Miksi piilolinssit saavat aikaan päänsäryn joka kerta?
Käytän satunnaisesti kertakäyttöisiä piilolinssejä, ja joka kerta kun ne ovat olleet muutaman tunnin päässä, alkaa päätä särkemään iltaa kohti. Vahvuuksien pitäisi olla kunnossa, koska lasit ovat samaa vahvuutta ja niiden kanssa ei ole mitään ongelmaa. Mikä voisi tämän aiheuttaa?
(ja olen melko varma että ei ole sattumaa, koska tämä on sattunut jo moneen kertaan)
Kommentit (8)
Oletko kokeillut pitää linssejä useamman päivän putkeen ja testannut tuleeko pää kipeäksi?
Kosteuttavia tippoja silmiin, ne linssit kuivaa silmiä.
Vierailija kirjoitti:
Kosteuttavia tippoja silmiin, ne linssit kuivaa silmiä.
Ei kai kuivat silmät voi päänsärkyä aiheuttaa? Tai jos voi niin kokonaan uusi asia tämä. Ainakin linssit ovat irronneet hyvin silmistä joka kerta. ap
Piilarit eivät ole samaa vahvuutta kuin silmälasit, vaan aina noin puoli diopteria pienemmät, johtuen siitä, että ovat lähempänä silmää kuin lasit. Eli sulla on niissä liikaa vahvuutta ja silmät väsyy. Kannattaa käydä optikolta hakemassa piilareihin oikeat vahvuudet.
Vierailija kirjoitti:
Piilarit eivät ole samaa vahvuutta kuin silmälasit, vaan aina noin puoli diopteria pienemmät, johtuen siitä, että ovat lähempänä silmää kuin lasit. Eli sulla on niissä liikaa vahvuutta ja silmät väsyy. Kannattaa käydä optikolta hakemassa piilareihin oikeat vahvuudet.
Kyllä mulla piilarit on samaa vahvuutta, kuin lasitkin. Ei tule pääkipua, janäen hyvin.
Voisiko aapeellä olla paljon hajataittoa, ja tarvitsee tooriset linssit?
Optikolle mars.. .
Piilareiden vahvuus ei välttämättä ole sama kuin silmälasien, vaan on riippuvainen käytössä olevista voimakkuuksista. Myös hajataiton korjauksen tarve tulisi arvioida. Mene käymään optikollasi ja sovi hänen kanssaan pl-kontrollista. Olisi hyvä sopia, että menet kontrolliin niin että piilarit olisivat olleet silmissä jo ainakin pari tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla piilarit on samaa vahvuutta, kuin lasitkin. Ei tule pääkipua, janäen hyvin.
Voisiko aapeellä olla paljon hajataittoa, ja tarvitsee tooriset linssit?
Optikolle mars.. .
Hajataittoa on -0.75 toisessa ja -0.50 toisessa silmässä, mutta näkö itsessään on piilareilla hyvä, jopa parempi kuin laseilla. Eli näkemiseen hajataitto ei vaikuta. Silmissäni on myös melko iso vahvuusero mutta laseihin olen siitä huolimatta tottunut erittäin hyvin vaikka kumpikin silmä on korjattu täysin. ap
Olisiko syy juuri siinä, että käytät linssejä niin harvoin?