Onko muilla? Veden juonti aamulla->paha olo
Mistä voi johtua? Esim tänä aamuna otin vitamiinit ja join siinä yhteydessä pienen lasillisen vettä, hetken päästä tunsin voimakasta pahoinvointia ja kävin veskissä yökkäilemässä. Joskus olen jopa oksentanut. Ennenkin tapahtunut vastaavaa. Tästä johtuen vältän veden juomista aamuisin. Kuitenkin pystyn kahvia juomaan ongelmitta, sitä meneekin yleensä pari kolme mukillista.
Kommentit (12)
Juotko liian kylmää vettä? Jossain on lukenut, että aamulla pitäisi juoda litra huoneenlämpöistä vettä ennen aamupalaa ja varsinkin ennen kahvia, koska elimistö on kuivunut yön aikana. Mulle tulee joskus paha olo, jos juon liian nopeesti ja liian kylmää.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 01:23"]
Juotko liian kylmää vettä? Jossain on lukenut, että aamulla pitäisi juoda litra huoneenlämpöistä vettä ennen aamupalaa ja varsinkin ennen kahvia, koska elimistö on kuivunut yön aikana. Mulle tulee joskus paha olo, jos juon liian nopeesti ja liian kylmää.
[/quote]
Ei ollut mitenkään erityisen kylmää vettä. Aika varovasti vielä siemailin, tietäen tuon pahoinvoinnin.
en onneksi kärsi tuollaisesta. Itse juon aamuisin yleensä puolisen litraa vettä aamupalalla, en kylläkään huoneenlämpöistä. Kahvia tai muutakaan en juo, vkonloppuisin joskus tuoremehua. Jano on aina heti aamusta. Tosin nytkin litkin vettä, olen sellainen että aina pitää olla vesimuki saatavilla.
Mulla, en voi aamulla juoda sitä lasillista edes. Veden lämpötila ei vaikuta asiaan
Voiko johtua vitamiineista? Minä en kestä multivitaa tyhjään vatsaan, vaan tulee heti tuntikausia kestävä paha olo ja oksetus.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 01:34"]
Voiko johtua vitamiineista? Minä en kestä multivitaa tyhjään vatsaan, vaan tulee heti tuntikausia kestävä paha olo ja oksetus.
[/quote]
Ei ole vitamiineihin liittyvää, olen yökkinyt ihan pelkästä vedenjuonnista ilman vitamiinejakin. Hyvä tietää että meitä on muitakin.
Minulla on sama ongelma. Vältän aamupalankin syömistä juuri siksi, että tuosta juomisesta tulee kamala olo.
jos ei ennen yöunia oo juonu tarpeeksi, keho kuivuu sen verran et sit kun saa nesteytystä ni keho menee sekasin. Sama juttu kun ois kauan syömättä, ja sit kun syö ni olo ihan paska
Sama täällä. Juon aamulla kotona kahvia, vasta parin tunnin päästä töissä vettä. Krapulassa (äärimmäisen harvoin nykyään) voin juoda pahimpaan janoon teetä, mutta vesi on kyllä vihoviimeisin juoma heti herättyä. Ja ihan sama onko kylmää vai huoneenlämpöistä.
Mulla oli sama juttu raskaana ollessa. Pari kertaa tein sen virheen, että join tyhjään mahaan lasin vettä ja se tuli saman tien ylös. Aloin syödä aamuisin ensin purkillisen jogurttia, niin sen jälkeen pystyin syömään ja juomaan mitä tahansa.
Ei erityisesti aamulla, mutta yleensäkin veden litkiminen aiheuttaa vatsakipua ja pahoinvointia.