Mistä ketjuista olet pahoittanut mielesi?
Oletko koskaan pahoittanut mieltäsi kunnolla jostain täällä olleesta ketjusta, vaikkei vastaus välttämättä olisikaan kohdistettu juuri sinulle?
Kommentit (10)
Tulin surulliseksi taannoisesta "noloin matkakohde"-ketjusta missä joku sanoi tuetut lomat olevan kaikkein noloimpia. Muistan lapsena kuinka meidän vanhemmat oli pienituloisia työläisiä ja halusi joka tapauksessa tarjota meille lapsille edes jotain viihdykettä lomalle, joten saatiin sitten tuettu loma yhdessä Suomen lomakohteessa. Hauskaa oli, enkä osannut kuvitellakaan että olisi jotenkin pitänyt hävetä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:57"]Tulin surulliseksi taannoisesta "noloin matkakohde"-ketjusta missä joku sanoi tuetut lomat olevan kaikkein noloimpia. Muistan lapsena kuinka meidän vanhemmat oli pienituloisia työläisiä ja halusi joka tapauksessa tarjota meille lapsille edes jotain viihdykettä lomalle, joten saatiin sitten tuettu loma yhdessä Suomen lomakohteessa. Hauskaa oli, enkä osannut kuvitellakaan että olisi jotenkin pitänyt hävetä.
[/quote] eikä! Nyt mullekin tuli paha mieli.
Itse aina kärkkäästi haukun kaikkia juntteja, ja poikaystäväni vanhemmat ovat hyyvin juntteja.. Eilen poikaystäväni sanoi et häntä aina hävettää kun omat vanhempani ovat hänen vanhempiensa seurassa :( en enää ikinä juntittele!
Kun Parittomat-ohjelmasta tuttu Riitta Virkkunen oli kuollut tehtyään itsemurhan, ketjussa, jossa häntä ruodittiin, oli suhteettoman pahalta tuntuvaa kommenttia suhteessa siihen, että henkilö oli juuri kuollut ja vielä oman käden kautta. Minulla oli positiivinen kuva Virkkusesta Parittomien vuoksi pitkälle koulutettuna sinkkunaisena, joka on hyvin älykäs ja herkkä ja kommentit ketjussa tuntuivat hyvin pahalta. Lopetin ketjun lukemisen ja itkin.
Myös kun ruodinnassa oli tv-ohjelma, jonka aihe oli pelkillä sosiaalituilla elävä pariskunta, pahoitin mieleni, kun joku tuli ketjuun sanomaan, että tällaisilla ihmisillä ei ole oikeus elää. Vaikka itsekään en pidä kyseisiä ihmisiä arvossa, en silti ajattele, että jollakulla ei olisi oikeutta elää ja kommentti oli minusta kohtuuton. (Näitä näkemyksiä oli myös pitkin ketjua.)
Ja kyllä, kuten Hesarin herkkyys-artikkelissa todettiin, meitä herkkiä ihmisiä on, jotka pahoittavat mielensä sitten kun tarpeeksi kovaan kolahtaa.
En muista pahoittaneeni mieltäni mitenkään erikoisesti mistään, koska tiedän että täällä ihmiset usein kirjoittavat mitä sattuu, ja sama ihminen ehtii kirjoittaa kymmeniä vittuiluja päivän mittaan.
Ne mitkä ärsyttää on esimerkiksi sellaiset jutut joissa kiven kovaan väitetään jotain asiaa, joka ei ole kuitenkaan niin, ja viljellään jotain tyhmiä juttuja taas eteenpäin. Esim. Lihavat ihmiset käyttävät lihavuudelleen tekosyyksi sitä että heillä on isot luut. En ole kyllä eläissäni kuullut kenenkään läskin väittävän että näytän läskiseltä koska mulla on isot luut. Maailman typerintä!
Olen tajunnut täällä ettei mulla ole mitään oikeutta arvostella muita ihmisiä tai toisten elämää. Ikinä ei voi tietää ihmisten taustoista. Arvostelin ennen hyvinkin kärkkäästi muita ja tuomitsin ulkoisten asioiden perusteella, mutta kaipa sitä sitten jossain vaiheessa tuli järkeä päähän ja muuta sisältöä elämään.
Helppo on loukata toista syvästikin muutamalla sanalla, varsinkin näin kasvottomasti. Moni tuskin ajattelee sen kummemmin, missä tilassa vastapuoli saattaa olla ja ehkä jonkun tuntemattoman ihmisen kommentti voi olla olla se viimeinen niitti jaksamiselle.
Hyvä mieli tulee niistä kommenteista, missä joku täysin ventoviera on huolissaan toisen olosta tai muuten osoittaa välittämisen merkkejä.
Mä en pahoita mieltäni mistään mitä mulle tuntemattomat ihmiset tekee anonyymisti netissä. Mä suutun, jos jotain. Mielensäpahoittaminen on järjetöntä ajanhukkaa, suuttumisesta saa edes virtaa.
Tsunami-kommentit olivat aikoinaan järkyttäviä. Osa mammoista kadehti ulkomaille matkustaneita ihmisiä siitä huolimatta, että nämä kuolivat.
Olen palstaillut aivan liian pitkään.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 15:17"]
En muista pahoittaneeni mieltäni mitenkään erikoisesti mistään, koska tiedän että täällä ihmiset usein kirjoittavat mitä sattuu, ja sama ihminen ehtii kirjoittaa kymmeniä vittuiluja päivän mittaan.
[/quote]
Minusta kyse ei ole tuollaisista "ihmiset kirjoittelevat mitä sattuu" -mielipiteistä noissa mainitsemissani esimerkeissä. Kyllä se kertoo ihmisten arvoista ja todella syvällä olevista asioista, jos oikeasti on sitä mieltä, että jollakulla ei pitäisi olla oikeutta elää.
Ja tietenkin itsekin tunnistan tavallisen vittuilun ja negatiivisuuden palstalla, enkä siitä niinkään ota itseeni (harmittaa tietysti välillä aloittajien puolesta), kyse kai on viime kädessä siitä, onko mikään enää "pyhää". Mitä on oikeus solvata ihan vain jotta saa oman mielipiteen sanottua. Minusta siis tuo kuolleesta rumasti puhuminen vaan loukkaa jo sitä, mihin itse uskon, eli on epäkunnioittavaa. Eli koen, että oman sietokykyni rajat menevät tuollaisissa isommissa asioissa.
5
Kyse lienee juuri tuosta kunnioituksen puutteesta. Ei ajatella toista ihmistä millään tavalla tai sitä, miten omat teot/sanat muihin vaikuttaa.
Minä pahoitin mieleni siitä kännikuskiviestistä missä haukuttiin nuoria ojaan ajaneita poikia, joista yksi kuoli. Uskomatonta, että joku oletettavasti aikuinen ihminen voi puhua noin vielä lapseniässä olevista pojista, joilla ei ole minkäänlaista harkintakykyä.
En ole. Miten näistä pahottais?