Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaako mennä lääkäriin pelkän väsymyksen takia?

Vierailija
22.06.2021 |

Kun ei oo oikeesti kipeä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se antaa varmaan neuvoksi levätä. 

Vierailija
2/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko riittävästi? Millaista on väsymys? Mä nukuin joskus päivät ja yöt ja kehtasin mennä. Oli paha kilpparin vajaatoimint.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me9ne ihmeessä. Miehelläni oli tai on edelleenkin plasmasoluleukoosi eli leukemia.

Vierailija
4/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Ootko väsynyt unettomuuden takia vai muuten? Syy kannattaa ainakin selvittää, onko psyykkistä vai lähetäänkö labrakokeiden kautta.

Vierailija
5/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei kehtaisi? Sehän voi olla oire vaikka miten vakavasta sairaudesta. Minulla oli onneksi vain vakava raudanpuute väsymyksen syynä. Kaikki eivät ole yhtä onnekkaita. 

Vierailija
6/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta ei kannata, koska tavislääkärit ei tiedä mistään mitään. Käy naturopaatilla tai etsi itse netistä vastauksia vaivoihin.

Vierailija
7/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta ei kannata, koska tavislääkärit ei tiedä mistään mitään. Käy naturopaatilla tai etsi itse netistä vastauksia vaivoihin.

Joo, google se onkin paras lääkäri :D Laita hakuun mikä tahansa oire niin se on syöpä ennen kuin ehdin enteriä painaa toista kertaa. 

Vierailija
8/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavislääkäri lähetti minut keuhkokuviin ja sieltä löytyikin syy väsymykseen ja hengästymiseen. Google kertoi, että minulla on todennäköisesti anemia tai kilpirauhasen vajaatoiminta. Ei ollut kumpikaan edes lähellä. 

Vierailija
9/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan olla oikeasti kipeä. Ja vaikka et olisikaan niin väsymys on oire jostain kuitenkin.

Vierailija
10/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kehtaa. Mutta mieti valmiiksi tarkemmin, miten väsymys ilmenee.

Kuinka kauan jatkunut? Missä tilanteissa? Jaukuvaa vai ajoittaista? Millaista väsymystä ( henkistä vai fyysistä vai molempia?)? Miten saat nukuttua?

Miten syöt? Miten liikut?

Onko elämän muutoksia?

Heölpompi vastata kun olet miettinyt etukäteen

Vierailija
11/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kehtaa, mutta on sitten eri asia miten nopeasti siitä syystä saa lääkäriajan, jos julkiselle puolelle ajattelit mennä.

Vierailija
12/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ferritiinikreisi on. :D

Vierailija
13/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin kolmanneksella naisista on ferritiinit liian alhaalla. Mitä kreisiä siinä on?

Vierailija
14/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin kolmanneksella naisista on ferritiinit liian alhaalla. Mitä kreisiä siinä on?

Onhan se nyt aika kreisiä  ja hauskaa jos sitä tuputtaa joka vaivaan.

Vierailija
15/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Minusta on kyllä ihan normaalia, että tuokin puoli tutkitaan. Jo ihan siksi, että se on yleistä ja myös siksi, että alhainen ferritiinitaso aiheuttaa mitä moninaisempia oireita. Minulla lääkäri laittaa automaattisesti ferritiininkin lähetteeseen, jos labroja pitää tehdä. Ei siitä haittaakaan ole, että se tarkistetaan. Onpahan yksi asia poissuljettu, jos tasot ovatkin normaalit. 

Vierailija
16/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä eka laajat verikokeet. Anemia, kilpparin vajaa toiminta yms.

Vierailija
17/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Minusta on kyllä ihan normaalia, että tuokin puoli tutkitaan. Jo ihan siksi, että se on yleistä ja myös siksi, että alhainen ferritiinitaso aiheuttaa mitä moninaisempia oireita. Minulla lääkäri laittaa automaattisesti ferritiininkin lähetteeseen, jos labroja pitää tehdä. Ei siitä haittaakaan ole, että se tarkistetaan. Onpahan yksi asia poissuljettu, jos tasot ovatkin normaalit. 

En ymmärrä miksi ferritiinin mittaaminen olisi hörhöilyä. Minultakin löytyi todella matala ferritiini, kun kävin lääkärissä väsymyksen takia. Ei olisi tullut itselleni mieleenkään, koska hemoglobiini on aina ollut hyvä. Mutta kannattaa ap tutkituttaa mikä on vialla, taustalla voi olla paljon vakavampaakin.

Vierailija
18/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei julkisella antanut lähetettä ferritiinin tutkimiseen kun kysyin. Perusverenkuva vain. Itseasiassa en päässyt edes lääkärille, hoitaja antoi tuon suppean lähetteen labraan.

Vierailija
19/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavislääkäri lähetti minut keuhkokuviin ja sieltä löytyikin syy väsymykseen ja hengästymiseen. Google kertoi, että minulla on todennäköisesti anemia tai kilpirauhasen vajaatoiminta. Ei ollut kumpikaan edes lähellä. 

Hyvä, se oli sitten yksi niitä harvoja jotka tajuaa että jatkuva väsymys ei ole ok. Yleensä neuvo on ottaa nokosia.

Vierailija
20/24 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, google se onkin paras lääkäri :D Laita hakuun mikä tahansa oire niin se on syöpä ennen kuin ehdin enteriä painaa toista kertaa. 

Olen itse löytänyt netistä avun, mene sinä sinne terveyskeskukseen istuskelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme