Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sääriluu ja pohjeluu poikki

Vierailija
17.06.2014 |

Onko muita kohtalontovereita? Kipsiä on pidetty nyt vajaat viisi viikkoa ja reilu kolme vielä jälellä.. Onko kokemuksia miten kipsin pois ottamisen jälkeen jalka on alkanut kuntoutumaan, miten kävely alkaa sujua sun muuta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkä ja ärsyttää miten lyhyt olen.

- Mies

Vierailija
2/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan väärään ketjuun vastasin perkele

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen fysioterapiaa, vaikka kallista lystiä onkin. Mulla keväällä murtui nilkka enkä ilman fysioterapeutti olisi edes tajunnut kuinka se murtuma vaikutti kävelytyyliin ja millaisia vaurioita se aiheutti, mm jalkakaari läsähti täysin murtuman myötä ja nyt f.terapiassa sitä hoidetaan

Vierailija
4/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta, jep täytynee varata aika fyssarille, vakuutukset onneksi korvaavat kaiken :)

Vierailija
5/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa tästä mieleeni oma kokemukseni: Mulla meni sääriluu ja pohjeluu poikki kun olin 10v. Kipsattiin nivusista aina varpaisiin saakka, siten että vain varpaat vähän näkyivät. Lisäksi luut menivät siinä kipsatessa erilleen ja viikon kuluttua jouduin nukutukseen, jolloin väänsivät luut kohdilleen. 

Kipsi oli kaksi ja puoli kuukautta, jonka jälkeen sain polven alapuolelta varpaisiin asti ulottuvan kipsin. Sitä pidin kolme viikkoa.

Kävelyä harjoiteltiin ja jalka oli ihan surkastunut tuon kesän jälkeen.

Tänäkin päivänä, melkein 40 vuotta myöhemmin, jalka kipuilee kun pitkän korkeapaineen jälkeen alkaa matalapaine eli sateet saapuvat.

(terveisiä tutuille, jotka tunnistavat tästä minut.)

Nykyään kannattaa turvautua fyssariin, ettei tule myöhemmin oireita. Tsemiä!

Vierailija
6/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 17:05"]Kiitos vastauksesta, jep täytynee varata aika fyssarille, vakuutukset onneksi korvaavat kaiken :)

[/quote]

Jep :) mäkin olin viikkoa ennen tapaturmaa aikonut lopettaa tapaturmavakuutuksen. Onneks en lopettanut. Laskin, että nilkan murtumasta olis tullut lääkkeineen, poliklinikkamaksuineen ja fysioterapiakäynteineen 1000e lasku

Vierailija
7/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sulle kävi, tai siis miksi murtui? Mulla murtui 12-vuotiaana trampoliinilla nilkka ja 8 viikkoa olin kipsissä. Ensin 2 viikkoa ihan kunnon valkoisessa kipsissä ja loput lasikuitukipsissä. Vieläkin on nilkka kipeä rasituksen jälkeen. Paranemisia sinulle! :)

Vierailija
8/14 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin liikenneonnettomuudessa, hoitoni ovat tällä hetkellä kustantaneet vakuutusyhtiölle 14.000 e..

Vierailija
9/14 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu itellä meni eilen sääriluu poikki. kyllä oli kipeä operaatio kun sairaalassa murjovat ja repivät sitä miten sattuu. luut saivat revittyä jotenkin paikalleen ja nyt nivusista varpaisiin asti kipsissä koko jalka. ei oo mukavaa.saa nähä miten kävely onnistuu kuukauden tai parin päästä :D

Vierailija
10/14 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni sääriluu poikki sivuttain 8 viikkoa sitten. Ensin oli 2 viikkoa kipsi nivusiin asti. Sitten 3 lyhyttä kipsiä. Minulla ei tarvi pitää kipsiä enää kuin reilu viikko onneksi:) Olen 11 vuotias joten luitani ei tavittu leikata. Luut ovat kylläkin aika kierossa, mutta eiköhän ne lääkärit tiedä mitä tekevät:)!

Vierailija
11/14 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi teitä:( , sinne fysioterapeutille menoa suosittelen minäkin.Paranemista kaikille!

Vierailija
12/14 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerrot sellaisesta täällä?

Vierailija
13/14 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä on kipsi?
kaverilta meni talvella kanssa sääriluu ja joku muu luu poikki,sille laitettiin ruuveilla joku rauta eikä ole ollut kipsissä ollenkaan.

Vierailija
14/14 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 12:16"]Miksi teillä on kipsi?
kaverilta meni talvella kanssa sääriluu ja joku muu luu poikki,sille laitettiin ruuveilla joku rauta eikä ole ollut kipsissä ollenkaan.
[/quote]
Erilaisia murtumia vaikka olisivatkin samassa paikassa, myös hoito näin ollen erilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi