Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein miehelle yllätyksenä isyyspaketin ja mitä sain vastaukseksi?

Vierailija
23.06.2021 |

Meille tulossa esikoinen ja la on loka-marraskuussa. Valmistelin miehelle tulevana isänä isyyspaketin mikä sisälsi kaikkea kivaa mm vauvan juttuja, tutteja, miehelle suklaata ja sukkia, kravaatin ja vauvalle ensibodyn jossa lukee daddy's favourite. Pakkaus sisälsi kaikkea hyödyllistä miehelle ja vauvalle mutta miehen reaktio oli missä on hänen fatbike pyörä ja frisbee golf frisbeet. Ei kiitosta eikä arvostusta tekemääni lahjaa kohtaan. Miestä jännittää vauvan tulo mutta lapsi on yhdessä tehty ja toivottu. Loukkaannuin miehen kommentista. :( Miten suhtautua? Ostanko miehelle vielä haluamansa vai annanko olla?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Onko nyt miehesi pilannut juhannuksen? Keksi jotain uutta.

Kommenttisi on -5000/5. Juhannus ei ole pilalla kiitos kysymästä voin oikein paksusti kun on pullakin uunissa. Käykö kateeksi.

Vierailija
22/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa ensisijaisesti seksiä. Hän vaihtaisi tuollaisen lahjan yhteen suihinottoon koska tahansa.

Mies haluaa fatbike pyörän ja frisbee golfit. On puhunut niistä kuin pikkulapsi joulupukin odotuksesta.

Sunko ne sille pitäisi kustantaa? Mitä mies osti sulle viimeksi syntymäpäivälahjaksi?

Ei mitään. Mutta lupasi olla käymättä ainakin loppuvuoden vieraissa. Olen niin onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua ieheen vähän paremmin ennen kuin alkaa niitä lapsia tekemään. Nyt olet idiootin kanssa sidoksissa loppuelämäsi. Sun ei kannata sitten mitään äitienpäivämuistamisiakaan odottaa jatkossa.

Vai niin. On oltu yhdessä vuodesta 2013 että se siitä ja lapsi on yhdessä toivottu ja haluttu.

No oliko tämä sitten ihan eka kerta kun kohteli sinua epäarvostavasti ja oli kiittämätön?

Vierailija
24/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ahhahhaa. minä luin jotenkin väärin, että teit yllätykseksi miehelle isyystestin XD

Isyystesti: lahjavinkki hänelle, jolla on jo kaikkea.... XD

Minä luin ihan samoin. Mietinkin, onko AP tehnyt testin miehen ja hänen isänsä välillä vai miehen ja AP:n lapsen välillä.

Vierailija
25/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä koko isyyspakkauksen ideaa. Siis tottakai on kiva muistaa kumppania lahjoilla silloin tällöin, mutta onko kukaan äiti saanut isän tekemään äitiyspakkausta, jossa olisi tosiaan kivoja juttuja äidille?

Kelan äitiyspakkauksessa kun tosiaan on niitä vauvan vaatteita ja tarvikkeita, siteitä ja kortsuja. Missä isien askartelemat spessuäitiyspakkaukset?

Vierailija
26/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä fat bike ja frisbee golf liittyy isyyteen? Ellei mies aio ulkoistaa itsensä lapsen hoitamisesta ja häipyä aina töiden jälkeen harrastuksiin.

On kyllä jotenkin yksinkertaisen oloinen mies.

Vierailija
27/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä fat bike ja frisbee golf liittyy isyyteen? Ellei mies aio ulkoistaa itsensä lapsen hoitamisesta ja häipyä aina töiden jälkeen harrastuksiin.

Perinteinen pariskuntamalli, jossa lapsen syntymän jälkeen nainen jättää harrastuksensa kokonaan ja mies jatkaa kuin mitään ei olisi muuttunut. Vuoden kuluttua vauvan syntymästä erotaan, jotta äiti saa edes joskus omaa aikaa.

Vierailija
28/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä koko isyyspakkauksen ideaa. Siis tottakai on kiva muistaa kumppania lahjoilla silloin tällöin, mutta onko kukaan äiti saanut isän tekemään äitiyspakkausta, jossa olisi tosiaan kivoja juttuja äidille?

