Portugalin kielestä?
Miltä se kuulostaa sinusta? Jotkut pitävät sitä kauniina, mutta minun korvissani se on lähinnä hassua. Toki se ei ole mitään tanskaa tai hollantia, mutta ei mitään ranskaa tai italiaa.
Cachorro
Kommentit (16)
Eri alueilla puhuvat eri tavalla. Puhumattakaan sitten Brasilian portugalin ja Portugalin portugalin erosta.
Kuulostaa... epäselvältä. Olen yrittänyt opiskella, mutta lausumis- ja ääntämisasiat menevät yli ymmärrykseni. Espanja on lastenleikkiä portugaliin verrattuna.
Venäjän ja espanjan sekoitukselta kuulostaa.
Kuulostaa sille kun venäläinen puhuisi espanjaa.
Safadinha kirjoitti:
Se on puhevikaespanjaa
Siis olin juuri tulossa sanomaan samaa!!!
Aivan ihana kieli! Ja haastava! Osaisipa puhua sujuvasti.............
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihana kieli! Ja haastava! Osaisipa puhua sujuvasti.............
Ei sitä kukaan jaksais kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskee siis toki vain portugalilaisia puhujia.
Tai venäläistaustaisia brasseja. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskee siis toki vain portugalilaisia puhujia.
Tai venäläistaustaisia brasseja. :D
Olen tavannut Portugalissa venäläisiä, jotka puhuvat erinomaiselta kuulostavaa portugalia.
Brasilian portugali paljon pehmeämpää ja siinä osittain eri sanoja kuin muussa portugalissa. Brassiportuhali on mielestäni kauniimpaa. :)
NurseBetty kirjoitti:
Brasilian portugali paljon pehmeämpää ja siinä osittain eri sanoja kuin muussa portugalissa. Brassiportuhali on mielestäni kauniimpaa. :)
Tottumuskysymys. Itse olen tottunut Portugalin portugaliin, enkä pidä Brasilian portugalista yhtään.
Brasilianportugali on kaunista, melodista ja selkeää, ymmärrän sitä helposti. Portugalilaisten puhe tuottaa hankaluuksia, vaikka eivät hekään pahalta kuulosta. Ei ole mitään siteitä kumpaankaan maahan, kylmiltäni opettelin.
Espanjan eesti.