Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronatoimet pettivät pahasti rajalla kisaturistien palatessa, noin 800 tuli Venäjältä ilman testiä

Vierailija
23.06.2021 |

voi fitu tätä itsekkyyden määrää

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymsoten johtajaylilääkäri selittää nyt, että rajaliikennettä oli mahdotin ennustaa. Miten niin oli? Minäkin ihan maallikkona tajusin, että takaisin tulevat. Oli peräti 2 testaajaa ja 2 neuvojaa rajalla.

Nämä olisi juuri niitä kohtia, joissa tarvittaisiin massiiviset toimet, ettei maahan päästetä tautia. Kaikki meni taas hukkaan, itsekin olen ollut tunnollinen 3/20 alkaen, nyt taitaa riittää.

Et ole pekkaa pahempi. Arvaa kuinka moni noista kisaturisteistakin on ajatellut "olen ollut tunnollinen tähän asti, nyt saa riittää". 

Vierailija
22/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymsoten johtajaylilääkäri selittää nyt, että rajaliikennettä oli mahdotin ennustaa. Miten niin oli? Minäkin ihan maallikkona tajusin, että takaisin tulevat. Oli peräti 2 testaajaa ja 2 neuvojaa rajalla.

Nämä olisi juuri niitä kohtia, joissa tarvittaisiin massiiviset toimet, ettei maahan päästetä tautia. Kaikki meni taas hukkaan, itsekin olen ollut tunnollinen 3/20 alkaen, nyt taitaa riittää.

Et ole pekkaa pahempi. Arvaa kuinka moni noista kisaturisteistakin on ajatellut "olen ollut tunnollinen tähän asti, nyt saa riittää". 

Joo, en todellakaan olisi lähtenyt tuonne. Älä rinnasta minua noihin typeryksiin. Uhraukset ja tunnollisuus ovat menneet hukkaan näiden itsekkäiden ku*ipäiden takia. Minulla oli liput tuonne ja odotin pääsyä, mutta tässä tilanteessa ei tullut mieleenikään lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noi testaamattomat käy heti kotipaikkakunnalla testissä ja on siihen asti karanteenissa niin vaikutus on ihan sama kuin ne olisi testattu rajalla. Mun kavereista oli 5 viime viikolla Pietarissa katsomassa peliä ja yksikään ei saanut tartuntaa. Testattiin rajalla ja 4pv myöhemmin uusintatesti. 2x negan jälkeen karanteeni loppuu.

Juu, varmasti käyvät. Ja karanteeniin jäävät. Tottakai. Ovathan he vastuullisuutensa jo näyttäneetkin.

Vierailija
24/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että niitä koronatestaajia saa vaan puusta repimällä? Sitä en tiedä mitä tai kenen henkilökuntaa siellä rajalla on palkattuna mutta se tuskin menee niin että ns lisäresurssia saadaan sormia napsauttamalla.

Jos rajan yli tullut 800 ihmistä ja per matkustaja menee 1.5-2 min testatessa nii aika pitkä savottahan tuo olisi ollut kahden ihmisen harteilla. Ja toisekseen typerää kitinää ettei ollut ruokaa tai vettä bussissa. Olisi varmaan kannattanut varautua. Meinasivatko että rajan ylitykseen sisältyy täyshoito ruokineen päivineen.

Vierailija
25/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KYMSOTE sai tarkat aikataulut jo viikkoja ennen koko kisoja. Siellä vain ei katsottu tarpeelliseksi lukea kannattajien hyvin tarkkoja selvityksiä rajalle saapumisesta, vaan tehtiin omat päätelmät.

Vierailija
26/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että niitä koronatestaajia saa vaan puusta repimällä? Sitä en tiedä mitä tai kenen henkilökuntaa siellä rajalla on palkattuna mutta se tuskin menee niin että ns lisäresurssia saadaan sormia napsauttamalla.

Jos rajan yli tullut 800 ihmistä ja per matkustaja menee 1.5-2 min testatessa nii aika pitkä savottahan tuo olisi ollut kahden ihmisen harteilla. Ja toisekseen typerää kitinää ettei ollut ruokaa tai vettä bussissa. Olisi varmaan kannattanut varautua. Meinasivatko että rajan ylitykseen sisältyy täyshoito ruokineen päivineen.

He varautuivat. He ilmoittivat viikkoja sitten paluuaikataulun. Kukaan viranomainen ei vaivautunut miettimään, pitäisikö rajalla tehdä jotain.

Vierailija
27/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä näkyy ensiviikosta lähtien delta-variantin räjähdysmäisenä kasvuna suomessa.

Täysin typerä ja vastuuton tempaus jolla menee paljon tehtyä työtä hukkaan.

Rajatestit ois muutenkin olleet turhia. Päiväreissulla olijoiden positiiviset ei näy ja viikon olleilta vaadittiin SMJK bussiin negatiivinen testi.

Testatuista löytyi 10 tartuntaa, todennäköisesti vaarallista Intian varianttia. Testaamatta läpi päässeistä olisi löytynyt saman verran ja siihen vielä lisäksi ne joiden tartunta oli niin tuore että se ei näy vielä testissä. Mutta hei onneksi kapakat on auki ja kohta juhlitaan juhannusta oikein viimeisen päälle.

Vierailija
28/28 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja huomenna nämä sankarit matkustaa mökilleen juhannuksen viettoon..

Vastuuttomoia ovat, mutta mökillähän eivät tartuta ketään jos itsekseen ovat.

Kaikki matkustelu maailmalle on niin turhaa.