Eikö kukaan muu tee juhannussiivousta?
Ei ole näkynyt täällä keskustelua aiheesta. Minulle siivous on tärkeä juhannusperinne. Tietysti ne mäntysuovalta tuoksuvat matot olisi olleet ihanat, mutta tänä vuonna en ehtinyt pestä. Olen kuitenkin nyt siivonnut kodin ja seuraavaksi saa alkaa koristelemaan :) laitan valkoisen pöytäliinan ja haen useaan maljakkoon luonnonkukkia. Voisin ehkä tuoda muutaman koivunoksan myös sisälle. Ainakin ovenpielessä pitää olla koivu. Ja sänkyyn vaihdan tänään puhtaat lakanat. Sitten kun aletaan saunomaan, saunavihdan tuoksu leviää kivasti koko taloon. Entä te muut jotka olette kotona tai omalla mökillä, laitatteko paikkoja juhlakuntoon?
Kommentit (34)
Ihan aidosti olisi mukavaa, jos olisi aikaa tehdä kunnon juhannussiivous. Matot kaipailevat kipeästi pesua. (Meillä on lemmikkieläimiä.) Mutta työt painaa päälle, ja sitten onkin mökille lähtö edessä. Hyvä kun ehtii pakata.
Vierailija kirjoitti:
Minä siivoan juhannuksena, kaksi päivää. Kun on kerrankin hyvää aikaa. Ihan vapaaehtoinen valinta; en välitä ryyppäyksestä ja mökkeilystä.
Ei kannata päästää noin sotkuiseksi, että ihan kaksi päivää pitää siivota putkeen. Suosittelen säännöllistä viikkosiivousta.
syssyllä sitte ku ränttää sattaa nii joutaapi kyllä siivoilla
👍
Tänäänkö ne seitsemän kukkaa laitetaan tyynyn alle vai huomenna?
Siivoan joka päivä jonkin verran, joten en tee erillisiä joulu-, juhannus- tms. siivouksia.
Imurointi ja kukkakimppu metästä, eli max 30min panostus. Ruokien laittoon menee jo tarpeeksi.
Olen tehnyt juhannussiivoukset. Pessyt saunan, pessyt lattiat, hakannut matot. Pessyt parvekkeen kurkihirttä myöden (rivitalo). Pessyt 2 kylpyhuonetta ja vessat.
Ei todellakaan tehdä, mutta juhannussimaa teemme kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä siivoan juhannuksena, kaksi päivää. Kun on kerrankin hyvää aikaa. Ihan vapaaehtoinen valinta; en välitä ryyppäyksestä ja mökkeilystä.
Ei kannata päästää noin sotkuiseksi, että ihan kaksi päivää pitää siivota putkeen. Suosittelen säännöllistä viikkosiivousta.
Kiitos panoksestasi tilanteeseeni :) Teen viikkosiivouksen; näin juhannuksena siivoilen kaappeja, vaatehuonetta ja muita vastaavia, joita en viikkosiivousten yhteydessä kuuraa.
T: Se kaksi siivouspäivää juhannuksena pitävä
Pesen matot juhannuspäivänä. Saa vallata rauhassa koko matonpesupaikan, koska kukaan muu ei ole silloin pesemässä. Lopuksi käyn uimassa viereisellä uimarannalla ja syön eväät. Sitten valuneet matot mukaan ja kotiin ripustamaan ne kuivumaan.
Muuten teen juhannussiivouksena vain vähän paremman viikkosiivouksen. Sunnuntaina kotivaran puolivuotis inventaario.
Minusta on kiva puuhailla tällaisia, kun muu juhlaväki parantelee olojaan juhlinnan jälkeen. Itse juon vain sen verran, ettei tule krapula.
En mitenkään suureellisesti siivonnut, mutta hiukan jotain. Eilen pyyhin seinät ja listojen päälliset + tupsuttelin pölyhuiskulla pattereiden taustoista pölyt, tänään oli vuorossa jokaviikkoinen imurointi ja lattioiden pesu. Saa riittää. Huomenna laiskottelen, syön ja juon hyvin.
Mä kiillotin vessat. Nimenomaan kiillotin, exä tuo lapset ja se on ihan sairaanloisen tarkka siitä että vessat on viimosenpäälle puhtaat. Muusta se ei niin hirveen paljoo enää valita. Vaikka aina se jotain sanomista mun huushollista löytää kyllä...
Tein tänään normaalin viikkosiivouksen eli imuroin, pyyhin pölyt ja siivosin vessan. Riemastuin ikihyviksi tajutessani, että kaikki lattiamopit on pesukoneessa, joten voin jättää lattian pesun väliin. En todellakaan tee mitään suursiivouksia. Ahdistaa ajatuskin. Vuodessa on 365 päivää, joten siivota ehtii muulloinkin kuin juuri juhannuksena tai jouluna.
Nyt makoilen sängyssä ja syön jäätelöä suoraan purkista. Illalla ehkä saunaan ja huomenna vaihdan lakanat. Ajattelin myös vaihtaa puhtaat matot (viime kesänä pestyt).