Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rautalisää odotusaikana? Mitä sinä söit?

Vierailija
16.06.2014 |

Mulla hb alhainen ja rautalisän aloitus alkaa olla varmasti ajankohtaista. Viimeksi kuukausi sitten neuvolassa oli 117, enkä usko että olisi ainakaan noussut, vaikka olen kyllä koittanut ravinnosta saada enemmän rautaa ja c vitamiinia. Linssit, kurpitsansiemenet, cashew pähkinät, mustaherukkaa jne...

Torstaina neuvola ja uskon, että lääkäri määrää nyt jotain synteettistä rautalisää. En usko, että siellä luontaistuotteita minulle suositellaan.. Kuitenkin mieluummin käyttäisin jotain luontaistuotetta..

Millaisia kokemuksia teillä muilla on luontaistuotteista? Mitä tuotetta olet käyttänyt? Ja onko hb noussut hyvin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/10 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obsidania söin, nousi hb alle sadasta 136 aika nopsakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

117 on hyvä hb raskaana olevalle. mulle sanottiin, että sitten kun alle sadan tippuu, kannattaa aloittaa rauta. hb mulla 104 rv 37 jolloin terkka sanoi, että kannattaa aloittaa rauta tulevaa synnytystä ajatellen. vihreet kasvikset ja liha c-vitamiinin kera otettuna auttaa. c-vitamiini auttaa rautaa imeytymään tehokkaammin.

Vierailija
4/10 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/10 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lisää:

itse söin iron-vitaa c-vitamiinin kanssa. viikossa nousi 104:stä melkein 120.

Vierailija
6/10 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä join Kräuterblutsaftia, joka on sittemmin tainnut vaihtaa nimensä

Vierailija
7/10 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obsidania, neuvolasta suositeltiin sitä.

Vierailija
8/10 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferronol, luontaistuotekaupasta. Kahdessa viikossa nousi 98 115.

Vierailija
9/10 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltofer on tällä hetkellä paras valmiste, se otetaan ruuan kanssa. Rautalisää ei pidä aloittaa omin päin. Kyllä se rautalisä yleensä aloitetaan jo ennen kuin hb menee alle sadan, koska alle satasessa on jo aika huono olo.

Maltoferilla on noussut hyvin, eikä se aiheuta ummetusta tai ripulia. Ed. raskaudessa käytin Obsidania, se oli silloin vatsaystävällisin valmiste, mutta aiheutti mulle ummetusta. Molemmissa raskauksissa olen käyttänyt myös Vital F:ää (sama kuin Kräuterblutsaft), mutta se ei ole auttanut. 

Hb:n laskeminen ei ole ainakaan mulle leikin asia, mulla nimittäin oli viimeksi synnytyksen jälkeen hb 78 ja sainkin sitten kaksi verensiirtoa. En halua enää koskaan samaan tilanteeseen, joten olen nyt syönyt uskollisesti tuota Maltoferia, vaikka se kallista onkin. Nyt mulla on hb jotain 107 tai vähän enemmän, ja se on mulle ihan hyvä. Alin tässä raskaudessa on ollut 92 (söin silloin Vital F:ää).

Vierailija
10/10 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja sisko syöneet ferroforte-nimistä tuotetta. Mä kahdessa raskaudessa viikon-kahden kuurina (2tabl./pvä) obsidania. Mulla ei oo laskenu hb alle 120 ku kolmessa raskaudessa seitsemästä. Äidilläni ollut aina matala hb ja saanu sen parhaiten nousuun tuolla ferrofortella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan