Mitä syödä, kun ruoka ällöttää? (helle?)
Nyt kun on kuuma, niin jotenkin lähes kaikki ruoka etoo ja on vaikea saada syötyä mitään.
Söin ananasta ja se meni onneksi kivuttomasti alas. Mitähän muuta keksisi? Onko muilla vastaavaa ongelmaa?
Kommentit (26)
Miten olisi keitot, smoothiet, jugurtit yms nestemäiset? Menee juomalla alas eikä tarvitse pureskella. Vielä jos on sellainen mitä voi syödä kylmänä niin vielä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Älä syö, nyt hyvä aika lahduttaa tai sitten vasta ilalla kun viilenee. Ota energia juomista.
Olenkin syömättä silloin, kun ei ole varsinaisesti nälkä. Mutta silloin kun alkaa jo tehdä kipeää nälän takia niin ei viitsisi jatkaa paastolinjalla :D Nesteytys kunnossa onneksi.
Minä surautin eilen ison kulhollisen gaspachoa. Siihen voi vaikka lisätä fetaa päälle, että saa proteiiniä, mutta itse olen vaan kulautellut parvekkeella lasista, protskut sitten illalla jostain muualta.
Tuohan on positiivinen ongelma. Itsellä ei ole mitään vaikutusta
Herneenpalkoja, mansikoita ja kirsikoita. Niillä mennään.
Jääkaappikylmää gazpachoa, kurkkua ja melonia. Mansikoita, raparperikiisseliä. Rouskuttele retiisiä ja kukkakaalia, uudet porkkanatkin on suorastaan makeita. Kotimaiset vihannekset on nyt kaiken kaikkiaan aivan ihania.
Vierailija kirjoitti:
Minä surautin eilen ison kulhollisen gaspachoa. Siihen voi vaikka lisätä fetaa päälle, että saa proteiiniä, mutta itse olen vaan kulautellut parvekkeella lasista, protskut sitten illalla jostain muualta.
Gazpacho.
Laitoin jogurttia ja hedelmäsosetta hetkeksi pakastimeen, granolaa päälle.
Jos ei halua kikkailla niin leipä päällisineen menee kahvin kanssa oli helle tai ei. Välipalaksi hapankorppu voilla . Illalla voi sitten kokkailla jos jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gazpacho.
Pitäisikö asiat kuitenkin tarkistaa ennen viisastelua? Käytetään molempia kirjoitusasuja.
Voi kunpa helle veisikin ruokahalun! Minulta vain muutaman kerran mennyt ruokahalu elämäni aikana. Viimeksi meni Eriksenin elvytystä katsoessa, ei herkut enää maistunut. Edellisestä kerrasta onkin sitten jo vuosikausia aikaa.
Mitä välii,itte tein cannelloneja tomaattikastikkeessa,täytteenä buffalo-mozzarellaa ja pikku tomaatteja,tomaatti-kasvisrasvakastike ja eikun uuniin.
Eilen paistoin broilerin rintafileitä.
No,mulla on täällä sisällä aika viileää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gazpacho.
Pitäisikö asiat kuitenkin tarkistaa ennen viisastelua? Käytetään molempia kirjoitusasuja.
Näyttää yhtä typerältä kuin se, että käyttää pizzan sijasta sanaa pitsa, vaikka tuo kirjoitusasu on myös oikein.
Kamppailen saman ongelman kanssa... ruoka ei maistu ja kun ei syö, niin huimaa, tulee rytmihäiriöitä yms. Parhaiten uppoo keitot. Toisille kertyy kesäkiloja ja toiset vaan laihtuu kesäisin :D
Monta päivää on mennyt juusto - kala- ym. voileivillä ja pähkinöillä sekä jäätelöllä, johon sekoitettu raakakaakaota.
Aasialaiset ruuat on tehty lämpimässä syötäviksi, joten sopii mun mielestä hyvin myös Suomen helteisiin. Tein just lounaaksi nopean wokin kaalista, porkkanasta ja nuudeleista. Ei tarvitse hikoilla hellan vieressä kuin pari minuuttia ja riittävän kevyttä syötävää.
Itse syön salaattia ja lihapullia keitetyn kananmunan kanssa.
Kirsikoita, mansikoita, melonia, sipsiä, leipää, suolakurkkua, oliiveja, leikkeleitä, jäätelöä... Päivällä napostellen ja illalla sitten syö enemmän jotain ruokaa.
Yksi kesäherkku mikä maistuu myös helteellä on uudet perunat. Päälle voita ja sormisuolaa.
Salaattiateria. Keittoja. Leipää. Smoothie. Energiapatukka. Pähkinöitä. Jogurttia. Rahkaa. Raejuustoa. Keksejä. Sipsejä. Hedelmiä. Proteiinipirtelö.
Söin pinaattikeittoa kylmänä. Hyvää se oli niinkin. Päivälliseksi kylmiä salaatteja. Päiväkahvin kaadan vaniljajäätelön päälle ja lusikoin siitä suuhun. Coldbrew tee on mun uus villitys. Hedelmiä, marjoja.
Älä syö, nyt hyvä aika lahduttaa tai sitten vasta ilalla kun viilenee. Ota energia juomista.