Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 5v:lle matkapahoinvointiin jotain lääkettä?

Vierailija
19.06.2014 |

Niin, onko? Olemme lähdössä pitkälle autolomalle ulkomaille ja esikoinen on tämän kevään aikana alkanut kärsiä aika hankalasta matkapahoinvoinnista. Hän saattaa oksentaa takapenkille jo parinkymmenen minuutin matkan jälkeen, mikä on ihan uusi ongelma. Hän on vielä liian pieni istuakseen etupenkillä, muistan, että se auttoi, kun minulla oli lapsena sama vaiva. Onko tähän jotain pahoinvointilääkettä olemassa, mitä voisi noin pienelle antaa? Minulla oli korvan taaksen laitettava laastari jonka nimeä en muista, mutta olin silloin paljon isompi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne aikuisten matkapahoinvointilääkkeet ei sovi pienille lapsille. Meille on määrätty antihistamiinia, mutta uuden polven antihistamiinit ei toimi. Atarax on hyvä, väsyttää ja vie pois pahoinvoinnin.

Vierailija
2/9 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriltä saa reseptillä, en muista nimeä... Primperan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä siis vain reseptilääkkeitä? Matkalle lähtö on jo heti juhannuksen jälkeen. Nyt pakatessa vasta tuli tämä ongelma mieleen, olisinpa ajatellut sitä aikaisemmin, niin olisi ehtinyt lääkäriin.

Vierailija
4/9 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etupenkillä ei tule niin helposti huono olo.

Vierailija
5/9 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/9 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4,5-vuotias laitettu nyt etupenkille ekaa kertaa ja tosiaan on estänyt kokonaan pahoinvoinnin. Miksi on liian pieni etupenkille? Onko siitä jokin laki? Eikö se etupenkkipaikka ole ns. yhtä vaarallinen pienille kuin suurillekin?

Vierailija
7/9 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkistä! Tuolla luki, että jotain saisi ilman reseptiä.

Muistelen, ettei etupenkille saisi laittaa turvaistuinta? En ole kyllä varma, miksi etupenkki on vaarallinen.

Ap

Vierailija
8/9 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa pahoinvointirannekkeet apteekista. Meillä toimii ja olen monilta kuullut samaa. Ennen oksensi jompi kumpi lapsista jokaisella automatkalla. Rannekkeiden kanssa ei ole tullut oksennusta kertaakaan.

Vierailija
9/9 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etupenkille ei saa laittaa lastenistuinta selkä menosuuntaan, jos turvatyyny on päällä. Sen voi myös ottaa pois päältä.

5-vuotias taitaa kuitenkin istua kasvot menosuuntaan.

Muistelen, että laissa oli jokin suositus, että lapset istuisivat takapenkillä.