Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä kosteuttava shampoo ja hoitoaine kuiville hiuksille?

Vierailija
23.06.2021 |

Mulla on nyt tänä kesänä kuivunut hiukset ja latvat todella paljon. Oon kokeillut ainakin kaupasta Garnier banana hair foods ja ja ei auttanut. Onko vinkkejä?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavaati löydät hyvät aineet, itselläkin aina hakusessa. Näillä keinoilla olen saanut kuivat hiukset kuntoon:

Aloita pesu aina hoitoaineella tai hiusnaamiolla tai levitä hiusöljyä/kookosöljyä/oliiviöljyä hiuksiin ennen pesua. Rypsiöljy ei käy, se on vaikea pestä pois. Laita hoitoaine/öljy suoraan kuiviin tai vain vähän kostutettuihin hiuksiin, ei kuitenkaan ihan tyveen eikä päänahkaan. Jos laitat kuiviin hiuksiin, voit tarvittaessa lisätä hiukan vettä. Hiusnaamiota tai öljyä ei ole ehdoton pakko pitää pitkään jos on kiire, lyhyempikin aika riittää.

Hoitavat aineet imeytyvät tällä tavalla hyvin ja käsittelyn jälkeen hiukset kestävät paremmin shampoopesun. Kastele hiukset normaalisti ja pese shampoolla. Pesun jälkeen laita vielä uudestaan hoitoainetta.

Vierailija
22/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukset ohuita mutta niitä on paljon pituuksissa ja latvoissa vaalennusta.

Ap

Ehdottomasti Bruns 01 Harmonisk Kokos tai 02 Spicy Jasmin Shampoo ja saman sarjan hoitoaine. Kaikki markettilitkut voi unohtaa.

https://miiajohansson.com/2019/11/15/ruotsissa-kohuttu-brandi-nyt-suome…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyväksi havainnut kookosöljyä sisältävät shampoon ja hoitoaineen. Ja hiusöljyä aina takkuihin ennen harjaamista. Jos ei ole varsinaisia takkuja, voin harjata ilman öljyäkin.

Pesen hiukset vain silloin, kun päänahka kaipaa pesua.

Vierailija
24/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin. Eli joka päivä.

Vierailija
25/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hyväksi havainnut kookosöljyä sisältävät shampoon ja hoitoaineen. Ja hiusöljyä aina takkuihin ennen harjaamista. Jos ei ole varsinaisia takkuja, voin harjata ilman öljyäkin.

Mulla ei ole koskaan toiminut kookosöljyä sisältävät tuotteet, takuttaa.

Ap

Vierailija
26/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paul Mitchelin Tea Trea Oil sarja! Ihanaa

Vierailija
27/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse suosiolla kampaamotuotteet jos oikeasti haluat kunnon tuotteet. Ilmeisesti hiuksesi ovat sekä kuivat, että vaurioituneet, joten valitse kosteuttava ja korjaava tuote (ei tarvitse olla samaa sarjaa).  

Vierailija
28/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olaplex 3 tehohoito

Vierailija
29/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain toiminut Redken? Esim.all soft? Mitä olisi hyvä naamio ja kuin usein tulisi käyttää?

Ap

Mulla ollut karkea hius ja käyttänyt pitkään Redkenin megasoftin shampoota ja hoitoainetta. Ostin Luxplussalta 1000ml pullot, kestää pienen ikuisuuden. Sileyttää ja pehmentää mutta ei latista. Tykännyt kovasti.

Vierailija
30/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paul Mitchelin Tea Trea Oil sarja! Ihanaa

Kiva sarja mutta haju on aivan kamala, sellainen eucalyptuksen ja homeen yhdistelmä.

Vierailija
31/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain toiminut Redken? Esim.all soft? Mitä olisi hyvä naamio ja kuin usein tulisi käyttää?

