Autolla ajaminen viimeisillä raskausviikoilla
Onko kukaan muu kokenut, että autolla ajaminen viimeisillään raskaana olisi hankalaa? Mä kävin eilen autolla keskustassa, ja tänään totesin miehelle, etten aio enää ajaa, hän saa kyytsätä mut huomenna neuvolaan. Tuntuu, että ajan kuin jossain sumussa. Mies sanoikin lukeneensa jonkun lehtijutun, jossa kerrottiin, että raskausaikana on alttiimpi kolareille.
Kommentit (21)
Miehellä ei ole korttia, joten ajoin ihan viimeisille viikoille saakka. Ei mulla tehnyt pahaa ollenkaan, lukuunottamatta turvavyötä, joten hommasin raskaanaoleville tarkoitetun vyönpidikkeen. Miksikä sitä nyt sitten oikeaoppisesti kutsutaan.
ajoin kyllä ihan loppuun saakka. ainoastaan autosta nouseminen liitoskipujen vuoksi oli vähä hankalaa mutta jotenkin onnistui sekin.
Mä pystyin ekassa raskaudessa ajamaan ihan loppuun asti. Tässä toisessa raskaudessa huomannu nyt että joko supistaa, lapsen liikkeet häiritsee (erittäin vilkas lapsi) tai selkään koskee ja hyvää asentoo ei löydy millään. Totesin siis itsekin, että en aja autolla jos ei ole ihan pakko. Toisin sanoen neuvolaan ja takasin voin vielä ajaa, ajoa 1,5km suuntaansa. Ja vielä kuukaus laskettuun.
Molemmissa ajanut loppuun asti, ekassa itse synnärillekin.
Ajoin iteni synnyttämänki 100km matkan, taisin ajaa aika huonosti mutta hyvin se meni. Lapsi syntyikin 45 min sen jälkeen! :)
Mä oon aina ajanut loppuun saakka ja muutenkin voinut hyvin. Mutta ymmärrän, että kaikki eivät voi. Toiset ovat raskauden aikana tosi raihnaisia jo pieniltä viikoiltakin. Yksilöllistä. Jos tuntuu, että ei ole ajokykyinen niin ei tietenkään saa ajaa ja vaarantaa muitakin tiellä liikkujia.
Yksilöllistä. Ona raskaus meni pari viikkoa yli lasketun ajan ja autolla ajaminen ei tuottanut mitään ongelmaa.
Ei se minulle ollut mitenkään hankalaa. Itse ajoin synnyttämäänkin kun mies oli työmatkalla. Sen kyllä uskon että supistusten kourissa saatoin olla vähän riskialttiimpi kuski kuin keskimäärin :D
Minä en viime raskaudessa edes ylettänyt ajamaan autoa. Sen verran huonot säätömahdollisuudet oli japsiautossa.
Mulla ei ole ylettymisessä mitään ongelmaa, istuminen kyllä sattuu, mutta se ei ole ongelma, vaan se, että ikään kuin unohdan ajavani sitä autoa. Aina välillä muistan, että hei, tässähän mä nyt oon. Pää on sisältä kuin vaahtokarkkia. Mä oon tehnyt sellaista pientä opetustyötä tähän asti, ja myös se oli tällä viimeisellä kerralla todella vaikeaa, kun ajatus tahmaa pahasti.
Ap
En ymmärrä. Raskaus on normaali asia, ei mikään sairaus. Ihan normaalisti ajoin loppuun asti. Ei oikein ole mahdollisuutta eikä kyllä haluakaan jäädä kotiin pötköttelemään kun lapsia piti kuskata kouluun ja harrastuksiin ja itsekin halusi välillä käydä jossain. Rv38 ajoin lasten kanssa 800km matkan sukulaisiin ja muutaman päivän päästä takaisin.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:42"]
En ymmärrä. Raskaus on normaali asia, ei mikään sairaus.
[/quote]
Miten et ymmärrä? Sitäkö, että jonkun toisen raskaus ei olekaan samanlainen kuin sun? Mulla ei ole nromaalisti myöskään liitoskipuja, anemiaa, tällaista isoa vatsaa, jatkuvaa sairastelua, selkäkipuja, kuukautisten poisjääntiä jne. Ei ihan verrattavissa normaaliin tilaan.
Ap
No en ymmärrö minäkään :D katsos kun raskaudet on erilaisia.
Ap älä aja autoa jos epäilet, kannat suurta aarretta ja törmäys olisi paha juttu.
Juu, en aio enää ajaa, musta tuntui välillä, että ajan ulos tieltä. Eikä tässä nyt enää pitkään voi mennäkään, laskettu aika oli ja meni jo, eikä mulla nyt taida olla enää mitään neuvolaa erityisempiä menojakaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:40"]
Mulla ei ole ylettymisessä mitään ongelmaa, istuminen kyllä sattuu, mutta se ei ole ongelma, vaan se, että ikään kuin unohdan ajavani sitä autoa. Aina välillä muistan, että hei, tässähän mä nyt oon. Pää on sisältä kuin vaahtokarkkia. Mä oon tehnyt sellaista pientä opetustyötä tähän asti, ja myös se oli tällä viimeisellä kerralla todella vaikeaa, kun ajatus tahmaa pahasti.
Ap
[/quote]
Älä sitten aja jos on tuollainen olo. Voi olla oikeasti vaarallista .Esim. anemia voi tehdä tuollaista.
Heh, itse ajoin vielä viimeisilläni Kustavi-Joensuu-Kustavi eikä tehnyt tiukkaakaan.
Mulla oli pää hutera ja olo heikko niin että pyörryin bussiinkin. En olisi voinut ajaa autoa mitenkään. Tosin multa paljastuikin raskausmyrkytys.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:40"]
Ap
[/quote]
Älä sitten aja jos on tuollainen olo. Voi olla oikeasti vaarallista .Esim. anemia voi tehdä tuollaista.
[/quote]
Kuten jo avauksessakin totesin, en enää aio ajaa. En usko, että johtuu anemiasta, mulla on nyt hb parempi kuin esim. raskauden puolessa välissä, jolloin hb oli paljon huonompi!
Ap
Mä olisin ajanut, mutta mies kielsi. Oli lukenut jostain että kolari /isku mahaan voi aiheuttaa viimeisillä viikolla vauvalle sydänkohtauksen.
No hyvä että en ajanut viimeisten viikkojen aikana. Kun mulla meni lapsivedet jo viikolla 37 ja lapsiveden menon jälkeen aloin heti jostain syystä täristä niin voimakkaasti etten olisi pystynyt ajamaan autoa jos olisin ollut itse autolla liikkeellä.