Minä en ole koskaan nähnyt kenenkään imettävän "näkyvästi"
En ole nähnyt kenenkään "esittelevän" tissejään tai muutakaan sellaista. Ei ole koskaan häirinnyt imetys, enkä ole kyllä kauhean usein sitä edes nähnyt esim. ravintolassa, mäkkärissä joskus, mutta sitähän ei lasketa. Vihreiden puoluekokouksessa yleensä on pari vauvaa joita imetetään samalla kun kuunnellaan puheenvuoroja, myöskään se ei ole koskaan ketään haitannut. Eikä lapset ole muutenkaan häirinneet kokouksia.
Kommentit (18)
En ole minäkään nähnyt. Ja asun keskisuuressa kaupungissa, ja liikun ihmisten ilmoilla PALJON.
Enkä minä. En vaikka liikun paljon julkisilla paikoilla, asun isossa kaupungissa ja olen paljon paikoissa missä on vauvoja (ja toki yleisestikin lapsia).
Ehken sitten kiinnitä huomiota asiaan. Tai tuo "tissien leväyttäminen esille" on avn urbaani legenda.
Minä olen nähnyt kampaamossa. Yksi asiakas tuli odotuspenkille ja otti kunnolla yläosan esiin. Siis molemmat rinnat. Siinä häkeltyi suurin osa sanattomaksi.
Mä olen imettänyt. Matkustin pienen vauvan kanssa aamujunassa ja nukahdin imettäessäni, samoin vauva. Nukuin pari tuntia siinä tissi paljaana. H ä v e t t i.
yleensä julki-imetys ei häiritse, mutta kerran töissä erään 5v asiakkaani äiti tuli juttelemaan tämän lapsen asiasta ja yhtäkkiä veti tissit esiin ja alkoi imettää pikkusisarusta. Se oli jotenki epämiellyttävää, kun paljastissinen nainen istuu siinä puolen metrin päässä vastapäätä ja pitäisi pystyä täysin asiallisesti ja häkeltymättä keskustelemaan.
Minä olen nähnyt, valitettavasti. Tosin vain kerran, mutta sekin riitti.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 20:49"]
yleensä julki-imetys ei häiritse, mutta kerran töissä erään 5v asiakkaani äiti tuli juttelemaan tämän lapsen asiasta ja yhtäkkiä veti tissit esiin ja alkoi imettää pikkusisarusta. Se oli jotenki epämiellyttävää, kun paljastissinen nainen istuu siinä puolen metrin päässä vastapäätä ja pitäisi pystyä täysin asiallisesti ja häkeltymättä keskustelemaan.
[/quote]
Oletko mies? Jos et, niin miksi toisen naisen tissit häkellyttää? Sinullahan on itselläsi samanlaiset, eikö ole aika arkiset, muutenkin kaikilla ihmisillä on tissit, jopa miehillä, osalla isommat kuin naisilla :)
Ap
En mäkään ole nähnyt ja voin vannoa, että kun imetin kodin ulkopuolella, kukaan ei olisi voinut nähdä tissiäni normaalia tissivakoesittelyä enempää (jota en itse harrasta) ellei olisi tullut olkani yli kurkkimaan. Vauvan pää esti ennen imetystä, sen aikana ja sen loppuessa näkyvyyden ja rinnasta tuli imetyspaidasta esille vain alue, joka imiessä oli kokonaan vauvan suussa. Ehkä oikein kurottamalla minun ja vauvan väliin joku olisi voinut nähdä nännin.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 20:48"]
Mä olen imettänyt. Matkustin pienen vauvan kanssa aamujunassa ja nukahdin imettäessäni, samoin vauva. Nukuin pari tuntia siinä tissi paljaana. H ä v e t t i.
[/quote]
:D Olishan se ollu hassua kun vaikka konnari olis nätisti koputtanut olkapäälle ja sanonut, että rouva hyvä, teillä näkyy tissi :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 20:38"]
Minä olen nähnyt kampaamossa. Yksi asiakas tuli odotuspenkille ja otti kunnolla yläosan esiin. Siis molemmat rinnat. Siinä häkeltyi suurin osa sanattomaksi.
[/quote]
No tuo on kieltämättä outoa.
Ap
Kerran kaupan kassalla asiakas napitti paitapuseronsa melkein kokonaan auki, veti tissin siihen ulkopuolelle ja alkoi imettää. Ei näemmä ollut rintsikoita rouvalla. Toinen rinta vilkkui paidan raosta iloisesti myös. Rouvan seurassa ollut mies keräili tavaroita vähän nolon näköisenä, pari muuta miestä kauempaa kassajonosta vislailivat kun pääsivät näkemään paljaan tissin.
Minä olen, kahdesti. Molemmilla kerroilla äidit imettivät vastahakoista isompaa lasta (toinen tosin imetti ensin vauvaa ja se oli aika huomaamatonta), joka juoksi karkuun ja äiti perässä tissi paljaana. Molemmilla kerroilla imetyspaikka oli valittu aika huonosti, koska ympärillä oli kymmeniä tuntemattomia ihmisiä ja täysin paljas rinta, jota ei useampi ohikulkeva osannut yhdistää lapseen.
Jos näitä vilauttelijoita ei saada millään kuriin täytyy lainsäädäntöä muuttaa laillistamalla vilauttelu. Sitten on turha tulla valittamaan kun joku mies vilauttelee penistään alaikäisille tytöille.
Se on tasa-arvoa se.
14 ja 15, en kyllä usko noita juttuja, ihan liian mielikuvituksellisia. Ei kukaan normaali ihminen heiluttele ties missä tissejään, imetti tai ei, eikä kukaan ala kassalla imettämään seisaaltaan.
Ja 16, on se nyt ihan eri asia vilautella tissejä kuin sukupuolielintä, jolla vielä virtsataan. Tisseillä ei tehdä yhtään mitään muuta kuin ruokitaan lasta, se on ihan eri asia kuin sukupuolielimet, kuinka kaukana luonnollisuudesta olette?
Ap
Olen nähnyt 50-vuotisjuhlissa ja lakkiaisissa, kun samassa kahvipöydässä nainen vetää tissin kokonaan näkyville, alkaa imettää vauvaansa, juttelee samalla ja vielä välillä vaihtaa tissiä.
Itsekin olen imettänyt vaikka missä, mutta sentään mahdollisimman syrjässä ja suojana imetyspaitoja ja huiveja. Aika hämmentävä näky oli. Paikalla oli myös imettäjälle vieraampia miehiä, joilla ehkä saattoi mennä kahvileipää väärään kurkkuun.
Olen myös nähnyt laivan pienessä leikkihuoneessa imettäjän tissit näkyvästi esillä. Leikkihuoneen yhteydessä oli myös lastenhoitohuone, jossa olisi voinut imettää. Myös hytissä olisi voinut imettää. Ylipäänsä ihmettelin, miksi lasta juuri siinä piti imettää, koska lapsi oli juoksenteleva ja jutteleva leikki-ikäinen. Ei siis niin, etteikö sen ikäistä saisi imettää, itsekin imetän kohta 2-vuotiasta, mutta ei sen ikäisellä ole niin kiire sen maidon kanssa, etteikö ehtisi etsiä rauhallisempaa tilannetta. Lapsenhan olisi voinut leikkien lomassa viedä vaikka syömään voileivän tai lounasta.
En kuitenkaan ajattele, että syynä moiseen olisi huomionhaku tai itsensä esittely. Luulisin, että halutaan vain ruokkia se lapsi luonnollisella tavalla, eikä ajatella, että siinä olisi tai ainakaan pitäisi olla muidenkaan mielestä mitään kummallista. Ehkä se leikkihuoneäiti halusi rauhoittaa riehuvan lapsensa hetkeksi, tai sitten lapselle tuli nälkä kesken leikin eikä leikkihuoneeseen saa tuoda eväitä. Ilman muuta mielestäni vauvaansa saa imettää ravintolassa, kahvikesteillä, puistossa jne. Soisin, että se kuitenkin tehtäisiin vähän vaihvihkaisemmin, niin ettei kenenkään ole ainakaan pakko nähdä, jos ei halua. Esimerkiksi kahvipöydässä on vähän vaikea jatkaa normaalia keskustelua ja välttää näkemästä kahta sinisuonista valkoista tissiä, joissa on teevadin kokoiset ruskeat nännipihat.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 01:37"]
14 ja 15, en kyllä usko noita juttuja, ihan liian mielikuvituksellisia. Ei kukaan normaali ihminen heiluttele ties missä tissejään, imetti tai ei, eikä kukaan ala kassalla imettämään seisaaltaan.
Ja 16, on se nyt ihan eri asia vilautella tissejä kuin sukupuolielintä, jolla vielä virtsataan. Tisseillä ei tehdä yhtään mitään muuta kuin ruokitaan lasta, se on ihan eri asia kuin sukupuolielimet, kuinka kaukana luonnollisuudesta olette?
Ap
[/quote]Kyllä niillä harjoitetaan seksiä ja isketään miehiä.
Kuinka vieraantunut todellisuudesta oikein olet?
En minäkään ole muistaakseni koskaan nähnyt kenenkään julkisella paikalla ns. leväyttävän rintaansa esiin, kuten täällä väitetään.