Vuoroin kylässä?
Onko kenelläkään sellasii tuttuja taikka sukulaisia, jotka käyvät teillä kylässä mut eivät pyydä teitä koskaan vastavierailulle?
Minun mielestä on epäkohteliasta mennä itse kutsumatta kylään mutta ei koskaan pyytää isäntäparia vastavierailulle.
Mul on kolmet tälläset vieraat. Ihan ovat muuten mukavia ja juttu luistaa.
No mä viimeks sanoin rouvalle ,että mepäs tullaan joskus käymään. Niin eiköhän tullut heti remppaa ja muuta estettä vastaukseksi.
Olen sit ajatellut ,että en kyllä enää itsekkään pyydä heitä käymään.
Anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet.
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 16:12"]Olipa nolo vastaus rouvalta. Onko hän muutenkin jollainlailla laiska tai epäkohtelias?
[/quote]No kieltämättä on. En viitti tääl alkaa puimaan hänestä.
Ei halua ketään omaan kotiinsa,
koska vieraista on vaivaa?
Pitää siirtää pyykit vaatekaappiin, piilottaa tiskikasat ja juoppo mies,
keittää kahvia ja tarjoilla ja jännittää, näyttääkö kalusteet ihan kaameilta ja kuluneilta ja vielä saa pelätä, ymmärtääkö vieras lähteä ajoissa.
Jotkut istuu kylässä 10 tuntia.
Tällainen oman kodin panttaaminen ja välttely on tietysti outoa tältä sinun tuttavaltasi, koska hän käy mielellään sinun kotonasi kylässä. Ajattelematonta ja töykeää.
Näitä riittää!
Itse olen oppinut sanomaan jo oven avatessani, että tervetuloa kuuteen asti, sitten minulla on menoa. Tai tule vaan tunniksi kahville, olen kyllä aika väsynyt.
Itse paljon vieraita vastaanottaneena lähden aina pois kyläpaikasta yhden tunnin sisällä. Poikkeus on juhlat tai jos isäntäväki erikseen pyytää eteisestä takaisin istumaan.
Nuo on kumpikin vähän kinkkisiä tapoja:
tullaan mielellään kylään, mutta vältellään itse kutsumasta omaan kotiin,
sekä viivytään kylässä tuntikausia.
Suu auki vaan, niin tilanteet selviävät.
Tosin en itse kyllä ole vieläkään saanut selville sitä, miksi jotkut väistelevät kyläänkutsumista, vaikka itse tulevat mielellään toisten kotiin...
Olipa nolo vastaus rouvalta. Onko hän muutenkin jollainlailla laiska tai epäkohtelias?