Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut
Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.
Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?
Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista
Kommentit (1462)
Toimenkuvauudistuksessa ehdotettiin, että myynnin lisäämiseksi kaikki alkavat tehdä kylmäsoittoja uudelle asiakaskunnalle!
Ei siinä mitään, mutta olin kirjanpitäjä. Ja olen sitä yhä, mutta muualla.... se oli viimeinen niitti sitä joka suuntaan venkoilevaa johtamista.
Koko konsernin siivouspalvelut irtisanottiin ja toimiston naisten tehtävänä oli siivota illalla työajan jälkeen. Miehiä tämä ei koskenut. A-Katsastus noin 20 v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Firmassa kukaan ei tee etätöitä, ei edes pahimpaan korona-aikaan ja huolimatta siitä että toimistolla oli paljon väkeä ja toimisto sijaitsee keskustassa eli suurin osa tuli töihin julkisilla. Pomon mukaan se ei ole ongelma, vaan jokaisen tulisi välttää käymästä missään muualla kuin työpaikalla ja ei tavata vapaa-ajalla ketään perheen ja työkaverien lisäksi tartuntariskin vähentämiseksi.
Sinällään hyvä neuvo korona-aikaan, mutta satunnaiset kerta viikkoon kauppareissut ovat aikalailla pakollisia altistumista. Sen sijaan työtä olisi voinut tehdä hyvin etänäkin, mutta sen sijaan kokoonnuimme töihin viidesti viikossa.
Onko kysymyksessä pk-seudulla toimiva firma jonka pomo ramppaa eteläisellä pallonpuoliskolla jonkun naisen luona ja suhtautuu vähätellen koko koronaan eikä lämpene etätöille? Ehkäpä hän epäilee että muutkin kävisivät etätyöaikana tapaamassa rakastajartaan eivätkä tekisi töitä?
Jos tuosta on kyse niin tieto on levinnyt aika laajalle ja menettelyä ihmetellään asianomaisen firman asiakaskunnassa ihan yleisesti.
Että olisimme kollegoitteni kanssa hölkkäilleet iltaisin työpäivän jälkeen - ilman palkkaa tietenkin - jakamassa firman mainoksia alueemme kerrostaloasuntojen postiluukuista. Joo ei tullut kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Että pitäisin korvani auki ja tulisin sitten aina raportoimaan hänelle, mitä työyhteisössä puhutaan.
Melkein sama juttu oli kun rakennuttaja pyysi, että seuraisin miten putki- sähkömiehet yms tulee ja menee. Eli ottaisin tunnit ylös. Joopa joo..
Vierailija kirjoitti:
Ehdotyimasti että otan yyteessä paketin. Osaan laskea. En ottanut. Käskin irtisanomaan
Kerro tästä lisää, mitä tarkoitat tuolla "osaan laskea" kommentilla? Niin mäkin osaan ja mun tilanne oli seuraavanlainen :
Mulle tarjottiin vuoden palkkaa jos irtisanon itseni YT-neuvottelujen päätteeksi, ei kieltoa toisen työn hankkimisesta tms
Joten todellakin otin paketin, ei paljon kolmen kuukauden karenssi painanut ja sain uuden työn alta kahden kuukauden.
Mun mielestäni CV:ssä näyttää paremmalta omasta pyynnöstä työsuhteen päättäminen kuin irtisanominen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotyimasti että otan yyteessä paketin. Osaan laskea. En ottanut. Käskin irtisanomaan
Kerro tästä lisää, mitä tarkoitat tuolla "osaan laskea" kommentilla? Niin mäkin osaan ja mun tilanne oli seuraavanlainen :
Mulle tarjottiin vuoden palkkaa jos irtisanon itseni YT-neuvottelujen päätteeksi, ei kieltoa toisen työn hankkimisesta tms
Joten todellakin otin paketin, ei paljon kolmen kuukauden karenssi painanut ja sain uuden työn alta kahden kuukauden.
Mun mielestäni CV:ssä näyttää paremmalta omasta pyynnöstä työsuhteen päättäminen kuin irtisanominen
Ihan suotta herneydyit tuota kommentista, kuka tahansa ymmärsi että kyse oli hänen OMASTA tilanteestaan ja HÄNELLE tarjousta paketista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan suotta herneydyit tuota kommentista, kuka tahansa ymmärsi että kyse oli hänen OMASTA tilanteestaan ja HÄNELLE tarjousta paketista.
No voi tsiisus, en herneytynyt (typerä termi)
olisin vaan ollut kiinnostunut kuulemaan mikä siinä hänelle tarjotussa paketissa oli pielessä ja kerroin oman tilanteeni
En ole tuo, jolta kysyit, mutta tuttava on kieltäytynyt paketista, koska hänellä on 6kk irtisanomisaika. Tällöin 6kk palkkaa vastaava paketti on huono, varsinkin kun uutta työtä ei ole näköpiirissä. Jos olisi, niin asia olisi eri. Ja yt- menettely kestää sekin pari kk, joten nopealla matikalla vasta vuoden paketti alkaa olla kannattava.
Että jos en työpäivän aikana ehdi käyttää taukoja voin istua sen 40 min työpäivän jälkeen työpaikalla ja saan sitten palkan. Jos leimaan itseni ulos, niin sitten ei tule taukoja eikä palkkaakaan.
Olisi pitänyt tehdä 6h lisävuoro ilman palkkaa 😂 Perusteena "välittäminen muista".
En todellakaan ole lähtenyt alalle rahan vuoksi, mutta ilmaista työtä en silti tee.
Sain myöhemmin kuulla työkavereilta, että pomoni haukkui minut hankalaksi ja laiskaksi ihmiseksi, kun en suostunut tätä työvuoroa tekemään. Oli kuitenkin unohtanut sen ilmaisen työnteon osuuden juoruista pois.
Minä kesäsijaisena sairaalassa laitoshuoltajana. Esimies sanoi pokkana, että minun pitäisi tehdä enemmän töitä mitä toistaiseksi voimassa olevilla sopimuksilla tekevät.
Esimieheni salli lellikkinsä tehdä työvuorolistat. No eipä sitten yllättänytkään, että hän oli merkinnyt minulle ihan joka ikisen juhlapyhän työvuoroksi, vaikka olimme sopineet esimerkiksi, että jos minä saan olla joulun vapaalla, niin hän saa sitten olla uuden vuoden. No, olihan hän tavallaan merkinnyt minulle joulun vapaaksi, työvuoroni päättyisi 24.12. klo 16. Vaput, juhannukset sun muut olivat tietenkin minun työvuorojani. Kun kehtasin kritisoida näitä vuoroja ja vaatia hieman oikeudenmukaisuutta, ei määräaikaista sopimustani enää uusittu ja minua moitittiin yhteistyökyvyttömäksi.
Pomo ehdotti että luvutaan autoedusta ja otetaan bussikortit :D Sanoin että kulje sä vaan yksinäs asiakkailla bussilla. Aikaa menee niin paljon hukkaan, että provisio pitää sitten tuplata.
Työnantaja otti puhutteluun ja sanoi, etten saisi olla niin tehokas. Muut työntekijät pahoittavat mielensä, kun heistä tuntuu etteivät tee tarpeeksi ja hänelle on työilmapiiri kaikki kaikessa. Lupasin olla vähemmän tehokas.
Yksi työnantaja soitti kesälomalla,että voisinko ajaa ravintolaan(työpaikalle) tarkastamaan pakastimen lämpötilan,kun oli heitellyt. Matkaa 30km. En ajanut.
Samainen työnantaja antoi potkut pikkuhiljaa kaikille muille ja jätti minut hoitamaan kaikkien työt. Olin loppujen lopuksi baarimikko,siivooja,blokkari, järkkäri,talkkari, Dj,karaoke-emäntä ja kokki. Ei varmaan tarvitse erikseen mainita edes,että baarimikoksi oli palkattu.
Onneksi nykyään uskallan sanoa ei.
Toisessa työpaikassa pyydettiin mainostamaan kursseja,joita opetin,niin kauppojen tuulikaapeissa. Eli käytännössä olisin itse tehnyt mainokset ja jalkautunut viemään niitä pisin kyliä. Ilman palkkaa. Tähän en tosin lähtenyt.
Ah,auvaita aikoja.
Entisessä työpaikassa esimies ehdotti minulle, että tekisin tunteja sisään ja käyttäisin niitä sitten jos lapseni sairastuu. Olin pöyristynyt. Ja lisätään vielä, että lapseni ei todellakaan ollut edes usein kipeänä, olinkohan töistä poissa sen vuoksi tasan yhden kerran.
Vierailija kirjoitti:
Toimenkuvauudistuksessa ehdotettiin, että myynnin lisäämiseksi kaikki alkavat tehdä kylmäsoittoja uudelle asiakaskunnalle!
Ei siinä mitään, mutta olin kirjanpitäjä. Ja olen sitä yhä, mutta muualla.... se oli viimeinen niitti sitä joka suuntaan venkoilevaa johtamista.
Onko t:llä alkava iso tilitoimisto? Lähdin pois sieltä kun alkoi toimenkuva olla aika laaja.
Olin lähdössä lomalle ja reissuun ja kun pomo kuuli tästä, ehdotti että voisin jakaa firman esitteitä reissussa ollessani.
Firma oli vielä sellainen minkä toiminta ei kosketa kuin hyvin kapeaa osa-aluetta eikä näy kenenkään arjessa millään tavalla.
Olin vielä ihan rivityöntekijä.
Ei naurettavaa, vaan törkeää: minut irtisanottiin tuot. ja tal. syistä tammikuussa. Työnantaja ehdotti, että pitäisin vuosilomani irtisanomisaikana. Mukana oli "taustatukena" hänen lakia opiskeleva tyttärensä. Oli vuosilomalaki jäänyt opiskelematta!
Myöhemmin vuosia myöhemmin huomasin, että työeläkeotteeltani puuttui 9 kuukauden jakso. Siis keskeltä tuota työsuhdetta. Asiaa korjatessani minulta kysyttiin, olinko ollut äitiyslomalla. En minä, vaan yksi vastaanoton lääkäreistä! Oli avustajankin palkka jäänyt ilmoittamatta työeläkesysteemiin.
Sain lääkäriltä sairaslomaa 3päivää kuumeen takia. Seuraavana päivänä pomo soittaa ja kysyy voinko tulla jo töihin sairaslomasta huolimatta. En voinut.