Kelan äitiyspakkauksessa kun tosiaan on niitä vauvan vaatteita ja tarvikkeita, siteitä ja kortsuja. Missä isien askartelemat spessuäitiyspakkaukset?

Minä ainakin ajattelin niin, että äitiä muistetaan raskausaikana tosi paljon. Ihan puolituntemattomatkin kyselee vointia ja kuulumisia jne. Isä jää tosi usein ihan statistinrooliin, vaikka onhan se odotusaika jännää hänellekin. Äideille järkätään myös usein babyswhowereita tai jotain hemmottelu-hieronta yms. juttuja. Halusin järkätä jotain kivaa isällekin ja huomioida hänen isäksi tulemista. 

Vierailija
29/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ajattelin niin, että äitiä muistetaan raskausaikana tosi paljon. Ihan puolituntemattomatkin kyselee vointia ja kuulumisia jne. Isä jää tosi usein ihan statistinrooliin, vaikka onhan se odotusaika jännää hänellekin. Äideille järkätään myös usein babyswhowereita tai jotain hemmottelu-hieronta yms. juttuja. Halusin järkätä jotain kivaa isällekin ja huomioida hänen isäksi tulemista. 

Mutta siis missä ne isien osoittamat spessumuistamiset sille tulevalle äidille? Babyshowerit ym järjestää kaverit, eikö mies yleensä juhlista isäksi tulemista omien kaveriensa kanssa?

Vierailija
30/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies vaan nolostuisi tuollaisesta, ei osaisi arvostaa. Odotamme nyt toista lastamme. Esikoisen odotusaikana ei varmaan edes kunnolla tajunnut että sieltä on ihan oikea vauva tulossa eikä sitä koskaan kiinnostanut katsella vauvan tarvikkeita. Oikein hyvä isä on kyllä ollut vauvan syntymän jälkeen.

Meillä miestä ei vieläkään kiinnosta katsella vauvan tarvikkeita. Yhden ainoan kerran on lapselle hankkinut (=valinnut) vaatteita, sitruunamekon + legginssit ja uv-suoja-hatun. Muuten olen minä ostanut sitä mukaa kun tarvitsee ja lisäksi mummi kantaa vaatetta meille tuon tuostakin. Mies on kyllä oman osuutensa valinnut ja olen mielipiteitä kysynyt isommista hankinnoista, kuten vaunuista ja syöttötuolista, mutta eipä tuolla tunnu olevan muuta mielipidettä kuin että ei kallista. Kallista en minäkään halua, mutta mies ei hoksaa mitä mikäkin maksaa, niin pitää olla usein perustelemassa miksi mitäkin ja mitä menettää, jos valitsee halvemman ja mitä maksaa, jos ottaa laadukkaamman.

Ap:lle: miksi ihmeessä isälle pitää ostaa vauvan vaatteita? On meilläkin noita Daddy's favourite/I love my dad/I love daddy-paitoja lapsella, mutta en minä niitä lahjaksi isälle ole ostanut. Äitiyspakkauskin on minun mielestäni enemmän lapselle. Äidille ainoa asia siinä on käytännössä siteet. Liukkarikin taitaa mennä enemmän miehen ilon puolelle kuin äidin, koska imetyksen takia seksi kiinnostaa ääriharvoin ensimmäisten kuukausien aikana ja joillakin menee vielä pidempään ennen kuin alakerta lakkaa muistuttamasta Saharan autiomaata.

Provohan tuo miehen fatbike-juttu on, mutta jos ei ole, niin kannattaa jo nyt tehdä selväksi, että kun se lapsi syntyy, ei miehellä(kään) ole mielinmäärin aikaa käydä pyöräilemässä ja pelaamassa frisbee golfia. Meilläkään ei mies hoksannut sitä eikä oikein tajua vieläkään, että kun vauva tulee, niin siitä omasta ajasta on pakko lohkaista isohko osa lasta varten eikä enää suunnitella tekemisiä pelkästään itselle vaan koko perheelle, ja lapsi on kuitenkin jo 7kk.

