Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannus veljen perheen kanssa ja kukin vie omat ruokansa

Vierailija
24.06.2021 |

No muuten ihan jees, mutta minä menen yksin, lapset on isällään tämän juhannuksen. Veljen perhe on 5 hengen uusperhe ja laittavat pöytään sen 7 sorttia. Minä grillaan jossain nurkassa sen oman pihvini ja viipaloin itselleni yhden tomaatin. En viitsi kokonaista salaattia tehdä vain itselleni. Keitänkö itselleni erikseen 3 uutta perunaa? Siellä on vain 2 keittolevyä, joten, ei varmaan ole tilaa mun kattilalle. Koitin varovasti ehdottaa, että tehtäis yhteiset ruuat, mut rouva ilmoitti näin. Ok..

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule kaupasta saa nykyään ihania valmissalaatteja ja kaikkea muuta. Älä ole marttyyri, vaan osta itsellesi kaikkea hyvää herkkua ja nauti juhannuksesta! Ihan varmasti sinun pihvisi mahtuu samaan grilliin, kun muidenkin ruoka siinä valmistuu. Ja hätätilassa keitä uudet perunat kotona valmiiksi ja tee herkullisia yrttiperunoita, niitä ei tarvitse edes kuumentaa.

Sinänsä kyllä typerä ajatus, että ruoka tehdään erikseen, jos samassa porukassa ollaan.

Vierailija
2/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yleensä tarjotaan kun vieraita pyydetään. Mutta ketään ei voi pakottaa mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä pääset mukaan vain siksi, että sinusta on hyötyä. Saat tehdä töitä suurperheessä olan takaa.

Vierailija
4/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yleensä tarjotaan kun vieraita pyydetään. Mutta ketään ei voi pakottaa mihinkään.

Tässä ei kukaan ole vieras, mökki on mun ja veljen puoliksi.

Ap

Vierailija
5/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis kutsuttuna siksi että autat perheen ruokkimisessa ja lasten hoidossa, jotta vanhemmat voivat ottaa rennommin vähän häppää.

Voimia!

Vierailija
6/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ne omat ruuat kannattais tehdä tänään valmiiksi/lämmitystä ville valmiiksi, ettei huomenna mene aktiivista ryyppyaikaa hukkaan keittiössä?

Vierailija
7/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Olet siis kutsuttuna siksi että autat perheen ruokkimisessa ja lasten hoidossa, jotta vanhemmat voivat ottaa rennommin vähän häppää.

Voimia!

Ihan kuule omalle mökilleni menen ja lapset on sen verran isoja, ettei niitä tarvi hoitaa.

Ap

Vierailija
8/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta silti kaikille tarjolle herkkuja ja sanot että SAA ottaa

Vierailija
9/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei kukaan ole vieras, mökki on mun ja veljen puoliksi.

Ap

Jos molemmilla on omat ruuat, niin ehdota veljesi vaimolle, myös mökki jaetaan puoliksi, sinulle omat neliöt ja veljesi perheelle puolet, jos veljen kanssa yhteisomistus.

Vierailija
10/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä pääset mukaan vain siksi, että sinusta on hyötyä. Saat tehdä töitä suurperheessä olan takaa.

5 hengen perhe suurperhe?

Vierailija
11/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran mökki on sun ja broidin, niin ottaisin hommat haltuun. Sanoisin, että yhdessä tehdään nämä ja nuo. Tai sitten vaan tekisin kaikille.

Käly on siellä vieraana, se saa sitten nihistellä nurkassa jos haluaa.

Vierailija
12/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tässä tapauksessa ole just päinvastoin? veljen perhe tekee omat ruokansa ja ap omansa. Jos olisi yhteiset ruuat, ap joutuisi tekemään myös veljensä perheelle ruokia. 

Vierailija
13/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän sä voi tiputtaa 2-3 omaa perunaasi samaan kattilaan, missä veljesi perheen perunatkin kiehuvat?

Vierailija
14/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo nyt sitä tarkoittanut, etteikö sinun paria perunaa voi samassa perunakattilassa keittää? Jos tarkoittaa, niin sitten teidän pitää varmaan jakaa mökille käyttövuorot, jotta saatte nauttia mökistä yksin.

