Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikku-Huopalahti

Vierailija
19.06.2014 |

Millaista asuinaluetta se on?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Aloittajan lapset ovat jo aikuisia, joten koulu ja neuvolapalvelut ovat tarpeettomia.

Vierailija
42/68 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta on aina hätkähdyttävää, että työikäiset lappaa kaljaa heti aamusta. Ehkä ne on jo sitten sammuneet kello 16 -19... Tai häiriköivät niissä puistoissa. Polttavat autoja kuten tässä taannoin.

Mutta hei, jokainen toki tarjoa lapselleen niin hyvän lapsuuden kuin pystyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 13:15"]

Mielenkiintoinen keskustelu. Miten alue voi olla lapsiperheelle levoton mutta lapsettomalle normaali? Eikö ne uhat ole samat kaikille?

[/quote]

Ihmettelen samaa. Asun Etelä-Haagan puolella ja useinkin käynyt kaupassa tai lenkkeillyt myös Pikku-Huopalahdessa. Pari vuotta sitten eräällä tuttavalla oli kakkosasunto Pikku-Huopalahdessa vuoden ajan, eikä hänkään maininnut mitään alueen levottomuudesta.

Pitää kuitenkin alkaa varovaiseksi, koska AV:lla näin sanotaan. 

Vierailija
44/68 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoja kommentteja... :) ihankuin olisi kaksi pikku-huopalahtea. Me olemme asuneet täällä 6 vuotta eikä ole ollut vastaavia kauhukokemuksia. Lapsen päiväkodissa ei ole levotonta, koirien kanssa ihanat ulkoilumahdollisuudet eikä kyllä juopoistakaan ole ollut haittaa. Mutta toisaalta asuin joskus kontulassa eikä mulla sielläkään ollut ongelmia, kaveri asui ullanlinnassa ja sinne matkalla oli aina jotain hässäkkää, mm ratikassa. Mutta joo, aion viihtyä täällä vielä kauan!

Vierailija
45/68 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Onpa melkoisia kommentteja! Olen kahden alle kouluikäisen lapsen äiti ja asumme Pikku Huopalahdessa, omistusasunnossa, lähellä Etelä-Haagan rajaa. Täällä ei ole mitään ongelmia ainakaan päiväsaikaan kun alueella lasten kanssa liikun. Muutama juoppo tulee toki ruokakaupassa vastaan mutta missäpä ei tulisi? Tämä on todella rauhallinen ja lapsiperheelle ihana alue. Päiväkodit ovat hyviä. Viiripuisto on ihan huippu! Ei tietoakaan kiusaamisesta. Miten saman alueen voi nähdä niin eri silmin? Meidänkin taloyhtiössämme on paljon, siis todella paljon perheitä ja pariskuntia, jotka ovat asuneet samassa talossa sen valmistumisesta asti eli yli 20 vuotta. Sen olen kuullut että eteläinen Pikku Huopalahti tuolla Meilahden suunnalla on levottomampaa aluetta, mutta tuskin niin levotonta kuin täällä väitetään, sillä käyn siellä kaupassa ja ulkoilemassa päivisin enkä taaskaan ole törmännyt mihinkään ongelmiin.

Ainoa väite jonka itsekin allekirjoitan on se että tuohon ongelmakouluun en omiani aio laittaa.

Vierailija
46/68 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vitusti mamuja, meillä meni auton ikkunat rikki kun somput oli heittäny kiviä niihin ja miehen autosta varastettiin kaikki bensat. En tykkää :(

Vierailija
47/68 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Huopalahti on ihana! Lähellä keskustaa, nätti paikka, helpot kulkuyhteydet sekä meri lähellä. Omasta mielestäni kerrassaan ihana asuinalue, jonne kovasti kaipaan takaisin. Siis suosittelen!

Vierailija
48/68 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen fillaroinut ja en huomannut ongelmia. Joku asuu siellä ja ei halua kun muuttaa samalla alueella isompaan. Viihtyy hyvin.

Vierailija
49/68 |
19.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut pikku-huopalahdessa pitkään, eikä mitään valittamista. Suorastaan ihmettelen miten negatiivisia kokemuksia joillakin aiemmin kirjoittaneilla on.  Ehkä ovat eri osasta, itse asun pohjoispäässä. Täällä on rauhallista eikä mitään häiriöitä. 2000-luvun alussa niitä oli jonkin verran pienen porukan aiheuttamana. Lienevät muuttaneen pois tai kasvaneet aikuisiksi. On tämä kivaa aluetta lapsiperheille.

Vierailija
50/68 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin asuttu melkein 5 vuotta ja tykätty tosi paljon!

