Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ovat nykyisin sairaita ja kiusaavat toisiaan netissä

Vierailija
24.06.2021 |

Kirjoitin yhden Facebook-kaverin postaukseen ystävällisen kommentin, niin joku vanhempi mummoikäinen täti laittoi siihen sellaisen vessanpönttö-emojin. Tuli todella paha mieli, sillä en yleensä edes kommentoi mihinkään mitään. Se oli tyyliin viikon ainoa kommentti kenellekään Facebookissa ja sitten se mummeli teki mut naurunalaiseksi. Miksi?!?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska netti on täynnä järjetöntä omakehua ja pröystäilyä. Se on väsyttävää, se tekee vihaiseksi.

Vierailija
22/31 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S.B. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S.B. kirjoitti:

Vaikka nettikiusaaminen ja ihmisten töykeys netissä ovatkin vakavia aiheita, niin on tavallaan huvittavaa, että ketjussa ja APn kommenteissa on kyse yksittäisestä vessanpönttö-emojista.

Se oli ihan käsittämättömän loukkaavaa ja törkeää sekä alatyylistä, kun itse laitoin todella ystävällisen ja söpön viestin siihen alkuperäiseen valokuvaan liittyen. Harvoin edes kommentoin kenellekään mitään. Ajattelin, että sille papalle voin kommentoida, kun hänellä on niin paljon FB-kavereita ja hän postailee melkein koko ajan Faceen jotain. Ja hän oli itse pyytänyt mut kaveriksi. Mutta se papan mummelikaveri halusikin omia ne kommenttiosiot jotenkin. 👿

No okei, voin uskoa, että kyseinen törkyturpainen mummelintursake on epäystävällinen tuhmeliini. Se on vessanpönttö, joka sanoo.

Mutta jotenkin tuo keskustelun otsikko ehkä kaipaisi yhtä jonkun kirpunaivoisen kiuson perusteetonta vessanpönttö-emojia laajempaa perustelua.

Pieni oljenkorsi katkaisi kamelin selän -> aloitus tänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on paskamaista sakkia. Mitä oikein odotit?

Vierailija
24/31 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vessanpöntöemoji tarkoittaa yleisesti? Ja tuon mummun mielestä? Onko mummu unohtanut silmälasit vai onko sormi klikannut väärän emojin tulemaan?

Ap, ota huomioon myös se juttu, jota moni ei tiedä: emoji ei välttämättä näy samanlaisena kuin on ajateltu. Minä huomasin tämän sattumalta, kun kännykällä lähettämäni ilkikurisen näköinen emoji näkyikin tietokoneen näytöllä pitkänenäisenä pinokkiona, mitä se sitten kuvastaakaan. Kokeilin muun muassa sähköpostilla samaa, ja kahdeksan tavallista emojia muuttui matkan varrella joko jo mennessään tai palatessaan lainauksena. Ede se kaikkein tavallisin hymynaama ei välttämättä ole yhtä positiivisen näköinen perille päästyään.

Ota pappa takaisin kaveriksesi ja unohda mummun emoji. :)

En kehtaisi enää laittaa kaveripyyntöä, kun poistin jo hänet kavereistani. Noh, antaa olla. Meni jo, mutta tuli taas kolhu itsetuntoon, ja entistäkin korkeampi kynnys on kommentoida kenellekään mitään.

Vierailija
25/31 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on paskamaista sakkia. Mitä oikein odotit?

Odotin hyväntuulista keskustelua lähinnä. Se on aina kylmä suihku naamalle, kun itse oikein yrittää kirjoittaa nätisti ja kivasti toiselle ja saakin yllättäen ilkeilevän vastauksen ja siihen jopa komppausta peukutuksen muodossa.

Vierailija
26/31 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on ihan livenäkin, oon huomannu. Esim. mul on nyt viime aikoina pari x käyny niin että joku kakskymppinen on väittäny että vittuilen heille kun olen ollut todela ystävällinen ja jutellut mukavia yms. ihan sairasta kulttuuria.

Vierailija
27/31 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vessanpöntöemoji tarkoittaa yleisesti? Ja tuon mummun mielestä? Onko mummu unohtanut silmälasit vai onko sormi klikannut väärän emojin tulemaan?

Ap, ota huomioon myös se juttu, jota moni ei tiedä: emoji ei välttämättä näy samanlaisena kuin on ajateltu. Minä huomasin tämän sattumalta, kun kännykällä lähettämäni ilkikurisen näköinen emoji näkyikin tietokoneen näytöllä pitkänenäisenä pinokkiona, mitä se sitten kuvastaakaan. Kokeilin muun muassa sähköpostilla samaa, ja kahdeksan tavallista emojia muuttui matkan varrella joko jo mennessään tai palatessaan lainauksena. Ede se kaikkein tavallisin hymynaama ei välttämättä ole yhtä positiivisen näköinen perille päästyään.

Ota pappa takaisin kaveriksesi ja unohda mummun emoji. :)

En kehtaisi enää laittaa kaveripyyntöä, kun poistin jo hänet kavereistani. Noh, antaa olla. Meni jo, mutta tuli taas kolhu itsetuntoon, ja entistäkin korkeampi kynnys on kommentoida kenellekään mitään.

Voit sanoa hänelle pyynnön yhteydessä, että poistit hänet vahingossa. Minä olen poistellut ihmisiä vahingossa useammankin kerran, kun olen näpytellyt nopeammin kuin olisi ollut viisasta. Jokainen on ottanut takaisin kaveriksi muitta mutkitta.

Yhden poistin kyllä sen jälkeen, kun hän oli huolinut minut takaisin. Hän nimittäin sanoi, ettei ollutkaan huomannut, etten minä enää ollut kaverilistassa. Ajattelin, että eipä tarvitse sitten huomatakaan.

Vierailija
28/31 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on ihan livenäkin, oon huomannu. Esim. mul on nyt viime aikoina pari x käyny niin että joku kakskymppinen on väittäny että vittuilen heille kun olen ollut todela ystävällinen ja jutellut mukavia yms. ihan sairasta kulttuuria.

Siis kuvitelleet, että sanot ystävälliseksi tarkoittamasi asian sarkastisesti? Oma kokemukseni vähän vanhemmista ihmisistä keskimäärin on se, että livenä ne iäkkäät ovat yleensä ihan ok, mutta netissä eivät osaa yhtä hyvin käyttäytyä kuin nuoremmat. Netissä he töksäyttelevät, huutavat jne.

Vierailija
29/31 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä ihmiset olivat ilkeitä, niin häpeä on heidän, ei todellakaan sinun! Toinen vaihtoehto on, että he ilmaisivat eri mielipidettään tarkoittamatta mitään negatiivista sua kohtaan, ja ehkä tuo kakkaemoji ilmaisi heidän mielipidettään asiasta eikä sinusta. Kakkaemojin laittaja on mielestään saattanut jopa olla mukana hauskaa viestinvaihtoa kanssasi eikä loukkaava. Tietysti vaikea sanoa, kun ole keskustelua nähnyt, mutta monesti kommunikointi netissä menee perille eri tavalla kuin on tarkoittanut, niin halusin tuoda senkin mahdollisuuden esiin. Saatat toki olla myös aivan oikeassa tulkinnassasi, mutta kuten sanoin, niin tällöin vika on pelkästään heissä.

Vierailija
30/31 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ovat sairaita ja kiusaavat netissä.

Vierailija
31/31 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feissarimokissa (onko sitä enää?) naureskellaan juuri näille huonosti käyttäytyville.

Onhan se: https://www.feissarimokat.com

Enpä ole muistanutkaan aikoihin käydä, kiitos muistutuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi