Tartunnat tulevat nyt ulkomailta – kisaturisteilla 80 positiivista tulosta
Kommentit (155)
Heti ja kaikille niin saadaan laumasuoja!
Nestori k kirjoitti:
KAIKKI koronavirukset ovat alunperin tulleet ulkomailta, eivät suinkaan Lapin noidan kattilasta lähtöisin!
Ensimmäiset koronat toivat Suomeen Alppien laskettelukeskuksista viranomaisten hyvin tietämät ökyilijät 🤑! Myöhemmin tuli muualtakin. Heidät olisi helppo saattaa vastuuseen tartuntatautilailla.
Sitä ei tietenkään tehdä koska ovat parempia, rikkaita ihmisiä! 🥱
Pölvästi pizzapoliisi 💩 käy kyllä tavallisten nurmikolla istujien kimppuun!
Oikeastaan eka tapaus oli turisti jostain itäisiltä mailta lapissa. Senkin jälkeen veikkaan että tartunnat levisi mm. kiinalaisten opiskelijoiden avulla (ja matkailijoiden). Kiinastahan se sinne alpeillekin oli erinäisiä reittejä saapunut. Mm. italiassa on kuulemma jollain alueella paljon työläisiä kiinasta vaateteollisuudessa ja väittivät että siellä olisi ollut tartuntoja jo ennen kuin varsinainen epidemia huomattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja rajan yli piti päästä nopeasti ilman koronatestiä kun siellä ei tarjottu näille ilmaista ruokaa ja juomaa. Lapsilla oli itkunturuiset silmät.
Se joka homman sössi tosi pahasti oli Kymsote, se testauksista vastaava alueen terveydenhuolto.
Paikalle olisi saatu yksityiseltä terveyspuolelta isot testausrekat, ja homma olisi hoitunut.
Mutta Kymsote ei apua pyytänyt apua, vaan päästi satoja ihmisiä rajan yli testaamatta.Huonosti organisoitu homma, oikea emämunaus ja kardinaalivirhe.
On Kymsoten syytä, että virus nyt leviää.
Eikä tuolla synkällä raja-alueella ole mitään kioskia, kauppaa, hotellia tms.
Janoissaankin olivat monta tuntia nämä testiin pääsyä odottavat, ja hellettä oli 30 astetta.Kyllä on avutonta ja osaamstonta porukkaa töissä tuolla Kymsoten leivissä.
Laiskoja lusmuja kaikki, kun ei osattu suunnitella hommaa kunnolla.Eikä kelvannut Mehiläisen suuret testausrekat nopeuttamaan hommaan.
Joku arvovaltakiista … saako kukaan kenkää?
Ei voi määrätä karanteeniin kun ei käy testissä.
Nolo testausmoka
Espanjasta saa tulla Suomeen ilman testiä? Pitääkö paikkansa?
Seuraavaksi lähtee fanit Lontooseen hakemaan delta-varianttia. Kyllä ois pitänyt kieltää faneilta nämä potkupallokisat (tai perua kokonaan) mutta raha puhuu, valitettavasti.
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on. Suomiukot perinteisesti käyneet hakemassa itärajan takaa tartuntatauteja ja levittäneet niitä sitten rajan tällä puolen eteenpäin. Ei siis uutta auringon alla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on. Suomiukot perinteisesti käyneet hakemassa itärajan takaa tartuntatauteja ja levittäneet niitä sitten rajan tällä puolen eteenpäin. Ei siis uutta auringon alla.
Vanhat ukot hakee Hivin ja nuoret Koronan ja hivin.
https://yle.fi/uutiset/3-10238473
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tässä on ongelma? Korona on ja pysyy. Aiotteko loppuelämänne olla sitä mieltä, että mitään ei saa tehdä, missään ei saa käydä ja maskit naamalla loikitaan tuolla ruokakaupoissa? Kertokaa nyt VIHDOINKIN se vaihtoehtonne tälle, että ihmisten annetaan mennä! Onko teidän ajatus tosiaan, että jatketaan loputtomiin näin?
Uskokaa nyt! Korona ei katoa. Se tulee uudestaan ja uudestaan. Mitä sitä erikseen niin uutisoida. Ottakaa rokotteet, sairastakaa se jne. Se tulee uudestaan hetken päästä, vaikka sairastaisitte nyt. Jos otatte rokotteen, joku variantti joskus lähivuosina kuitenkin iskee teihin. Koronan hoito on parantunut, rokotteet ehkäisee 100% vakavia tautimuotoja niillä, joilla on vielä vastustuskykyä jäljellä ja se siitä. Yksi kulkutauti muiden joukossa.
Meillä on vanhat saaneet kaksi rokotetta. Nuoremmatkin yhtä. Korona on tällä hetkellä jo vaarattomampi kuin olisi influenssaepidemia. Jos nyt roihahtaisi influenssa, olisi meillä enemmän kuolleita ja sairaalassa porukkaa kuin siitä, että korona lähtisi kunnolla leviämään.
Miksi te haluatte jatkaa? Mihin te olette menettäneet järkenne? En ymmärrä.