Vierailija
51/68 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Pikku Huopalahdessa kohta 18 vuotta enkä koskaan ole mitään häirköintiä tai ongelmia kokenut. Lenkkeilen päivittäin ja myös iltaisin sekä Meilahden puolella että Pohjois Pikku Huopalahdessa ja aina on saanut rauhassa kulkea. Kun lapsenlapset olivat pieniä, käytiin paljon Viiripuistossa, joka on tosi kiva leikkipuisto. Illalla myöhemmin on saattanut Viiripuistossa olekella jotain nuorisoporukoita, mutta kyllä nuoriso kokoontuu yhteen joka kaupungin osassa ja on aivan normaalia.  

Pikku Huopalahden ala-asteesta on nyt jossain medioissa tehty kärpäsestä härkänen, kaikenkaikiaan hyvä koulu. 

Liikenneyhteydet ovat aivan loistavat ja meri ja ulkoilumaastot lähellä. Pyörällä polkaset keskustaan kymmenessä minuutissa. 

Suosittelen tätä asuinpaikkaa kaikille vauvasta vaariin. 

Vierailija
52/68 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitatte?? Teillä kaikilla katto pään päällä, ruokaa ilmainen terveydenhuolto.. Autuaita ovat köyhät niin totta! Kaikki kelpaa ja kiitos sopii suuhun paremmin..

Vierailija
53/68 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitainen alue, asuin siellä puoli vuotta putkiremonttievakon vuoksi. Toisaalta olin aivan ihastunut hoodeista, ihanan luonnonläheistä ja rentoa, lapsiperheitä, harrastusmahdollisuuksia. Toisaalta oli turvaton olo etenkin iltaisin yksin liikkuessa, aika levotonta, uhkaavasti käyttäytyviä ongelmanuoria jotka liikkui laumoissa ja mölysi. Talossamme oli myös aikuisia, jotka käyttäytyivät lapsia kohtaan vihamielisesti.

Vierailija
54/68 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän tuollaiset negatiiviset mielipiteet kumpuavat. Olen asunut täällä 25 v ja viihtynyt erittäin hyvin. Eräs syy tyytyväisyyteeni saattaa olla, että nämä tyytymättömät ovat siirtyneet muualle .Olnut, että täällä asuvat ovat hyvin käyttäytyviä ja ystävällisiä. Koululaiset kulkevat koulun ja kodin väliä hyvin käyttäytyen ja ovat avuliaita tarpeen tullen. Tyytymättömyys johtuu usein henkilöstä itsestään, ja tuntuu olevan joillekin ihan välttämätöntä ravintoa.

Vierailija
55/68 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Helsingissä enää yhtäkään ainoaa hyvää/normaalia asuinaluetta, tuntuu ettei ole. Keskustassa vikana myös se että ruokakaupat on Suomen kalleimpia. Ennen itä-Helsingissä asui paljon juoppoperheitä ja häirikkölapsia, nyt meno on muuttunut vielä entisestään ja suurin osa helsinkiä on kuin itä-Helsinki.

Vierailija
56/68 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Helsingissä enää yhtäkään ainoaa hyvää/normaalia asuinaluetta, tuntuu ettei ole. Keskustassa vikana myös se että ruokakaupat on Suomen kalleimpia. Ennen itä-Helsingissä asui paljon juoppoperheitä ja häirikkölapsia, nyt meno on muuttunut vielä entisestään ja suurin osa helsinkiä on kuin itä-Helsinki.

No voi helvetti mitä jos muuttaisit maalle asumaan 🙄

Vierailija
57/68 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Meilahden puolella ja tänne kyllä kuuluu välillä melkoinen mökä Huopiksen puolelta näin kesäaikaan. Kuin viidakossa olisi. K-market Fortuna on ihan siisti. Välillä näkyy jokunen uussuomalainen nuori siinä ulkopuolella pummaamassa päihteitä, mutta se on harvinaista. Mieluummin asun kyllä täällä Meikun puolella. Nätit maisemat ja hiljainen taloyhtiö.

Vierailija
58/68 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ghetto..

Vierailija
59/68 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta asunut Pikku Huopalahdessa ja ei valittamista, lenkkeilymaastot lähellä sekä pääsee nopeasti keskustaan. Aiemmin asunut Töölössä ja enemmän hulinaa siellä oli.

Vierailija
60/68 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sieltä pääsee johonkin muuhun kouluun? Jos kaikki haluaa lapsensa muualle. Eikös lähikoulu ole ns.pakko?

Helsingissä on paljon painotuksia ja yksityisiä kouluja.

Ei minunkaan lapset ole koskaan olleet lähikoulussa tai edes -päiväkodissa.