Ap

Mulla ollut karkea hius ja käyttänyt pitkään Redkenin megasoftin shampoota ja hoitoainetta. Ostin Luxplussalta 1000ml pullot, kestää pienen ikuisuuden. Sileyttää ja pehmentää mutta ei latista. Tykännyt kovasti.

Shampoo sisältää hurjan kuivattavaa sulfaattia ja hoitoaine pääasiassa vettä ja silikonia. En maksaisi näistä senttiäkään.

Vierailija
32/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redkenin All Soft hoitoaine On hyvää.

Lorealin se joku Dream Lenght hiusnaamio (pinkki korkki ja persikanvärinen purkki).

Öljyhoidot.

Vierailija
33/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Shampoo sisältää hurjan kuivattavaa sulfaattia ja hoitoaine pääasiassa vettä ja silikonia. En maksaisi näistä senttiäkään.

Ok, älä maksa. Itse kasvatan hiuksiani ja tämän sarjan kanssa olen pystynyt pitämään omat paksut hiukset hyvässä kunnossa. Ei hapsuuntumista, haaroittumista, katkeilleita hiuksia. Hyvä kiilto ja terve hius.

Vierailija
34/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pyyhekuivaathan hiukset ennen hoitoaineen levitystä, ja levität hoitoaineen esim. harvapiikkisen kamman avulla tasaisesti kaikkialle latvoihin? 

nimim. Halvemmatkin hiustenhoitoaineet ovat alkaneet pelittää kun otin tuon rutiiniksi

Vierailija
35/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin ääni Olaplexille. Notinolta saa ihan siedettävään hintaankin ne.

Vierailija
36/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kuivat latvat, ja minulla auttaa Schwartzkopfin Bonacure-sarjan Moisture Kick-hoitis sekä Redkenin All Soft Mega. Käytän näitä vuorotellen.

Latvoihin lisäksi arganöljyä joka pesun jälkeen, ja kotona tehtävä Olaplex-käsittely pari kertaa kuukaudessa.

Vierailija
37/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Olaplex kuinka rakennepaikkaava? Itse olen huomannut, että vaikka mulla on piiitkä tukka (speksit piikkisuora, ei suomalaisen ohut mutta ei aasialaistyyppinen paksukaan) jossa käsittelyjä alla, niin kaikki keratiinijutskat tekevät mun tukasta aivan kamalan takkuuntuvan koppuran. Tekisi mieli testata, mutta hinta on suolainen mun budjetille tilasin mistä tahansa ja jos ei sovikaan omalle hiuslaadulle niin v*tuttaa. :D Parhaimman tuloksen saan yleensä tuotteilla, joissa on sekä luonnonöljyjä että silikoneja tai kvatteja. Jotain ekstrahienoa haluaisin silti kokeilla!

Vierailija
38/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo aiemmin mainittu Garnierin Goodbye Damage on myös hyvä, mutta omiin rutikuiviin hiuksiin parhaiten toimii Shiseidon Fino-hiusmaski, jota käytän hoitoaineen sijasta. Olen kokeillut monia kampaamohoitoaineita, mutta tuo hiusmaski on ainoa tuote jonka kohdalla tunnen selvän eron hiusten kiillossa ja pehmeydessä.

Vierailija
39/48 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin tuota Olaplex3 naamiota hiuksissa 2h ja ei auttanut. Yhtä kuivat kuin ennenkin. Kuin nopeasti tuon pitäisi alkaa vaikuttamaan? Kerrasta vai 10 kerrasta?

Ap

Vierailija
40/48 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin tuota Olaplex3 naamiota hiuksissa 2h ja ei auttanut. Yhtä kuivat kuin ennenkin. Kuin nopeasti tuon pitäisi alkaa vaikuttamaan? Kerrasta vai 10 kerrasta?

Ap

Useamman kerran kannattaa käyttää. Lisäksi kannattaa käydä kampaamossa siinä olaplexin kampaamohoidossa.