Mikä alkoholijuoma sopii parhaiten kihti-ihmiselle?
Haluaisin jotain vähön tissutella jussina, mutta rakkainta alkoholijuomaani olutta en voi enää juoda.
Googlella ei löydy yhtään suoraa vastausta tähän.
En minä aio kokonaan absolutistiksi ryhtyä vaikka joudun oluen jättämään. Olen joskus humalaa hakeva aikuinen ihminen.
Kommentit (34)
.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivin...
-
"Nämä ovat maailman viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa."
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Portviiniä ja tummaa olutta!
Vai miten se oli?
Itse suosisin viskiä tai calvadosta. Viski on paha kuin olut. Mieti nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki alkoholi on pahasta. Pistä jalkasi paskaksi ihan rauhassa. Terveisin lääkäri 😀
Höpö höpö, kaikessa alkoholissa ei ole puriinia joka nostaa uraattitasoja. Oluessa on.
Halusisin tietää missä on vähiten tai ei lainkaan puriinia?
Ehdottaisin kirkasta, maustamatonta viinaa.
Näitä en pysty juomaan. Eikä ne sovi minulle muutoinkaan, kontrolli lähtee.
Viskisrä tykkään, onkohan siinä paljon puriinia kun väri sama kuun oluessa.???
Olut ja viski sama homma. Ei kirkasta tarvitse sellaisenaan juoda. Mausta tai tee drinksuja.
Ottakaa ne kihtilääkkeet niin ei tartte kitua! Sitä varten ne on kehitetty. Kaikenmaailman erityisruokavaliot ym. vain lykkäävät väistämätöntä ja tuhoatte nivelenne siinä samassa. Suomessa eivät lääkärit ole tähän heränneet vieläkään ja aiheuttavat tällä pitkälle edenneen tai jopa kroonistuneen kihdin potilaille. Puriinien kyttääminen on vain vippaskonsti, jolla ei tule pysyvää tulosta. Kihtikohtaukset enintään harvenevat, mutta sairaus etenee silti, elleivät uraatit pysy selvästi alle 360 umol/l. Ruokavalion merkitys on lopulta hyvin marginaalinen (50-100 umol/l). Jos uraatit ovat vaikkapa viitearvojen ylärajoilla eli 450 umol/l, eikä ruokavaliosi koostu pelkästään muikuista, wingseistä ja oluesta, et pääse mitenkään tuon 360 umol/l alle, vaikka kikkailisit kuinka. Laihduttamisen vaikutusta ei ole kyetty todistamaan ja silloinkin puhutaan merkittävästä ylipainosta, josta pitää päästä eroon, että sillä olisi jotain merkitystä. Muutama kilo ei vaikuta yhtään mitään.
Lääkityksellä uraatit alle 360 umol/l ja ajan kanssa voitte ottaa välillä myös olutta ja visikiä. Ne uraattikiteet kun alkavat liueta alle 360 umol/l uraattiarvoilla. Vuosi pari ja voit olla jo ns. "puhdas" ylimääräisistä kiteistä riippuen kuinka pitkälle kihti on edennyt ennen lääkehoidon aloittamista. Tällöin eivät hetkittäiset nousut uraateissa aiheuta kohtauksia ja mahdolliset nousun aiheuttamat uraattikertymät alkavat saman tien liueta pois.
Vierailija kirjoitti:
Kihtiin auttaa lääkekannabis.
Sitä ei saa kuitenkaan niin sama käyttää omin luvin. Vähiten haitallinen päihde ja monipuolinen lääke.
Aloin lisäämään kannabiksen käyttöäni terveyshyötyjen vuoksi. Jos se on mahdollista, kannattaa kokeilla jos siitä olisi hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki alkoholi on pahasta. Pistä jalkasi paskaksi ihan rauhassa. Terveisin lääkäri 😀
Höpö höpö, kaikessa alkoholissa ei ole puriinia joka nostaa uraattitasoja. Oluessa on.
Se nyt ei oo ihan noista puriineista kii. Alkoholi itsessään on kihtipotilaalle erittäin pahasta. Olutta vaikuttajana liiotellaan. Esim soijakastikkeessa on pirusti puriineja mutta ei lisää kihtiä. Höpö höpö sulle ja kärsi vaan kroonisesta tulehdustilasta. Minä nautin elämästä ja käyn täällä välillä viihdyttämässä itseäni idioottien kuten sinä kustannuksella 😂
Lääkärinä olet kyllä itse se idioitti, mutta pidä vain huvisi puoskari.
Sen kun itsekkin tietäisi.
Mutta yllättävää , että long drink ei ole minua pissitä niinkuin olut , niin korvaanpa oluen lonkerolla ja ei ole kihdistäkään ollut haittaa.
t:L1
Tarkista, ettei lonkerossa ole fruktoosia. Fruktoosi nimittäin voi aiheuttaa oireita. "Lääkäri" tuolla leikki asiantuntijaa. Oluessa nimittäin on paljon puriineja. Yhdessä alkoholin kanssa vaikutus on suuri ja paljon suurempi kuin juomalla jotain muuta kuin olutta. Olutta juodaan lisäksi suuria määriä vs. väkevämmät. Alkoholi heikentää uraattien poistumista elimistöstä. Alkoholiton olut on nimittäin aivan yhtä paha puriinien lähde kuin holillinen, mutta alkoholin vaikutus puuttuu. Kaikki puriinit eivät aiheuta ongelmia samalla tavalla ja syytä sille ei tiedetä.
Mutta kuten sanottua, lääkitys päälle niin loppuu riutuminen.
Kun kihti todettiin, laihdutin melkein 20 kiloa, aloin syödä terveellisemmin ja liikkumaan joka päivä. Lopetin joka viikonloppuisen oluen juomisen ja alkon kokonaan 4 kuukaudeksi. Kohtaukset loppuivat 4 kk:n aikana koko ajan lieventyen. Olen kesällä ottanut muutaman oluenkin ja alkoa jokusen kerran, eikä ole tullut enää mitään oireita. Varpaan tyvinivelessä ollut patti ja punoitus ovat molemmat lähes tyystin kadonneet eli taitaa kertyneet kiteet liueta elimistöstä. Pitäisi käydä uraattitestissä toteamassa, millä tasolla uraatit nyt ovat elämäntapamuutosten jälkeen. Jos ollaan kiteytymisrajan alapuolella, homma on sillä selvä eli samalla tavalla jatkamalla ei tartte kohtauksista enää kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luomu punaviini jossa ei sulfaatteja tai kirkas viina.
Mistä päättelit että olisin mies?