Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on kierukka!

Vierailija
13.06.2014 |

Miten pitkään teillä oli mahakipuja kierukan laitoin jälkeen? Jos nyt oli ylipäätään. Olen siis synnyttämätön nainen ja minulle laitettiin kierukka maanantaina. Laiton jälkeen pyörryin ja joka päivä on ollut vähän kohdun supistelua, erityisesti jos liikkuu vähän enemmän.

Pitääkö nyt heti lähteä uudestaan lääkäriin vai voiko kipuilu johtua siitä, että keho ei vielä ole tottonut kierukkaan? :/

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja alavatsa on todella turvoksissa.

Vierailija
2/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuparikierukan laiton jälkeen kipuja aina. Ne ei siis loppuneet ollenkaan.

Uusi yritys hormonikierukalla onnistui paremmin, vain ekana päivänä oli heikko olo. 

Sinuna soittaisin sinne missä se sulle laitettiin, nyt on jo mennyt useita päiviä. Eihän sen noin kipeä kuulu olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokoajan kipeä siis :/ mutta päivittäin on ollut. Oliskohan ehtinyt jo lähteä pois.

Ap

Vierailija
4/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin hormonikierukka synnytyksen jälkeen ja sanottiin että kerukka kuin kierukka (hormini\kupari) saa särkeä max.2pvä jos särkee enemmän niin yhteyttä lääkäriin ja tarvittaessa ultrataan onko liikkunut.

Vierailija
5/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti supistelee, jos laitetaan synnyttämättömän pieneen kohtuun. Uskon silti, että tuo on "normaalia" kun näin on toimittu. Katsoiko lääkäri ultralla asentamisen jälkeen, että kierukka meni oikein paikalleen?

Vierailija
6/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei! Minulle ei lääkäri sanonut mitään tuollaista..:/ Joudun nyt sitten odottamaan maanantaihin asti, että voi soittaa...

Ap

Vierailija
7/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ainakin särki aika kipeästikin noin vähän päälle viikon ajan.. sitten loppuivat kivut. Vähän supistustyyppistä/menkkatyyppistä kipua. Itse luin jostakin että kohtu voi supistella pidemmänkin ajan kun hylkii aluksi vierasesinettä...

Vierailija
8/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 19:51"]No varmasti supistelee, jos laitetaan synnyttämättömän pieneen kohtuun. Uskon silti, että tuo on "normaalia" kun näin on toimittu. Katsoiko lääkäri ultralla asentamisen jälkeen, että kierukka meni oikein paikalleen?

[/quote]

Katsoi ja sanoi sen olevan paikallaan. Kierukka laitettiin vaikka minulla ei ollu kuukautisia. Puudutuksen avulla ja tosiaan en ole synnyttänyt. Sen vuoksi olen pitänyt kipuilua normaalina. Lääkäri suositteli kierukkaa itse.

Ap

Vierailija
9/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 19:52"]No mulla ainakin särki aika kipeästikin noin vähän päälle viikon ajan.. sitten loppuivat kivut. Vähän supistustyyppistä/menkkatyyppistä kipua. Itse luin jostakin että kohtu voi supistella pidemmänkin ajan kun hylkii aluksi vierasesinettä...

[/quote]

Minullekin täysin menkkatyyppistä.. supistelu tuntuu todella inhottavalta..

Ap

Vierailija
10/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se kipu on aivan tavallista. Ensimmäisen kierukan kanssa minulla oli kipuja aika pitkäänkin, mutta se kohtu kyllä suurimmalla osalla sopeutuu ja joillakin harvoilla kohtu työntää kierukan sitten ulos.

Vierailija
11/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin kuparikierukka jälkitarkastuksessa. Pientä jomotusta oli päivän/pari. Sen jälkeen ei mitään. Menkatkin meni huomattavasti kivuttomammin kuin ennen (synnytystä), aiemmin ollut kyllä ihan infernaaliset kivut, mikä ehkä vaikuttaa kivun arvioimiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme