Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkäri haluaa ultrata sikiön kasvot erikseen?

Vierailija
17.06.2014 |

Rakenneultrassa näkyi sikiön kasvot mielestäni ihan hyvin, johon kätilökin sanoi että tästä voisi nähdä suu-ja kitalakihalkion mikäli sellainen olisi.Sanoi vielä että lääkäri ultraa uudestaan.Ei se lääkäri sitten ultrannutkaan, mutta puhui että haluaisi vielä nähdä sikiön kasvot, ja antoi uuden ajan 4 viikon päähän.Loppuun vielä tokaisi, että keskeytyksenhän saa vielä viikolla 24, mikäli jotain poikkeavaa löytyy.Olin vähän tyrmistynyt.Miksei lääkäri ultrannut heti, jos kerran epäilee jotain, vai kuinka tällainen toiminta pitäsi tulkita?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 20:29"]esim. downin syndroomassa sikiöllä on poikkeavat nenän luut ja mittasuhteet. jos haluaa tämän varmasti sulkea pois? muuta en kyllä tiedä. toki downissa sydämestä ja muualtakin löytyy poikkeavaa, ei pelkästään kasvoista.. soita neuvolaan ja kysy, josko siellä tietäisivät mistä on kyse ja onko yleistäkin

[/quote]

Meidän (ylläri)downilta ei löytynyt ultrissa mitään poikkeavaa. Soita ap ja kysy, mitä epäillään. Ei kuulosta minusta down-epäilyltä, mutta en tietenkään ole pätevä varmuudella sanomaan... Luulen, että sinut olisi passitettu istukkabiopsiaan tms. jos olisi down-epäilys.

Vierailija
22/24 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki on hyvin. Hyvähän se vaan, että tutkitaan. Muistan itsekin, että olin kauhusta kankeana sekä ekassa ultrassa (jossa otettiin myös verinäyte ja laskettiin se riskiluku) kuten myös rakenneultrassa. Ikää kuitenkin oli jo lähempänä neljää- kuin kolmeakymmentä. Kaikki oli onneksi kuitenkin ok.

Uskomatonta peliä se on noiden kromosomien ja geenien kanssa, ihminen on aika hieno rakennelma! Pitäisi muistaa arvostaa sitä, jos saa terveen lapsen, vaikka itsekin sortuu jauhamaan pikkuasioista välillä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

FAS-epäily?

Vierailija
24/24 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up