Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

maito ei käy - miten saada diaknoosi?

22.08.2006 |

Eli meillä kohta 2 v poika.

Tavallinen maito ei hänelle oikein käy -oireina ilmavaivat ja nukkumisongelmat.

Neuvolassa käsketään vain kokeille eri laatuja/määriä. Mutta tuntuu, ettei mitään selvyyttä asiaan tule yksin.

Kohta vuosi tehty näitä omia kokeilua ja alkaa hermostuttaa.

Eli haluaisin kunnon diaknoosin.

Osaako kukaan sanoa, mihin pitää ottaa yhteyttä, että pääsee tutkimuksii, onko niihin pitkät jonot kunnallisella puolella. Mitä yksityinen maksaa? Mitä pitää itse ottaa huomioon?

Onko totta, että verinäytteellä vosi selvitä onko kyseessä laktoosi-intoleranssi?

Asutaan Espoossa

Kiitos kaikenlaisita kommenteista, itse kun en tiedä mistä aloittaa, kun neuvolasta ei neuvoja saa.

t. K

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään aikanaan neuvolasta apua saanut. Itse piti VAATIA lääkäriaikaa ja lopulta se järjestyi. Neuvolalääkäri teki heti lähetteen allergiatesteihin sairaalaan. Sitä kautta asiat alkoivat rullaamaan ja samalla pojalla todettiin paljon muitakin allergioita kuin vain maito. Neuvolan täti ei oikein osannut sanoa mitään kun luettelin seuraavalla käynnillä kaikki allergiat.

Monet suosivat yksityistä tietä,mutta mä olen ollut tyytyväinen saamaani palveluun ihan kunnallisella puolella. Kun vaan tosiaan itse vaadin sitä lääkäriaikaa,muuten ei varmasti olisi tapahtunut mitään.

Vierailija
2/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neuvolalääkäri on vielä onnettomampi kun th:t. Eli kun kysyin mitä tehdä, se vaan totesi mun mietiskelyihin, että toisille rasvaisempi maito voi sopia paremmin... eli en usko että siitä on apua.

Kannattaisko tilata vain aika lääkärille terveyskeskuksesta? Vaikka tuntuu, ettei siitäkään ole mitään apua, jos siellä on joku, joka ei tiedä asiosta sen enenpää...

t. K

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko allergologille tai sitten ihan lastenlääkärille. Nopeammin saat diagnoosin.

Vierailija
4/7 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osako kukaan sanoa mitä yksityisellä käynnit maksaa ja miten paljon käyntejä voi tulla?

Meillä ei ole mitään vakuutusta jonka piikkiin voisi käydä..

t. K

Vierailija
5/7 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolan pikku-Jätissä ja siellä allergologilla käynti maksoi Kela-korvauksen jälkeen 61.13 eur. Lääkäri tutki pojan ja juteltiin oireista ja kokeillaan nyt maidotonta ja viljatonta ruokavaliota (poika 4 kk, imetän vielä) ja parin viikon päästä soitan lekurille ja sit katsotaan, mitä seuraavaksi kokeillaan. Meillä on onneksi vakuutus, joten ei niin kamalan pahalta tunnu nuo lääkärimaksut.

Vierailija
6/7 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä sellainen mieleen,että voisitte käydä yksityisellä ja pyytää lähetteen allergiapolille jossa altistus suoritetaan. Näin altistus tulisi halvemmaksi koska se lääkärikäynti on jo pelkästään 50 euroa,vähintään. Meillä piricit,verikokeet ja maitoaltistus maksoi yhteensä kelan korvauksen jälkeen 250 euroa.

Vierailija
7/7 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vinkistä MKE77!