Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonihäiriö

Vierailija
10.06.2014 |

Olen viimeisen puolen vuoden sisällä huomannut elimistössäni joitakin muutoksia joiden epäilen olevan hormoniperäisiä. Gynelle olen jossakin vaiheessa menossa mutta sitä ennen kyselen nyt teiltä, olisiko jollakulla samanlaisia kokemuksia.

Yksi selvimmistä pms-oireista on aina ollut rintakipu. Rinnat ovat olleet hyvin hyvin arat n. viiden päivän ajan ennen kuukautisten alkua jolloin rinnat aristavat vaikka vain seisoisin paikallani. Noin puoli vuotta sitten tuo rintakipu yllättäen lakkasi eli nyt puoleen vuoteen rinnat eivät ole kipeytyneet ollenkaan ennen kuukautisia. Itse kuukautiset ovat kuitenkin säännölliset.

Huomasin muutama kuukausi takaperin hiusteni ohentuneen selvästi. Ne eivät siis ole harventuneet, eikä niitä lähde tavallista enemmän, mutta siis yksittäinen hius on muuttunut hyvin ohueksi.

Olen aina ollut huonouninen, mutta nyt n. puolen vuoden ajan olen alkanut heräillä aamuöisin siinä 4-5 aikaan. Siis lähestulkoon joka yö. Sillä ei ole merkitystä, milloin menen nukkumaan eikä sillä, kuinka paljon liikuntaa harrastan päivän aikana.

Olen 26-vuotias nainen. En käytä pillereitä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän