Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jalkani ovat niin kipeät aamuisin?

Vierailija
11.06.2014 |

Jooooo, tiedän että pitäisi mennä lääkäriin eikä kysellä täältä, mutta kysyn kumminkin, josko jollain olisi ollut vastaavaa kokemusta.

Olen reilusti ylipainoinen. Teen toimistotyötä. Olen alkanut liikkumaan pikkuhiljaa, teen elämäntaparemonttia mutta askel kerrallaan, en mihinkään Suurin Pudottaja -tyyliin. 

Ongelmaksi on tulleet todella kipeät jalat aamuisin. Kun nousen sängystä, köpöttelen vessaan kuin vanha mummo. Päivän aikana jalat vetristyvät ja illalla voin mennä lenkille tai kuntosalille ilman ongelmia. Aamuisin kipu ja lihasjäykkyys on suurta, enkä voisi kuvitellakaan ottavani juoksuaskeltakaan silloin. Jalat ovat myös hieman turvoksissa. 

Lisään vielä, että vaikka olen ylipainoinen, ongelmaa ei ole aiemmin ollut, vaan se on pikkuhiljaa nyt ilmaantunut ja koko ajan pahentunut. 

Mistä tämmöinen voi johtua? Onko kellään kokemusta?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kipu päkiöissä, ja turvotus, voisi olla jopa reumaa. Jos taas kipu keskellä kaarta tai kantapäässä, plantaarifaskiitti esimerkiksi. Otas kiinni varpaista istuma asennossa siten et jalka suorana, sattuuko? Paina samalla kantapään etupuolelta, sattuuko? Kokeile laittaa pikkunen vesipullo pakkaseen ja rullaa jalkoja sillä painaen viitisen minuuttia kunpuakin,saattaa auttaa! Joskus myös pohje,akilles takareidet yms voi olla liian jumissa ja aiheuttaa kipua,eli vrnytä myös niitä ahkeraan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän