja turvavöihin, pyörätuolit puretaan osittan, jotta mahtuvat takapaksiin.
Up