Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies haki ja perui avioeron

Vierailija
17.06.2014 |

Meillä on vaikea parisuhde, jossa arki ei luista. Miestäni on sanottu narsistiseksi. Nyt mies on hakenut eroa jo kolme kertaa ja saanut nyt minutkin allekirjoittamaan paperit.mies kuitenkin perui hakemuksen omalta osaltaan ja asia jää minulle ratkaistavaksi. En tiedä, mitä tehdä. Voiko toista ja liittoa pomputella mielensä mukaan. Missä vaiheessa pitää tehdä lopullinen stoppi asiaan?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

STOP!

Vierailija
2/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkälle kai se riippuu sinusta mitä siedät ja miten monta kertaa. Kuulostaa siltä, että mies haluaa teettää sinulla likaisen työn, jotta voi sanoa myöhemmin, että sinä halusit eroa ja voi häntä reppanaa kun sinä sorrat häntä. Ja jos jäät liittoon niin... no on hän vaan niin upea ja mahtava siinäkin tapauksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mielestä ei tunnu noin itsestäänselvältä ratkaisulta.olenkohan jotenkin manipuloitu? Mies sanoi, että ikinä ei erota ja se oli viimeinen hakemus.

Vierailija
4/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan voi pompotella mielensä mukaan kun hyväksyt sen.

Vierailija
5/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sanottu narsistiseksi. Kuka on sanonut?

Onko poissuljettua, että menisitte parisuhdeterapiaan?

Vierailija
6/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä pompottelua, tulee jatkumaan entisellään jos et tee sille stoppia, itse laittaisin hakemuksen myös vetämään ja loppuun asti jos olisin sinun tilanteessasi. Noin epävarma sitoutuminen ei kiinnostaisi.

Vierailija
7/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto nyt on kuitenkin vahvin parisuhdesitoumus, ihan pelle koko mies.

Vierailija
8/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin hakemuksen olla siellä sisällä. Teillähän on nyt 6kk harkinta-aikaa, joten harkitkaa. Kunnolla. Viimeisen hakemuksen voi sitten jättää tekemättä jos siltä tuntuu.

Vierailija
9/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et halua kuulla,että kannattaisi juosta pakoon ja erota, kun et haluaisi erota. Minulla vähän samanlainen tilanne. Se narsisti ihminen osaa olla tarvittaessa tosi ihana, yleensä silloin kun se asia palvelee hänen omaa etuaan. Nosta kytkintä ja lähde. Olet naimisissa ihmisen kanssa, joka haluaa hallita. Hajoittaa ja hallita.

Vierailija
10/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se voi heittäytyä aika pirulliseksi, jos haluaa, koska "Se oli sun valinta jatkaa tätä liittoa", eli kaikki erimielisyys johtuu nyt sinusta itsestäsi. Oletan siis, että mies on narsistinen...

Vierailija
11/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin antanut jo sen toisen hakemuksen mennä eteenpäin, jos kerran itsekin olisin sen allekirjoittanut ja viimeistään nyt tämän antaisin mennä eroon. Mies epäilemättä tulee kaikille serkun kummin kissan kaiman tuttaville kertomaan miten sinä halusit eron ja olet joustamaton tiukkis, mutta en mä jaksais tuossa vaihessa siitä enää välittää. 

Mun nähdäkseni erosta ei puhuta kuin silloin kun ollaan tosissaan ja sit kun ollaan todissaan niin ei siitä steesta enää jatkumaan ole.

Vierailija
12/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis ap täsmentää että hakemus nro kaksi jäi voimaan harkinta-ajaksi, ja nyt on kyseessä lopullinen eropaperi. Käräjäoikeus totesi toisen kerran yrittäessä perua, että asia raukeaa jos seuraavaa kertaa ei tule. Ja nyt tuli ja mies perui ja asia jää minun ajamaksi yksin ellen minäkin peru. Miten tällainen peruminen on edes mahdollista?! narsistinen maallikkojen analyysillä esim. Katkaissut välinsä perheeseeni, sukuuni, eristänyt minut ystävistä..saa minut tuntemaan syyllisyyttä lähes kaikesta mitä teen jne. Ja nyt sama tilanne jälleen.

Vierailija
13/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä joka kerta kun kysyy johonkin parisuhdeongelmaan ratkaisua, vastaus on: erotkaa? Ei ihme, että Suomessa erotaan melkein eniten maailmassa, ja puolet avioliitoista päätyy eroon. Kaikilla on ongelmia parisuhteessaan jossain vaiheessa, toisilla pienempiä, toisilla isompia. Ne jotka kieltää ne, niillä vasta ongelmia onkin!

Vierailija
14/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20: olisiko sitten toisenlaista neuvoa? Ap

Vierailija
15/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:20"]

20: olisiko sitten toisenlaista neuvoa? Ap

[/quote]

No varmaan se terapia olisi ykkösvaihtoehto. Suostuisko molemmat siihen? t.20

Vierailija
16/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolla keinolla saa sut koukuttumaan ihan lopullisesti. pelkää eroa koska jotenkin tarvitsee sinua mutta pelottelee erolla, uhkailee ja saa sinut suunniltaan. jos nyt perut eron niin olet hänen orjansa koska itsepä halusit jne..

haluatko tuollaista elämää ja noin "ihanan" suhteen? koska emmit noinkin pitkään ja haluat muita neuvoja niin olet jo pahasti lähimmäisriippuvainen. piste iin päälle olisi hänellä suhde tai pari tähän soppaan

Vierailija
17/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:06"]

Niin, siis ap täsmentää että hakemus nro kaksi jäi voimaan harkinta-ajaksi, ja nyt on kyseessä lopullinen eropaperi. Käräjäoikeus totesi toisen kerran yrittäessä perua, että asia raukeaa jos seuraavaa kertaa ei tule. Ja nyt tuli ja mies perui ja asia jää minun ajamaksi yksin ellen minäkin peru. Miten tällainen peruminen on edes mahdollista?! narsistinen maallikkojen analyysillä esim. Katkaissut välinsä perheeseeni, sukuuni, eristänyt minut ystävistä..saa minut tuntemaan syyllisyyttä lähes kaikesta mitä teen jne. Ja nyt sama tilanne jälleen.

[/quote]

Eipä sillä taida olla väliä onko narsisti vai ei. Kuulostaako tuo hyvältä suhteelta? Tunnetko sinä nyt jo syyllisyyttä, jos et vedä avioeroa pois? Hän on itse ne aiemmat hakemukset sumplinut, niin hänhän se eroaloitteen on tehnyt.

Vierailija
18/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:11"]

Miksi täällä joka kerta kun kysyy johonkin parisuhdeongelmaan ratkaisua, vastaus on: erotkaa? Ei ihme, että Suomessa erotaan melkein eniten maailmassa, ja puolet avioliitoista päätyy eroon. Kaikilla on ongelmia parisuhteessaan jossain vaiheessa, toisilla pienempiä, toisilla isompia. Ne jotka kieltää ne, niillä vasta ongelmia onkin!

[/quote]

Koska useimmilla ihmisillä ero väikkyy mielessä jossain kohtaa, ja jos kymmenen ihmistä lukee aloituksen, ainakin yksi niistä on allerginen juuri sille asialle, josta siinä valitetaan. Kahdesta viiteen lähtee mukaan komppaamaan, vaikkei ensimmäisenä ehkä olisi eroa kehottanut hakemaan. Ja kun ei tarvitse nähdä naamatuksin eikä tunne sitä valitusten aihetta ollenkaan, mikään ei ole luontevampaa kuin todeta, että koska minä en tuollaista kestäisi, niin ilmoitetaan se ääneen.

Mutta onko sinun mielestäsi aloittajan pyörittävä terapiaruljanssin läpi, jos odotettavissa on, että mies kietoo auttajat pikkusormen ympäri, ja sen jälkeen vaimo on entistä pienempinä riekaleina? Näin kävi perhetutuille. Jos yksi vartavasten typistää puolison elämää saadakseen tämän aina helpommaksi hallita, niin eikö se mielestäsi ole hyvä syy eroon?

Vierailija
19/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itse vastauksen: eroaminen. Mutta silti roikut täällä odottelemassa jotain ihmettä. Ole itsenäinen nainen ja jätä se hemmetin kusipää. Ei muita neuvoja.

Vierailija
20/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tunnen syyllisyyttä siitä, jos vedän eron eteenpäin omin voimin. Ap

typistäminen kuulostaa järkeen käyvältä: olen myös luopunut töistä, yritys toiminnasta ja nyt ehtona on myös vapaaehtoistyöstä urheiluseurassa luopuminen, sillä pitää keskittyä täysiä pari suhteeseen. Myös lasten harrastuksissa ei saisi käydä ilman selittelyitä.