Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako kertaa olet juonut alkoholia vanhempiesi kanssa?

Vierailija
18.06.2014 |

Kaveri jutteli kuinka hän viettää taas kosteaa juhannusta vanhempiensa kanssa ja tulin siinä miettineeksi etten ole ikinä ryypännyt omien vanhempieni kanssa. Jossain juhlissa ollaan otettu maljat, mutta ei sen enempää. Minä (36 v.) eikä vanhempani syljetä lasiin, mutta silti yhteisiä alkoholipitoisia iltoja ei olla vietetty.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä minäkään. En edes polttanut tupakkaa vanhempieni nähden.

Vierailija
2/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti istun iltaa naapurissa asuvan isän luona ja juon pari kolme lasia viiniä. Harvemmin vanhempieni edessä kännissä mutta on sekin nähty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuisia kertoja

Vierailija
4/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti. Saattaa olla, että tämäkin juhannus vietetään yhdessä, siis he ja minä mieheni kera. Hauskaa on. :)

Vierailija
5/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä juomalla juonut vanhempieni kanssa. Ja varmaan kahden käden sormissa lasken nekin kerrat, kun on ylipäätään ollut alkoholia juomana samassa tilaisuudessa missä vanhempani ovat olleet. Vanhempiani en ole nähnyt koskaan kännissä. Isäni on ollut absolutisti ihan teini-ikääni asti ja äitikin juonut lähinnä silloin tällöin lasin viiniä, tai saunaoluen.

Minula ikää kuitenkin "jo" 34.

Vierailija
6/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä (onneksi) kukaan kännejä tapaa vetää mutta useampi lasi viiniä voidaan yhdessä nauttia. Ja on nautittukin sen verran monta kertaa, etten osaa sanoa monestiko.

Miehen vanhempien kanssa on myös nautittu alkoholia mutta se on jäänyt vähemmälle, koska siellä osalla porukasta valitettavasti lähtee homma ns. lapasesta turhan helposti.

nainen, 36v

Vierailija
7/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukuisia kertoja, mutta milloinkaan emme ryyppää tai ole humalassa, lähinnä lasillinen viiniä ruualla tai 2 saunakaljaa... 

siitä asti kun oli 15, nyt olen 35, eli onhan näitä kertoja kertynyt, kun yhdessä usein viihdymme juhlapyhinä ja muutenkin. 

Vierailija
8/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ryypännyt isovanhempieni kanssa. Se oli erikoista.

Vierailija
9/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen sunnuntai ilta, jolloin syömme illallista niin kyllä viini kuuluu siihen. Jos viettäisimme juhannusta tai muuta niin ei minulla olisi ongelmaa juoda. Esim lomalla käymme drinkeillä.

Vierailija
10/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usempaan kertaan, mutta enimmäkseen vasta vanhemmalla iällä, siis yli 30-vuotiaana. Ja näköjään seuraavan kerran juhannuksena. 

Vierailija
11/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan, useita kertoja kumminkin. Ei tosin tulisi mieleeni vetää kännejä vanhempieni kanssa, mutta esimerkiksi samoissa sukujuhlissa ollaan kyllä oltu sellaisessa hyvässä nousussa. Ja siihen tietysti lisäksi mökillä tai kotona otetut saunakaljat ja ruokaviinit.

Vierailija
12/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 30 ja juonut lasillisen alkoholia kai kerran elämässäni samassa tilaisuudessa jossa olivat vanhempani. Ei tulisi mieleenkään ryypätä heidän kanssaan tai nähden. Olisi jotenkin noloa tai liian outoa. Teininä jäin heille päihtyneenä muutaman kerran kiinni ja sain siitä sellaiset huudot ja traumat etten halua heidän edessään siinä tilassa näyttäytyä enää ikinä. En kyllä nykyään juokaan kuin äärimmäisen harvoin. Vanhempani itse käyttävät alkoholia melko runsaasti ja olen nähnyt heidät enemmän tai vähemmän humaltuneena lukemattomia kertoja. Eivät siis ole alkoholisteja (tietääkseni) vaan enemmänkin keskieurooppalaistyylisiä viinin lipittäjiä ja päälle parit kunnon perskännit vuodessa. 

Vierailija
13/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole laskenut. Tosin isäni ei enää käytä alkoholia vatsaongelmien vuoksi, mutta aiemmin on vietetty monet iloiset juhannukset yms. isolla porukalla.

Vierailija
14/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kurjalta sanoa, mutta usein. Olen 19, ja siitä asti kun toinen vanhemmista erosi kumppanistaan ja ratkesi taas ryyppäämään, olen istunut iltaa kännäämässä ja polttamassa ties mitä hänen kanssaan. Aluksi kuunnellen itkua, sitten ihan vain juttelemassa ja nauramassa välillä kahdestaan, välillä juoppokavereiden kanssa, kun hänellä alkoi mennä paremmin. Lähinnä siksi ett olen sitä kautta erolapsena saanut tämän vanhempani jollain lailla osaksi elämääni. Tiedän itsekin, että on tosi oiva esimerkki ongelmanratkaisusta ja esikuva elämässäni. Juon nimittäin itsekin nykyään ahdistukseeni.

Vierailija
15/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Vanhempani eivät käytä alkoholia enkä itsekään kuin korkeintaan pari kertaa vuodessa.

Vierailija
16/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. 22-vuotiaan lapsemme kanssa kuoharimalja ehkä 3 kertaa ja jouluna ruoan kanssa vähän viiniä.

Vierailija
17/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin kertoja on tullut juotua äidin seurassa joku kalja tai pari. Kerran olen ollut äidin seurassa kunnolla humalassa. Tämä tapahtui erään sukulaisen häissä. Äiti ei juo juuri koskaan, joten harvemmin minäkään hänen seurassaan otan. Isän seurassa ollessani en ole ikinä juonut alkoholia. (Isäni ja äitini ovat siis eronneet kauan sitten.)

Sen sijaan puolisollani on tapana vetää vanhempiensa kanssa kännit aina silloin tällöin. :D Minusta tämä tuntuu tavallaan vähän kummalliselta. En tosiaankaan suhtaudu alkoholiin mitenkään kielteisesti, mutta omien vanhempien seurassa juominen on vaan ajatuksena vähän hassu.

Vierailija
18/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulun kans niihin, jotka ei osaa oikein edes ajatella yhdistelmää omat vanhemmat ja alkoholin nauttiminen. Siis että kaverina naukkailisin. Mun sisko on aiheesta suorastaan fanaattinen, jo viinilasi joulupöydässä on nou-nou, jos omat vanhemmat on paikalla. Hassua sinänsä. 

Vierailija
19/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15! Tsemppiä. Vaikutat kivalta ja kypsältä ikäiseksesi. Älä anna päihteiden liikaa hallita elämääsi. Ihan kivaa on välillä nollata tilanteet mutta ahdistukset ym. kannattaa hoitaa myös muilla keinoin. Muista, että olet joskus vanhempi ja mieti, millaisen vanhemman roolin olisit halunnut aikoinaan itsellesi :)

Vierailija
20/22 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat käyttää niin vähän alkoholia, että se meidän yhteinen juominen on ollu sitä, että joskus ravintolassa ollaan otettu viinilasilliset ruuan kanssa. En ole heitä nähnyt kännissä. Appivanhempien kanssa taas kerran lipsahti kesälomareissulla ulkomailla niin, että kyllä kaikki oli huppelissa, mutta ei mitenkään pahasti. Heillä on useammin sitä viiniäkin ruuan kanssa, kuin mun vanhemmilla, mutta ovat kyllä nuorempiakin.