Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisiin kilpaa siskon kanssa

Vierailija
11.06.2014 |

Tässä tulee purkaus.

Minut ja mieheni vihitään maistraatissa elokuun alussa ja siskoni ja hänen miehensä kahden viikon päästä siitä komeasti kirkossa. Minä ja mieheni emme pidä mitään suuria häitä, koska järjestely ja rahan "tuhlaus" ei maistu. Tarkoitus on viettää kahdenkeskistä aikaa ja illallistaa molempien vanhempien kanssa.

Siskoni suuret häät vaativat järjestelyä ja siskoni on pyytänyt minua jo viime jouluna kaasoksi - ja samalla organisoimaan häitä. Lupasin olla kaaso, mutta ilmoitin jo silloin, että en aio käyttää kesälomaani hääjärjestelyihin - riittää omien häiden pikkuasioiden järjestelyt. Silloin jo sisko otti nokkiinsa. Nyt kuitenkin on alkanut tulla vaatimuksia niin vanhempieni kuin siskoni suunnalta siitä, mitä minun pitäisi auttaa ja tehdä (koristelua, ohjelmaa jne.). Olen siis ottanut hieman etäisyyttä sukuun.

No, luonnollisesti vanhempani maksavat suuren osan siskoni häiden kustannuksista. En ole viitsynyt tästä mitään sanoa, mutta ketuttaa, sillä meidän häihin ei ole rahaa tulossa - joskaan menot eivät ole kovinkaan suuret.

Lisäksi siskoni ja vanhempani ovat pyytäneet, että me siirtäisimme häitämme, "koska maistraattihäät on helppo siirtää". Lisäksi on tullut nurinaa siitä, että olemme tahallamme valinneet vihkipäiväksemme juuri heidän häiden alle. (Valitsimme hääpäivän omien lomiemme mukaan)

Nyt sitten kumpikin meistä siskoksista on näreissään. Minua ja miestäni on alkanut vituttaa perheeni asenne meidän häitä kohtaan, joten olemme harkinneet pitävämme kemut kokonaan kahdestaan. Ja siskoni on katkera, että en auta hänen juhlissaan ja ole mukana 100% teholla. Huoh.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurjaa. Eikö tuo ole helppo avata siskolle, että jos haluaisit käyttää aikaa häiden järjestelyyn ylipäätään, olisit järkännyt itsellesikin isommat häät? Ja kun et halua, olet tehnyt valintoja (maistraattihäät), joilla sinun ei sitä tarvitse tehdä. Miksi hän siis odottaa sinun järjestelevän hänen häitään? Miksei sisko järjestä itse sen kokoisia häitä, kun saa mukavalla vaivalla itse ja halukkaiden ystävien avulla järjestettyä? Kaikki eivät hääjärjetelyistä pidä eikä piittaa, toiset taas haluavat tehdä viinipullojen etiketitkin itse. Mutta muiden varaan tekemistä ja valmisteluita ei voi jättää ja laskea. Se ei ole reilua. Suunnitelmat voimavarojen mukaan siis. 

En minäkään kehdannut vaivata kaasojani järjestelemään, oli heillä muutakin tekemistä elämässään. Karsin järjestelyistä pois kaiken, mitä en ehtinyt tai jaksanut, jätin jäljelle tärkeimmät. Saimme ihan kivat juhlat yksinkertaisesti. 

Nauti omista häistäsi, ja tehkää niistä ensisijaisesti itsellenne mukava tilaisuus! Onnea!  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme