Kaverit hylkää aina tälläisinä juhlapäivinä
Tarkoitan siis vappua, juhannusta, uutta vuotta ym mitä nuoret ihmiset yleensä juhlivat yhdessä. Kelpaan hyvin ongelmien kuuntelijaksi ja tukijaksi monta kertaa viikossa. Mulle voi aina soittaa jos on paska olo. Luulin että olen lähentynyt erään ystäväni kanssa tänä keväänä. Olemme jutelleet todella paljon hänen huonosta seurustelusuhteestaan jossa mies on väkivaltainen ja käyttää hyväksi. Olen kannustanut lähtemään tuosta suhteesta ettei satu jotain pahempaa. Noh, sain juuri kuulla että kaveri peruu tämän illan tansseihin menomme koska lähteekin poikaystävän mökille. En edes tiedä mitä sanoisin?! Tiedän käyttäytyväni joskus kuin kynnysmatto mutta mitä kavereita tälläiset ihmiset ovat? Tämä vain yksi tapaus, kaveripiirissäni hyvin yleistä nämä viime hetken perumiset :(
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 12:20"]Tuollaisessa parisuhteessa itsekin olleena tiedän, että siinä on tavallaan riippuvainen siitä poikaystävästään. Ensin voi olla helppo ajatella ja luvata, että tekisi jonkun kaverin kanssa jotain, mutta lähempänä ajankohtaa tuleekin ihan ylitsepääsemättömän kamala fiilis ajatuksesta, että olisi ilman poikaystäväänsä.
[/quote]
Kyllä tavallaan ymmärrän vaikka itsellä ei sellaisesta kokemusta ole. Ei taida kenelläkään ystävistäni olla kovin tervettä parisuhdetta kun sen takia niin monet sovitut menot peruuntuu. Vaikka ymmärrän niin harmittaa ihan kamalasti :( ap
Tosi kurjaa. Itsekin olen viime vuosina herännyt ihmettelemään ns. "kavereiden" huonoa käytöstä. Ystävyyssuhteet eivät tunnu olevan enää minkään arvoisia. Jos saa kutsun kaverin luokse iltaa viettämään mietitään viimeiseen hetkeen asti että meniskö, vai keksiskö jotain muuta. Toinen valmistelee jo tarjottavia ja viimehetkellä kutsuttu narisee että on vähän pääkipuakin ja en ehkä sittenkään ja katotaan nyt vielä. (Ja tämä siis ihan muidenkin kuin minun kanssa, tiedoksi sille nillittäjälle joka meinaa tulla avautumaan siitä miten minun tulisi katsoa peiliin koska on oma syyni jos minua ei arvosteta.)
Onneksi meitä perinteisiä ystävyyssuhteita arvostavia on vielä olemassa, kun vaan löytäisimme toisemme näiden muiden seasta. ;)
Minullekin kävi nyt vissiin niin, että piti kavereiden kesken viettää juhannusta, mutta kuuden tunnin sisällä yhtäkkiä jokainen olikin löytänyt jotain muuta, enkä ilmeisesti ole tervetullut mihinkään niistä. Ainakaan menoistaan kerrottaessa kukaan ei kysynyt mukaan vaikka tietää että olin laskenut yhteisen juhlinnan varaan. Mistäs päin ole ap, pistetään omat kekkerit pystyyn !
Inhottavaa tuollainen. Suosittelisin sinulle, ettet enää kuuntele kaverisi murheita. Ainakaan parisuhdemurheita. Ei ole sinun tehtäväsi toimia jonku ihmisen likasankona. Lisäksi, älä enää sano, ettei peruminen haittaa. Kohteliaana ihmisenähän tietysti aina toteat että ei se mitään. Tästä lähtien toteat että sinua harmittaa, kun olit jo ihan valmistautunutkin, ja vaivaa nähnyt, ja toinen nyt noin peruu.
Ja yritä katsella ympärillesi, jos löytäisit jonkun meistä, jotka kunnioitamme toisia ihmisiä, ja kohtelemme heitä yhtä hyvin kun mitä itseämme toivoisimme kohdeltavan.
Tuollaisessa parisuhteessa itsekin olleena tiedän, että siinä on tavallaan riippuvainen siitä poikaystävästään. Ensin voi olla helppo ajatella ja luvata, että tekisi jonkun kaverin kanssa jotain, mutta lähempänä ajankohtaa tuleekin ihan ylitsepääsemättömän kamala fiilis ajatuksesta, että olisi ilman poikaystäväänsä.