Teiniäidistä ei kerrota sukulaisille????
kuulimme kavereiden kautta että miehen veljen tytär 18 v. on saanut lapsen. Harvoin nähdään kun asutaan kaukana. Tyttö lähti peruskoulun jälkeen opiskelemaan lähäriksi. Tätäkään ei haluttu suoraan sanoa vaan että tyttö on "koulussa" ja piste. Itse olen akateeminen ja naimisissa, ihan hyvässä työssä ja mieheni on johtaja. Lapsia meillä on, alle teini-ikäisiä vielä. Mistähän kiikastaa? Voisin lähettää vaatteitakin, mutta kun lapsesta ei ole kerrottu???
Kommentit (12)
Miksi olisi pitänyt kertoa jos ette ole läheisiä? Ja mitä ihmettä akateemisuutesi ja miehesi ammatti tähän kuuluu?? Lauantaiprovo.....
Ikävää, että vanhemmat noin häpeävät tytärtään. Ottakaan ihmeessä yhteyttä suoraan tyttöön, onnitelkaa ja jos ette pääse tapaamaan, lähettäkää pieni lahja.
Haluaisinkin onnitella, mutta mies sanoo että en saa ottaa yhteyttä ennenkuin kertovat itse. Lastenvaatteita olisi paljonkin, mutta ehkä annan ne kavereille. Ikävää. Välimatkaa on useita tunteja autolla niin emme varmaan pääse käymään kovin helposti. Tai en ainakaan minä pelkästään.
Varmaan jotenkin häpeävät tyttöä vaikka aika tavallista että hankitaan ensin lapsi ja sitten naimisiin. Me tosin mentiin ensin naimisiin.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 15:27"]Haluaisinkin onnitella, mutta mies sanoo että en saa ottaa yhteyttä ennenkuin kertovat itse. Lastenvaatteita olisi paljonkin, mutta ehkä annan ne kavereille. Ikävää. Välimatkaa on useita tunteja autolla niin emme varmaan pääse käymään kovin helposti. Tai en ainakaan minä pelkästään.
Varmaan jotenkin häpeävät tyttöä vaikka aika tavallista että hankitaan ensin lapsi ja sitten naimisiin. Me tosin mentiin ensin naimisiin.
[/quote]
Laita ihmeessä vaikka postissa paketissa vähän vaatteita ja onnittelukortti jos haluat ja olet iloinen tästä perheenlisäyksestä, voi tulla tytölle hyvä mieli ja kokee ettet murskaa hänen päätöstään olla noin nuori äiti :)
Lähäri ja teiniäiti = roskasakkia. Varmaan tupakoinut raskauden aikana jne. Eroaa pian ja jää sossun tuilla eläväksi yh:ksi.
Muiden ihmisten yksityisasiat ja elämänkäänteet ei kuulu teille. Pitäkää vaan huoli omista asioistanne ja jättäkää muut rauhaa. Sinua ei ole pyydetty osallistumaan heidän elämäänsä, pysy poissa. Jos olisit tärkeämpi ihminen, sinulle oltaisiin ilmoitettu jo aikoja sitten.
Olette kuulleet juoruja kavereitten kautta, joten anna asioiden olla. Odota kunnes asianomaiset itse kertovat uutisistaan.
Jos työntää nenänsä liian lähelle, voi saada nokilleen.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 15:27"]
Haluaisinkin onnitella, mutta mies sanoo että en saa ottaa yhteyttä ennenkuin kertovat itse. Lastenvaatteita olisi paljonkin, mutta ehkä annan ne kavereille. Ikävää. Välimatkaa on useita tunteja autolla niin emme varmaan pääse käymään kovin helposti. Tai en ainakaan minä pelkästään.
[/quote]
No voihan ne vaatteet postissakin lähettää....
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 15:51"]
Muiden ihmisten yksityisasiat ja elämänkäänteet ei kuulu teille. Pitäkää vaan huoli omista asioistanne ja jättäkää muut rauhaa. Sinua ei ole pyydetty osallistumaan heidän elämäänsä, pysy poissa. Jos olisit tärkeämpi ihminen, sinulle oltaisiin ilmoitettu jo aikoja sitten.
Olette kuulleet juoruja kavereitten kautta, joten anna asioiden olla. Odota kunnes asianomaiset itse kertovat uutisistaan.
[/quote]
Näin olen itsekin ajatellut. Tosiaan kyse on miehen sukulaisista eikä minun joten en ole heille tärkeä ihminen. Silti olisi ollut jotenkin normaalimpaa ollut ilmoittaa meille elleivät tosiaan häpeä ja aika paljon.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 15:51"]
[/quote]
Näin olen itsekin ajatellut. Tosiaan kyse on miehen sukulaisista eikä minun joten en ole heille tärkeä ihminen. Silti olisi ollut jotenkin normaalimpaa ollut ilmoittaa meille elleivät tosiaan häpeä ja aika paljon.
[/quote]
Ei olisi. He eivät ole teille ilmoitusvelvollisia. Heidän perheensä sisäiset asiat kuuluvat vain heille itselleen, ei uteliaille sukulaisille. Antakaa ihmisten olla rauhassa. He kertovat asioista aikanaan, jos katsovat siihen olevan aihetta.
-8
Ei meidän suurehkossa suvussa kyllä erikseen ilmotella että joku sai lapsen.. Sitten kun nähdään niin saattaa tulla puheeksi mutta mitään virallista ilmotusta on kyllä turha odotella eikä näin suurta sukua kutsuta mihinkään ristiäisiinkään vaan ihan lähisuvulla mennään ne. Eikä riipu siitä onko lapsen saaja nuori vai vanha, akateeminen vai amis.
Nyt ei ole kyse suuresta suvusta vaan ihan pienestä. Se tekee tästä vielä oudompaa.
Onpas tyhmiä ihmisiä.