Voiko pesukoneessa pestä kenkiä?
Mun pitäis pestä kaikki kengät. Voiko niitä pestä pesukoneessa? Lenkkareita, sandaaleja jne.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
hemmetin uusavuttomat.
No osaatko itse edes vastata kysymykseen? Eipä ole niin yksinkertainen kysymys. Osan kengistä voi pestä, kaikkia ei. Pesukone saattaa kärsiä tai sitten ei. Aika uusavuton olet itse.
Voi periaatteessa, mutta harkiten. Kengissä on usein nahkaa, mitä ei voi pestä pyykkikoneessa. Ehkä halpiskangastossut voisi pestä käsipesu/hienopesuohjelmalla, mutta varaudu pettymykseen. Lenkkarini menivät kerran pyykkikoneeseen, eivät ne rikki menneet, mutta olivat rumat ja saumoista vääristyneet.
Riippuu kengistä, osan voi pestä. Mutta ne, jotka voi, kannattaa pestä pesupussissa niin eivät lentele pitkin rumpua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hemmetin uusavuttomat.
No osaatko itse edes vastata kysymykseen? Eipä ole niin yksinkertainen kysymys. Osan kengistä voi pestä, kaikkia ei. Pesukone saattaa kärsiä tai sitten ei. Aika uusavuton olet itse.
Miten pesukone siitä kärsisi?
"Pestessä kenkiä pesukoneessa, on tärkeää muistaa suojata pesukoneen rumpu pyyhkeellä, sillä pesukone saattaa vaurioitua. Tennareiden pesemiseen suositellaan käytettävän mahdollisimman pehmeää pesuohjelmaa sekä alhaista lämpötilaa. Huuhteluaineet kannattaa unohtaa kokonaan, ja pesuaineeksi valita neutraali pesuaine (pH-arvo 7)."
Lähde intersport
Voi pestä pesukoneessa. Toinen vaihtoehto on pestä kengät astianpesukoneessa.
Pesen omat lenkkarit koneessa, 30 astetta eikä oo menny miksikään.
Osan kengistä voi pestä. Pesen usein uimakengät ja muovikenkiä koneessa. Lenkkaritkin kestävät pesun yleensä. Keväällä pesin lämminvuorikumpparit käsin hanan alla - menivät pilaan - eikä olleet edes halpikset. Nahkakenkiä olen putsannut käsien puhdistukseen tarkoitetulla antibakteerisella kosteuspyyhkeellä - samoilla liinoilla sain suklaan autonpenkistä pois.
Astianpesukoneeseen ulkovaate ohjelma ilman pyrolyysiä.
Minä pesen koko perheen puukengät aina koneessa, meitä on 6, joten jos kova kolina ei häiritse, pese rauhassa, vaikka lapikkaat koneessa.
Joskus olen sisäpelitossuja pessyt. Lämpötila max 40 ja ei linkousta. Kuuma tai linkous voi särkeä tossut. Kaikki liimat ei kestä kuumaa. Vaimennukset tossuista kyllä on entiset, joten ominaisuudet katoaa.
Suurin osa kengistä ei kyllä kestä kunnolla pesua, menevät huonoksi. Kannattaa pitää ainakin valkoiset kengät puhtaana, pyyhkiä liat pois heti kun tulee ulkoa jos on likaantuneet niin eivät pääse niin likaiseksi että pitäisi kokonaan pestä.
Lähinnä ajattelin pesua sen takia, että kaikki kenkäni haisevat kaihealle hielle. Miten sen hien hajun saa pois muuten kuin pesemällä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ajattelin pesua sen takia, että kaikki kenkäni haisevat kaihealle hielle. Miten sen hien hajun saa pois muuten kuin pesemällä?
Ap
Tuuleta. Tai auttaisiko aurinko ja UV-säteily? Voit myös kokeilla esim. Tea tree -tippoja.
Tai jos kokeilisit ihan käsinpesua?
hemmetin uusavuttomat.