Vierailija
31/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein miehelleni isyyspakkauksen, josta hän piti kovasti ja seuraavana päivänä kysyi, että mitä jos hän tekisi mullekin jonkinlaisen äitiyspakkauksen. Totesin ettei tarvitse, koska oltiin sovittu, että hän antaa äitienpäivälahjan (esikoisen laskettu aika ensi kuussa). No sain sitten aika ihania äitienpäivälahjoja.

On sellaisiakin miehiä, jotka muistavat äidiksi tulevaa kumppaniaan.

Vierailija
32/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis missä ne isien osoittamat spessumuistamiset sille tulevalle äidille? Babyshowerit ym järjestää kaverit, eikö mies yleensä juhlista isäksi tulemista omien kaveriensa kanssa?

Mitkä spessumuistamiset? Minulla ainakin huolehti olostani ihan päivittäin, hieroi ja huolehti että saan levätä ja otti enemmän vastuuta kotitöistä. 

Vierailija
33/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti isät ostaa jonkun korun tms. "spessujutun" sitten kun lapsi syntyy. 

Vierailija
34/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis, eräässä naistenryhmässä oltiin vakaasti sitä mieltä että äitiyspakkaus on ÄIDILLE ja isyyspakkaus isälle.. että epäreilua kun äidille tarjotaan kaikkea hauskaa (vaivan vaatteita ja siteitä) niin pitää isällekkin olla kaljaa ja suklaata.

Aha. Jos isälle tarjotaan mukavuuksia tuolla logiikalla niin se pitäisi olla vaimolle kivoja vaatteita ja lahjakortti hierojalle. Kortsuja pakkauksessa jo onkin. Mitä ihmeen iloa äidille on jostain vitturäteistä ja vauvanvaatteista, ei mitään. Tsiisus oikeesti.

Jep, tätä minäkin yritin selittää, että jos saan ITSELLENI jonkun hemmottelupakkauksen niin toivottavasti se ei sisällä mitään siteitä ja nännivoidetta. Kuulemma on ihan vastaava kuin miehen kalja ja huumoripakkaus.

Vierailija
35/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa en kyllä ole mitään saanut eikä kukaan ystäväkään..

Vierailija
36/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua ieheen vähän paremmin ennen kuin alkaa niitä lapsia tekemään. Nyt olet idiootin kanssa sidoksissa loppuelämäsi. Sun ei kannata sitten mitään äitienpäivämuistamisiakaan odottaa jatkossa.

Enää vajaa 11 kuukautta äitienpäivään. Eikö olisi jo aika aloittaa valitus surkeista äitienpäivälahjoista?

Sopisi viikon teemaan: Mies pilasi juhannuksen/äitienpäivän.

Vierailija
37/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on, mutta jos itse koostaisin vastaavan, siinä olisi jotain yhteistä puuhaa lapselle ja miehelle. Esim. rakennuspalikoita, kirjoja, johonkin vauvaharrastukseen sopivia juttuja, yhteiseen liikkumiseen vaikka reppu jne.

Sehän onkin sitten mahtavaa odotella vuosikausia, että pääsee käyttämään näitä. :D 

Vierailija
38/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa en kyllä ole mitään saanut eikä kukaan ystäväkään..

No oletko sinä tai kaverisi antaneet niitä isyyspakkauksia? Ehkä se kertoo enemminkin siitä, siis teistä ja puolisoistanne, jos tällainen muistaminen ja huomioiminen ylipäänsä on teille vierasta. Eikä siinä ole siis mitään väärään, mutta ihmiset on erilaisia ja turhaa arvostela toisten tapoja

Vierailija
39/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies vaan n6olostuisi tuollaisesta, ei osaisi arvostaa. Odotamme nyt toista lastamme. Esikoisen odotusaikana ei varmaan edes kunnolla tajunnut että sieltä on ihan oikea vauva tulossa eikä sitä koskaan kiinnostanut katsella vauvan tarvikkeita. Oikein hyvä isä on kyllä ollut vauvan syntymän jälkeen.

Millaisen ameeban kanssa jotkut lisääntyy, jos mies on yhdessä tekemässä vauvaa, mutta ei tajua, että sieltä on tulossa ihan oikea vauva?

Vierailija
40/51 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on kova liikkumaan ja haluaa urheilla myös kun lapsi on maailmassa. Mies sanoi että minä ja lapsi tullaan mukaan miehen liikuntareissuille.