Muistatko lapsuudesta Kimble-pelin, jossa oli kuvun sisällä oleva noppa?
Isältä meni aina hermot, kun pelattiin sitä tenavina. Siitä nopasta lähti aika kovat äänet.
Kommentit (19)
En muista, kun ei ollut minun lapsuudessani vielä markkinoilla.
Varhaisteininä paljonkin pelattiin - irtonopalla - ! Se kuvun "poksahdus" :-(
...komppaan isääsi,että mä inhoan sitä peliä,en tiedä,mistä meillekin tuli. Pahinta oli kun jouduin töissä sitä pelaamaan.
Tuntui ettei se lopu ikinä kun aina tuli uusi ja uusi pelaaja mukaan!
:D se poks
Kyllä ja peli on mulla vieläkin. Siinä on puiset pelinappulat.
Ainakin täällä Helsingissä kaikissa baareissa on tuo peli Aliaksen ja Trivial pursuitin kanssa vieläkin.
Muistan ja omatkin lapset pelaa sitä usein. Ei onneksi itseä häiritse nopan poksautus :D
Muistan. Joskus aikuisena pelasin sitä kerran amfetamiinipäissäni, ja se oli intensiivinen matsi mitä olen vuosikausiin käynyt!!
Onko siitä tullut r.a.s.i.s.t.i.n.e.n peli?
Siinä ei ole ruskeita eikä mustia noppia? Valkoisessa arpanopassa on mustat pisteet. Nyt häpeän olla etuoikeutettu valkoihoinen. Anteeksi, polvistun.
tokmannil oon nähnyt myynnis,lapsena tykkäsin pelata.
Mua ihmetyttää, että miten ne sai siitä kuvusta niin kestävän? Olin aikoinaan varma että se hajoaa viikossa, mutta tuntuu kestävän isältä pojalle...
Ai muistanko? Pelaan töissä peliä lähes päivittäin.
Mihinkään oo kadonnu. Sama kun kysyisi että muistatko Afrikan tähti-peliä.
Meiltä löytyy ja välillä pelataankin.
Kimble on ihan paska lautapeli, mutta se pop-o-matic-noppa on hauska.
Minulla on edelleen se lapsuusaikainen Kimble tallessa ja iskussa. Toki se näyttää vanhalta, vaikka täysin ehjä onkin, ja kanteen on tullut liimattua melkoisen näyttävän kokoinen tarra.. :D Lisäksi minulla on äiti Uusi Finanssi -lautapeli, ikä näkyy siinäkin, mutta on täysin ehjä ja kaikki osat tallella. Molempia tulee pelattua.
Vierailija kirjoitti:
En muista, kun ei ollut minun lapsuudessani vielä markkinoilla.
Varhaisteininä paljonkin pelattiin - irtonopalla - ! Se kuvun "poksahdus" :-(
Tuli myyntiin jo 1967 eli ollut markkinoilla jo yli 50 vuotta.
Muistan, olen itse lapsena pelannut, ja nyt pelaan oman lapsen kanssa. Se on yksi lapseni suosikkipeleistä. Nykyään niitä on sen "perus"-Kimblen lisäksi eri teemaisia, lapsellani on Frozen ja ainakin Ryhmä Hau -teemaisen olen myös nähnyt.
Tietysti muistaa, meillä pelataan sitä edelleen lasten kanssa. Olen itse ollut Nelostuotteen tehtaalla kesätöissä 16-vuotiaana valmistamassa niitä.