Ajattelin hylätä kammottavat valmisretkipussiruoat ja kuivata itse. Vinkkejä? Millaisia retkikuivaruokia olette tehneet?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Kuivata sellaista ruokaa, mitä tykkäät syödä.
Juuh! Mutta silti olisi kiva kuulla vinkkejä. Mikä toimii erityisen hyvin kuivattunu, mikä ei toimi jne.?
Vierailija kirjoitti:
Kuivalihaa on tullut tehtyä.
Millaista lihaa?
Kuinka pitkää itse kuivatun voisi odottaa säilyvän? Meneekö viikon tai pari?
Kannattaisi katsoa esim. Facebookin vaellus-ryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivalihaa on tullut tehtyä.
Millaista lihaa?
Naudan paahtopaistista yleensä.
Jauhenlihaa mutta muista pestä ensin
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkää itse kuivatun voisi odottaa säilyvän? Meneekö viikon tai pari?
Kuukausia
Varmaan ne pitäisi kuivattaa hygieenisesti, ettei ilmasta tule epäpuhtauksia. Joku kuivatti sieniä siihen jossain kuivurissa, joka oli siihen tarkoitukseen.
Osta tai lainaa kirjastosta Raija Hentmanin kirjoja. Netistäkin löytyy hänen vinkkejään.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ne pitäisi kuivattaa hygieenisesti, ettei ilmasta tule epäpuhtauksia. Joku kuivatti sieniä siihen jossain kuivurissa, joka oli siihen tarkoitukseen.
😁
Vierailija kirjoitti:
Sienet kuivuvat ihan hyvin sähköhellan uunissa ja tietenkin myös leivinuunissa. Ei siihen tarvitse mitään lisähärpäkettä. Itse kuivaan banaaneja.
Pakasteherneitä
Sieniä
Kikherneitä (tölkistä)
Valmista hernekeittoa
Parsa- ja kukkakaalia (esikeitettynä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuh! Mutta silti olisi kiva kuulla vinkkejä. Mikä toimii erityisen hyvin kuivattunu, mikä ei toimi jne.?
Jopa hernekeitto toimii, joten eiköhän kaikki ruuat ole sopivia, eli kuivata ruokia, joita haluat tai aiot syödä. Vettähän sä sitten enää tosipaikan tullen tarvitset ruuan valmistukseen.