Kloriittia kaatui käsille, mitä teen?
Haju on kuvottava mutta pelkään että tulee joku myrkytys? apuaaa
Kommentit (19)
Ei varmaan auta kuin ambutointi :'(
Ensimmäinen ohje, pois tietsikalta/tabletilta. Sitten käsipesu. Sen jälkeen voit tulla kertomaan miten kävi.
voit pesun jälkeen koittaa hieroa sitruunaa käsiin. tietääkseni se poistaa pahaa hajua.
Pesin tottakai kädet ekaksi, mutta kun rupesin kuvittelemaan,että käsi tuntuu turvonneelta, pelästyin että nyt tylee joku myrkytys..
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 09:00"]
Ei varmaan auta kuin ambutointi :'(
[/quote]
AMPUTOINTI. P:llä.
No ei siitä myrkytystä tule, iho voi palaa...
Toimit aivan oikein, älä pelkää. Aina kun tapahtuu joku pieni kotihaaveri, pitää heti tulla palstailemaan.
Pese saippualla ja runsaalla vedellä. Ei vaarallista. Kunhat et juonut sitä.
Ei kloriitista mitään muuta tule kuin paha haju. :D Pesee pois ja se siitä.
Onhan se syövyttävä, mutta huuhtomalla siitä selviää :)
todennäköisesti nyt puhutaan siitä ihan tavallisessa marketissa myytävästä kloriitista. Et saa siitä mitään myrkytystä, jos et sitä juomaan mennyt. Huuhtelet vaan ne käpälät ja odotat hajun haihtumista.
Mulla on käytössä töissä aika paljon vahvempaa ainetta, jota käytetään elintarvikkeiden kanssa kosketuksissa olevien komponenttien desinfiointiin. Se on niin stydiä ainetta, että pitempi ihokosketus saa nahan lähtemään käsistä.
Joten, ap, nou hätä!
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 10:57"]
todennäköisesti nyt puhutaan siitä ihan tavallisessa marketissa myytävästä kloriitista. Et saa siitä mitään myrkytystä, jos et sitä juomaan mennyt. Huuhtelet vaan ne käpälät ja odotat hajun haihtumista.
Mulla on käytössä töissä aika paljon vahvempaa ainetta, jota käytetään elintarvikkeiden kanssa kosketuksissa olevien komponenttien desinfiointiin. Se on niin stydiä ainetta, että pitempi ihokosketus saa nahan lähtemään käsistä.
Joten, ap, nou hätä!
[/quote]
Niin ja muista, kloriitti AINA kylmään veteen. Kuumassa vedessä tulee myrkkyhöyryjä.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 10:57"]
todennäköisesti nyt puhutaan siitä ihan tavallisessa marketissa myytävästä kloriitista. Et saa siitä mitään myrkytystä, jos et sitä juomaan mennyt. Huuhtelet vaan ne käpälät ja odotat hajun haihtumista.
Mulla on käytössä töissä aika paljon vahvempaa ainetta, jota käytetään elintarvikkeiden kanssa kosketuksissa olevien komponenttien desinfiointiin. Se on niin stydiä ainetta, että pitempi ihokosketus saa nahan lähtemään käsistä.
Joten, ap, nou hätä!
[/quote]
Niin ja muista, kloriitti AINA kylmään veteen. Kuumassa vedessä tulee myrkkyhöyryjä.
[/quote]
Eikä saa sekottaa saippuan kanssa, syntyy kloorikaasua.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 09:00"]
Ei varmaan auta kuin ambutointi :'(
[/quote]
AMPUTOINTI. P:llä.
[/quote]
Just, ei tainnut mahdollinen ironia aueta sinulle, tosikko.
Ihan siinä pullossa lukee, että voimakas huuhtelu riittää. Mulla roiskahti tuossa yksi kerta kyseistä ainetta reilusti silmään, siinä vaiheessa on jo syytä panikoida (tai samaa ainetta nieltyään). Säikähdyksellä selvisin, vaikka muutaman päivän silmä oli todella arka.
My Strange Addicition -televisiosarjassa nainen oli koukussa valkaisuaineeseen ja samaa tavaraahan se kloriitti on. Nainen laittoi jopa kylpyveteensä valkaisuainetta päivittäin ja levitteli sitä muuten vaan iholleen ja haisteli. Hengissä oli, joten tuskin sinäkään AP siihen kloriittiin kuolet.
Huuho käet viileällä veellä, ei saippuaa!
Öööö, pese kädet?
Auttaisko?