Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietoturvaosaajat: puhelimen kamerasta kysymys!

Vierailija
14.06.2014 |

Lumian etukamerassa palaa usein punainen valo, vaikken ole ottanut sillä kuvia aikoihin. Se syttyy ja sammuu, mutta ei vilku vaan on pidempiä aikoja päällä. Samoin näyttö ei välillä mene ollenkaan pois päältä/mustaksi, vaan jää haalean tummanharmaaksi ja siinä saattaa vilkkua pari valkoista raitaa, kuin vanhoissa telkkareissa toisinaan. Illalla nukkumaan mennessä häiritsee, kun puhelin edelleen hohtaa pimeässä.

Onko puhelimessa joku haittaohjelma vai onko tuo muuten vaan rikki? Puhelin on 2 kk sitten ostettu Lumia 925.

(Minulla on ollut Lumia aikaisemminkin, eikä siinä ilmennyt mitään tällaista.)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epäilyttävältä, vie liikkeeseen ja kysy. Omassa Lumiassani kameran valo palaa vain kuvatessa.

Vierailija
2/11 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu törmännyt tällaiseen? Jotenkin epäilen, että se Gigantin myyjä tästä mitään tajuaisi, varsinkaan jos puhelin ei juuri sillä hetkellä temppuile.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 17:59"]Onko kukaan muu törmännyt tällaiseen? Jotenkin epäilen, että se Gigantin myyjä tästä mitään tajuaisi, varsinkaan jos puhelin ei juuri sillä hetkellä temppuile.

ap

[/quote]

No vaikka se ei tajuaisi mitään niin kyllä niillä siellä on velvollisuus selvittää kuuluuko vika takuun piiriin ja sen selvityksen tekee huolto

Vierailija
4/11 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta Gigantista ei kyllä kannata ostaa kännyköitä eikä tietokoneita. Myyjät eivät ole asiantuntijoita, eikä takuu- ja palautusehdoissa ole hurraamista.

Vierailija
5/11 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ei ole hyvä asia, että puhelin tekee jotain muuta, kuin mitä sen käyttäjä haluaa. Huoltoon.

Vierailija
6/11 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 18:14"]

OT, mutta Gigantista ei kyllä kannata ostaa kännyköitä eikä tietokoneita. Myyjät eivät ole asiantuntijoita, eikä takuu- ja palautusehdoissa ole hurraamista.

[/quote]Puhelimen takuu ei ole myymälästä kiinni.

Vierailija
7/11 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätätilassa voi laittaa laastarin linssin päälle ja sinitarraa mikrofonin ritilään. Mulla on ainakin, ja kuulemma Hyppöselläkin (F-Secure) on.

Vierailija
8/11 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:44"]Hätätilassa voi laittaa laastarin linssin päälle ja sinitarraa mikrofonin ritilään. Mulla on ainakin, ja kuulemma Hyppöselläkin (F-Secure) on.

[/quote]

Sinitarraa mikrofoniin? Et sitten soita puheluita ollenkaan?

Vierailija
9/11 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa typerää hakkerilta jättää se valo palamaan :D Lumiasta en tiedä mutta andrpideihinhan saa ohjlemistot suht huokeasti joilla voi kuunnella puhelinta salaa ja lukee viestit jne.

Vierailija
10/11 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:44"]Hätätilassa voi laittaa laastarin linssin päälle ja sinitarraa mikrofonin ritilään. Mulla on ainakin, ja kuulemma Hyppöselläkin (F-Secure) on.

[/quote]

No jos vaimo soittaa, niin eihän siinä tarvi itse puhua.

Sinitarraa mikrofoniin? Et sitten soita puheluita ollenkaan?

[/quote]

Vierailija
11/11 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:44"]

Hätätilassa voi laittaa laastarin linssin päälle ja sinitarraa mikrofonin ritilään. Mulla on ainakin, ja kuulemma Hyppöselläkin (F-Secure) on.

[/quote]

Muuten hyvä idea, mutta jos kyse ei ole läppäristä vaan kännykästä se mikrofoni ainakin on suhteellisen relevantti perustoimintojen kannalta.