Minä uskon toimivaan tapaan ehkäistä tarttuvia tauteja, ja se on karanteeni. Sitä ihmettelen miksei vuonna 2021 vielä ymmärretä, että se on ainoa tie jolla tauti saadaan aisoihin. Aikanaa Venetsiassa, Lontoossa ymv. metropoleissa ja myös pienemmissä satamissa ym. YMMÄRRETTIIN se, ettei maihin kannata heti päästää muualta tulleita (mahdollisesti sairastuneita) ihmisiä, vaan heidät eristettiin laivoille tai erillisiin karanteenikeskuksiin. Ja homma toimi hyvin myös kun New Yorkissa aikanaan JOKAISELLE maahan tulevalle "uudisasukkaalle" tehtiin lääkärintarkastus jne. ja sairaiden matka tyssäsi alkuunsa.
Uusi-Seelanti tuntuu olevan ainoa maa jossa päättäjillä on järkeä, ja maassa voidaankin elää käytännössä ihan normaalia arkea.
Suomessa pitäisi mennä samaan: "lukita" altistuneet ja sairastuneet niin, etteivät he pääse tartuttaman muita. Ja kuten olemme huomanneet, IHMISIIN EI VOI LUOTTAA, karanteenin tulee olla VALVOTTU.
Esim. Thaimaassa ja monessa muussa maassa maahantulevat ohjataan suoraan karanteenihotelleihin, ja niissä ei "huonetta saa valita" tm. vaan "jonossa" ohjataan huoneeseen, ulos ei päästetä, ruoka (ja mahdolliset itse tehdyt ostot) toijitetaan pari kertaa päivä oven taakse, kuumetta mitataan säänmöllisesti ja testataan.
Suomessa pitäisi mennä samaan, niin me voisimme elää normaalia elämää täällä -käydä ravintoloissa, harrastaa, mennä festareille&teatteriin, ja myös luopua maskeistakin.
Mutta ei: annetaan taudin levitä ja TOIVOTAAN että ihmiset ei ihan hirveesti ajelisin koronassa taksilla tai menisi baariin öevittämään korona... Ja sehän toimii "tosi" hyvin...
Sitten ne maskit vaan naamalle, et voi tietää jos joku kisaturisti on tartuttanut sen jo sinuun ja olet ainoastaan oireeton, mutta silti viruksenkantaja. Eli MASKIT NAAMALLE!
Vierailija kirjoitti:
Onko naapurissa laumasuoja? Siellähän on toistamiseen sairastuneita ja long covidista kärsiviä joka ikäluokassa. Laumasuoja ei ole vielä onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko naapurissa laumasuoja? Siellähän on toistamiseen sairastuneita ja long covidista kärsiviä joka ikäluokassa. Laumasuoja ei ole vielä onnistunut.
Ei kait missään ole ollut niin paljoa sairastuneita (80-90%) että voisi toivoa laumasuojaa. Lisäksi kansa vierastaa oman maan rokotteita ja niiden tehoprosentitkin on kuulemma vähän toiveajattelua eikä virallisten testien todistamia.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ne maskit vaan naamalle, et voi tietää jos joku kisaturisti on tartuttanut sen jo sinuun ja olet ainoastaan oireeton, mutta silti viruksenkantaja. Eli MASKIT NAAMALLE!
Olen kaksi piikkiäni jo kauan sitten saanut ja luotan niiden suojaavan minua riittävän hyvin etten sairastu vakavasti. Muiden sairastuminen ei kiinnosta enää tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi lähtee fanit Lontooseen hakemaan delta-varianttia. Kyllä ois pitänyt kieltää faneilta nämä potkupallokisat (tai perua kokonaan) mutta raha puhuu, valitettavasti.
Mitä ne Lontoossa tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaksi piikkiäni jo kauan sitten saanut ja luotan niiden suojaavan minua riittävän hyvin etten sairastu vakavasti. Muiden sairastuminen ei kiinnosta enää tippaakaan.
Anteeksi mutta mitä vi**** .... Sua ei kiinnosta, että joku voi vuoksesi kuolla. Just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta mitä vi**** .... Sua ei kiinnosta, että joku voi vuoksesi kuolla. Just.
Miksipä minuakaan enää toisten terveys kiinnostaisi kun muillekin näyttää olevan aivan yhdentekevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä siitä välitä. Se on palstatrolli eikä ole saanut ekaakaan piikkiä kun se ei tajua miten oman kunnan systeemistä varataan aika rokotukselle.
Venäjältä ei oo koskaan tullut Suomeen mitään hyvää! Eikä koskaan tulekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksipä minuakaan enää toisten terveys kiinnostaisi kun muillekin näyttää olevan aivan yhdentekevää.
Pitäisi kuitenkin kiinnostaa. Minä en ainakaan ala perseilemään vaikka muut perseilee. Toki jos omatunto kestää niin mikäs siinä.
Rajat olisi voinut pitää kiinni niin oltaisiin saatu Suomessa viettää normaali kesä istuskellen terassilla, käyden tapahtumissa ja kierrellen kotimaata. Nyt kun tautia tuodaan taas ulkomailta kymmenittäin tai sadoittain per viikko, niin kesän jälkeen on kaikki taas kiinni. Ellei jo loppukesästäkin.
KAIKKI koronavirukset ovat alunperin tulleet ulkomailta, eivät suinkaan Lapin noidan kattilasta lähtöisin!
Ensimmäiset koronat toivat Suomeen Alppien laskettelukeskuksista viranomaisten hyvin tietämät ökyilijät 🤑! Myöhemmin tuli muualtakin. Heidät olisi helppo saattaa vastuuseen tartuntatautilailla.
Sitä ei tietenkään tehdä koska ovat parempia, rikkaita ihmisiä! 🥱
Pölvästi pizzapoliisi 💩 käy kyllä tavallisten nurmikolla istujien kimppuun!