Tultiin perheen kanssa mökille, ja mies lähti kalaan aikomuksenaan kalastaa koko juhannus
Juhannusvalitus, palstan numero ties mikä.
Mies lähti narraamaan sanojensa mukaisesti juhannuskaloja, kun minä jäin kahden lapsen kanssa mökille. Ruoka on tehty ja syöty ja miehellekin jemmaan jätetty, ja nyt ihmetellään, että mitäs sitten.
Ja erityisesti poika ihmettelee, koska olisi ja on ollut ja olisi tänäänkin ollut halukas oppimaan kalastamaan kuten isänsä, mutta isänsä väittää, että poika on ”ihan liian pieni”. Poika täyttää seitsemän.
Olen sattumoisin ollut joella laavulla useita kertoja, ja nähnyt siellä kalassa nuorempiakin, jopa perhokalassa.
”Menkää vaikka uimaan!” sanotte varmaan, mutta joo, ei mennä. Ranta on uimakelvoton, koska mies on kalastanut laiturilta ja jättänyt pohjaan useita koukkuja. Voi siellä kumisaappaat jalassa uida, mutta se on luonnollisesti aikuisten hommaa.
Pskin juhannus pitkään aikaan. Ei olisi pitänyt tulla ollenkaan.
Kiitoksia.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ukko on jonkun vonkaleen kanssa ❤️😑
Lahnan. Varma tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde lasten kanssa autoilemaan vaikka hotelliretkelle. Juhannuksen jälkeen koukkaatte isukin kaloineen kotiin.
Tämä oli oikeasti aika hyvä idea! Ollaan harmikseni miehen autolla, ja mies on joella autollaan ja tarvitsee sitä tietysti huomennakin. Ja ylihuomenna.
Silti tosi kaunis ajatus. Ensi vuonna muistan tämän.
- ap
Wow, onko teillä amphicar?
Vierailija kirjoitti:
Näillä helteillä ei kala syö. Jos miehesi ei sitä tiedä, niin on aika surkea kala- ym. mies.
Tämän todistaa myös se, että ukko on saanut heiteltyä uistintaan tasan metrin päähän itsestään, kun kerran rannan pohja on täynnänsä ukkelin uistimia.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n pitää hankkia nyt juhannusadonis.
Kyllä.
Sillä välin kun oma ukko on kalassa, sillin makuun pääsee apuun kutsuttu mies
Silli ja juhannus kuuluvat yhteen ❤️❤️❤️😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä helteillä ei kala syö. Jos miehesi ei sitä tiedä, niin on aika surkea kala- ym. mies.
Tämän todistaa myös se, että ukko on saanut heiteltyä uistintaan tasan metrin päähän itsestään, kun kerran rannan pohja on täynnänsä ukkelin uistimia.
Ja uidessa ei yleensä jalat koske pohjaa. Sitä taas kutsutaan kävelyksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n pitää hankkia nyt juhannusadonis.
Seuraava ketju: "Apua! Tinderöin ja mies palasikin kalasta"
Pelastusliivit päälle lapsille ja uitte laiturin päästä?
Kerro sille miehelle ettei ole reilua jättää sinua ja lapsia mökille yksin ja painua kalaan joka päivä.
Jos epäilet että ei usko niin piilota sen auton avaimet. Miksi mies ei voi illalla kalastaa pojan kanssa mökkirannassa jos siinä on itse muutenkin kuitenkin kalastanut?
Ei 7v ole liian pieni. Siskon poika 8v on jo kokenut merimies, hoitaa äitinsä kanssa lähdöt ja rantautumiset. Miestäsi ei vain näytä kiinnostavan perhe-elämä, olen pahoillani puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut saalista?
No ei tietenkään.
Sää on hyvä, lapset tykkäävät tästä päivästä enemmän, isoveli on armollinen pikkusiskolle kun heittelevät rengasta, ja sisko tietysti olisi muuten aina häviöllä. Mies oli lähtenyt ennen kuin heräsimme, oli ladannut kahvinkeittimen valmiiksi.
Saa nähdä onko tänään tullut nykäystäkään, eilen ei ollut tullut.
Asennoidun niin, että jos sieltä vaikka yksi kirjolohi tulisikin, niin sehän olisi juhannukselle kiva kirsikka.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Ei 7v ole liian pieni. Siskon poika 8v on jo kokenut merimies, hoitaa äitinsä kanssa lähdöt ja rantautumiset. Miestäsi ei vain näytä kiinnostavan perhe-elämä, olen pahoillani puolestasi.
Nimenomaan… Tai ainakin kesällä perhe jää kaloille toiseksi.
Korjaan kuitenkin, että ollaan kyllä oltu koko porukka uistelemassa. Poikaa kiinnostaa silti eniten tuo mystinen perhokalastus (”koska isikin”).
- ap
Tytär on kalastanut 2-vuotiaasta asti isänsä kanssa, molemmat viihtyvät.
En ymmärrä miehiä, jotka jättävät perheen puolison hommaksi. Mitä olisi tapahtunut, kun vaimo olisi lähtenyt "kalastamaan" koko päiväksi?
Onneksi mieheni ei ole kiinnostunut kalastamisesta!!
Toivottavasti miehesi edes normaali arkena viettää aikaa lastensa kanssa. Minä en suostuisi tuollaiseen juhannukseen kuin aplla.
Mieheni harrastaa autojen rakentelua ja just teinipoika heräsi ja meni isänsä kanssa hiomaan ja pakkeloimaan autoa. Eli yhteistä tekemistä isällä ja pojalla. Ja yhdessä ovat tehneet jo monta vuotta. Siksipä poika sai kesätöitä autokorjaamolta vaikka ei olekkaan alan koulutusta mutta harrastuksen kautta oppinut niin paljon.
Menkää siitä laiturilta uimaan, ei yllä jalat pohjaan ja koukkuihin.