kuinka monta kertaa päivässä ulostat?
Jos et päivittäin niin kuinka monta kertaa viikossa?
Kommentit (31)
Kerran päivässä. Ulostusväli on harvoin alle 24 tuntia, mutta voi olla niin, että esim tänään aamulla ja sitten huomenna illalla. Mutta joka päivä käyn paskalla.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 17:03"]3-4 kertaa viikossa
[/quote]
2-3krt/vk. Mahtaako olla sitten jotenkin tosi hidas aineenvaihdunta, koska mä oon ylipainonen, eli en varmasti syö kovin vähän :/ Syön myös paljon kasviksia ja juon 2 litraa vettä päivässä ja pari kuppia kahvia.
Häröä kun mies tuntuu käyvän vähintään 2krt/vrk isommalla tarpeella. Tosin molemmat meidän lapsetkin käy pari kertaa päivässä.
1-3 kertaa päivässä. Yleensä aamun aikana nuo kerrat. Erittäin harvoin on päivä ilman ulostamista.
Tuleeko paljon vai vähän kerralla, jos ulostat usein/harvoin?
2-3 kertaa päivässä. Vatsan pitääkin toimia päivittäin jos aineenvaihdunta on kunnossa.
Mulla on hirvee aamupaska ongelma! Eli aamulla heti kun nousen ylös niin kauhea vatsan väänne ja eikun vessaan, ensin tulee ihan ok kiinteää ja sit loput läysempää. No sit meen juomaan ison kupin pannukahvia, ja hyvä että ehdin kupin loppuun kun pitää juosta taas vessaan, tälläkertaa tulee löysää. Ja vielä kun oon jo saanu töihinmenovaatteet päälle ja melkein jo lähdössä pitää käydä ripulilla..
Ei ole varmaanihan normaalia.. nyt ollu joka aamu jonkin aikaa jo,, arki aamuina lähinnä, taitaa olla stressi-vatsa.. :-(
7 vastaa, ettei erityisen paljon eikä erityisen vähän. Jotain siitä väliltä varmaankin.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:06"]
2-5 kertaa päiväs
[/quote]
Huh huh, aika käsittämätöntä.
Nuorempana noin kerran viikossa, nyt jotain 2-3 kertaa. Urheilen paljon ja voisi sanoa että syön myös, mutta tonne sisuksiin tuntuu mahtuvan junavaunullisen verran tavaraa... *yöks*
Jos ei ulosta joka päivä niin kannattaa syödä enemmän kuituja ja juoda paljon vettä, normaalia on siis käydä joka päivä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:07"]
Mulla on hirvee aamupaska ongelma! Eli aamulla heti kun nousen ylös niin kauhea vatsan väänne ja eikun vessaan, ensin tulee ihan ok kiinteää ja sit loput läysempää. No sit meen juomaan ison kupin pannukahvia, ja hyvä että ehdin kupin loppuun kun pitää juosta taas vessaan, tälläkertaa tulee löysää. Ja vielä kun oon jo saanu töihinmenovaatteet päälle ja melkein jo lähdössä pitää käydä ripulilla..
Ei ole varmaanihan normaalia.. nyt ollu joka aamu jonkin aikaa jo,, arki aamuina lähinnä, taitaa olla stressi-vatsa.. :-(
[/quote]
Mulla aivan sama. Ihan kun olisin olisi omasta näppiksestä sun viestisi!
Ja tuota jatkunut jo kymmenisen vuotta.
Nro 13, nämä helteetkin (yökuumuus) saattaa vaikuttaa. Kuivattaa joten tulee ripulina. Pääasia et vain aamuisin eikä pitkin päivää. Toisinaan sama. Itse käyn 1-5krt ja eritoten aina ruokailun jälkeen. Eli jos syön :D
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:16"]Jos ei ulosta joka päivä niin kannattaa syödä enemmän kuituja ja juoda paljon vettä, normaalia on siis käydä joka päivä.
[/quote]
Lisään vielä urheilun, itellä varsinkin juoksun jälkeen vatsa alkaa kunnolla toimimaan.
Ehkä kerran viikossa. Korkeintaan kaksi kertaa. Tässä juuri eräänä päivänä hoksasin, että pitkä aika viime kerrasta. Mulla menee se "hätä" monesti ohi, jos en heti mene vessaan ja sitten saattaa mennä monta päivää ennen kuin tarvii käydä.
Riippuu ihan päivästä, mutta harvoin on sellainen päivä että ei tulisi kertaakaan. Yleensä vaihtelee 1-4 kertaa päivässä, useimmiten sanoisin että kaksi kertaa, ja toiseksi useimmiten 1 tai 3 kertaa. Yleensä joo kaks kertaa päivässä. Joskus yhtä harvoin kun on täysin kakaton päivä niin on 4-7 kertaa, nämä aika harvassa. Mutta viimeksi viikko sitten oli kaksi päivää putkeen jolloin paskoin yhteensä 10 kertaa, ei ripulia. :D
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:53"]
Jos et päivittäin niin kuinka monta kertaa viikossa?
[/quote]
Puolentusinaa kertaa päivässä. Kuka pystyisi pidättämään koko päivän, jos juo yhtään?