Puolison sukumökillä jokainen tuo kyllä omat ruuat mutta yhdessä ne valmistetaan ja syödään. Esimerkiksi jos joku on tuonut perunasalaattia, niin kyllä siitä saa kaikki ottaa, jos se on pöytään nostettu. Lihat syödään pääasiassa omina mutta kyllä niitäkin välillä syödään ristiin ja jaetaan. Olisi todella ahdistavaa, jos syötäisiin samassa pöydässä ja olisi täysin erilaiset eväät.

Vierailija
15/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa tietenkin varaat itsellesi puolet keittiöstä. Puolet niistä levyistä, puolet astioista jne. Ihan tarkoituksella keität kuin keitötkin ne 3 perunaa ja viet sen toisen keittolevyn.

Miksi sinä tekisit ruoat kotona? Tehkööt se, joka tarvitsee enemmän tilaa.

Tuossa tilanteessa veidin mökille kovin paljon erilaisia omia ruokia, jotka veisivät tilaa myös jääkaapissa: hummus, leipärasva, kalat, lihat, vihannekset, perunat, tillit, salaatit...

Vierailija
16/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vaan, että miten ap on nirsoillut ruokien, ruoanlaiton tai ruoka-aikojen suhteen edellisillä mökinjakokerroilla, jotta tähän tilanteeseen on päädytty? Mikä on tehnyt yhteisistä ruoista liian vaikean kälyn kannalta?

Vierailija
17/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis toihan on ihanaa sulle, kun ei tartte miettiä toisten syömisiä, syöt mitä haluat ja milloin haluat, varmasti voitte tehdä sen ruuan myös yhtäaikaa ja jos haluat voit tehdä kaikille salaatin ja leipoa piirkan tai sitten et

meillä on mun perheen kanssa mökillä aina näin ja tämä on maailman stressittömin tapa, kenenkään ei tartte alkaa päävastuulliseksi keittiöemännäksi, vaan tuodaan ja tehdään yhdessä tai yksin, ihan miten just silloin sattuu huvittamaan

ja siis, kun laitetaan grilli kuumaksi, niin jokainen tuo silloin siihen, mitä haluaa grillata, ei niin, että vuoron perään valmistetaan ja grillaillaan

Vierailija
18/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä, mahtuuko ruokani edes jääkaappiin. Mukavia ihmisiä, mutta toisinaan vähän ajettelemattomia. Viimeksi lapset joi mun tuoremehut, mut mistä ne olis voineet tietää, et se oli minun.

Ap

Vierailija
19/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin näin. Ostaisin itselleni pienen salaatin, pari makkaraa ja jonkun törkeän hyvän pihvin. Söisin ne itsekseni.

Sen jälkeen kaivaisin sipsit, karkit, mansikat, jäätelön, suklaan, pullat, KUOHARIT ja muut herkut pöydälle. Sen jälkeen sanoisin kaikille, että saa ottaa. Oppisivat juhlimaan YHDESSÄ.

Näin toimin miehen veljen kanssa, jonka kanssa mökkikeittiön jakaminen on ihan kauheaa. Edes paistinpannua saanut viimeksi lainata, koska se on HÄNEN.

Joillekin ihmisille käsitys juhlat ja vieraanvaraisuus on ihan vieraita.

Vierailija
20/51 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollainen järjestely olisi ihana. Saisin syödä silloin kun tahdon, mitä tahdon. Inhoan kaikenlaisia yhdessä säätämisiä. Eri asia, jos menen kylään valmiiseen pöytään, mutta en jaksa sitä että etukäteen sovitaan mitä kukin tuo ja sitten diskuteerataan mitä laitetaan ja kuka laittaa.

Mieheni suvun sukumökillä meillä onkin tuo käytäntö, että jokainen perhe on omissa ruoissaan ja syö kun nälättää. Ei se silti estä tarjoamasta muillekin, me yleensä ruokimme appiukonkin, hän kun kuvittelee pärjäävänsä sämpylöillä ja oluella.

Itse en kyllä tuollaiseen ap:n kuvailemaan juhannushulinaan lähtisi, koska en pidä lapsista. Lähtisin yksin telttailemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan