Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe Särkänniemessä

Vierailija
18.06.2021 |

Meillä on uusperhe, johon kuuluu minun 2 lastani (11 ja 7-vuotiaat) sekä mieheni 1 lapsi (7-vuotta). Lupasimme viedä lapset särkäniemeen ajatuksella, että lapset menevät keskenään laitteisiin ja että mieheni käy vanhimman lapsen kanssa yhdessä/parissa isojen laitteessa. Nyt mieheni yhtäkkiä sanoikin, että hän haluaa mennä biologisen lapsensa kanssa isojen laitteisiin (ja että olisi isoimman suosimista, jos vain hän pääsisi eikä hänen 3 vuotta nuorempi lapsensa, joka suunnilleen niitä pelkää). Kaikki lapset ovat reissusta innoissaan, eikä kukaan edes hingu isojen laitteisiin, vanhin on vain pyytänyt päästä kerran isäpuolensa kanssa yhteen laitteeseen.

Miten te toiminutta tässä tilanteessa? Minulle tuli kurja olo kun mieheni sanoi haluavansa vain oman biologisen lapsensa kanssa laitteisiin ja että voi sitten samalla viedä vanhimman. Nuorinta (minun biologista lastani) ei maininnut ollenkaan. Itse olen raskaana enkä siksi voi mennä laitteisiin ja itse ajattelin, että lapsilla olisi kivointa laitteissa keskenään ja ajan viettäminen yhdessä perheenä, mutta nyt jos mennään mieheni tavalla, hän jonottaa lapsensa/toisen minun lapsistani kanssa jatkuvasti laitteisiin ja porukka jakaantuu koko päiväksi.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitekummi?

Vierailija
2/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitekummi?

Ei lapset halua mennä vieraan kanssa kun heille pääasia on perheen yhdessäolo. Mieheni sen sijaan yrittää jatkuvasti jakaa perhettämme biologisten suhteiden mukaisesti, mikä tuntuu minusta todella pahalta, koska minun lapseni pitävät hänestä kovasti ja itse kohtelen kaikkia tasavertaisesti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se 7-vuotias ei välttämättä kyllä pituutensa puolesta pääse isojen laitteisiin... Muistelen,että 140 cm on pituusraja moneen laitteeseen ja olivat ainakin pari kesää sitten todella tarkkoja näistä pituusrajoista.

Vierailija
4/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nyt ymmärrä ollenkaan. Eikö sinne laitteisiin mahdu kaikki neljä kerralla?

Vierailija
5/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se 7-vuotias ei välttämättä kyllä pituutensa puolesta pääse isojen laitteisiin... Muistelen,että 140 cm on pituusraja moneen laitteeseen ja olivat ainakin pari kesää sitten todella tarkkoja näistä pituusrajoista.

Hän on todella pitkä ikäisekseen, päätä pidempi muita (täyttää pian 8 v).. Itse yritin juuri sanoa miehelleni, että onko hänen pakko mennä laitteisiin (johon hän ei edes halua) ja jotka eivät ole varsinaisesti edes tarkoitettu hänen ikäiselleen, mutta mieheni haluaa periaatteesta suosia lastaan. Lapsi on vielä hyvin arka luonteeltaan, joten veikkaan, että hän ei edes nauti siitä yhtään toisin kun vanhin olisi tehnyt ja hän olisi kerrankin saanut jotain spesiaalia eikä aina samaa kun 7-vuotiaat..

Ap

Vierailija
6/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot isojen laitteesiin ja pienet pienten laitteesiin. Mikä tässä on ongelma?

Ai niin että sinä ole raskaana ja voit syödä vain jäätelöä ja hattaraa?

Vierailija
7/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä nyt ymmärrä ollenkaan. Eikö sinne laitteisiin mahdu kaikki neljä kerralla?

Aikuisten laitteisiin tarvitsee käsitykseni mukaan aikuisen viereen istumaan.

Vierailija
8/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot isojen laitteesiin ja pienet pienten laitteesiin. Mikä tässä on ongelma?

Ai niin että sinä ole raskaana ja voit syödä vain jäätelöä ja hattaraa?

Juuri tuota minä ehdotin, mutta mieheni haluaa viedä yhden pienen isojen laitteisiin, koska kyse on hänen biologisesta lapsestaan.

Ap

Vierailija
9/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen lapsi joka pelkää isojen laitteita, ei saa viedä sinne, siitä voi tulla trauma. Älä suostu sellaiseen. Älä päästä miestä oman isonkaan lapsesi kanssa kaksin niin, ettet itse valvo joka laitteeseen menoa ja tulee aina erikseen päätös. Laitteet ovat hyvin erilaisia toiminnaltaan, osa voi ottaa vatsaan. Mikä mies tuo on? Pitäisikö miehen hurjastella itsekseen ilman lapsia

Vierailija
10/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on todella pitkä ikäisekseen, päätä pidempi muita (täyttää pian 8 v).. Itse yritin juuri sanoa miehelleni, että onko hänen pakko mennä laitteisiin (johon hän ei edes halua) ja jotka eivät ole varsinaisesti edes tarkoitettu hänen ikäiselleen, mutta mieheni haluaa periaatteesta suosia lastaan. Lapsi on vielä hyvin arka luonteeltaan, joten veikkaan, että hän ei edes nauti siitä yhtään toisin kun vanhin olisi tehnyt ja hän olisi kerrankin saanut jotain spesiaalia eikä aina samaa kun 7-vuotiaat..

Ap

Huh ja te saatte vielä yhteisen lapsen. Sääli sun biolapsia.

Vierailija
11/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on tarpeeksi isokokoinen isojen laitteisiin niin eikö sinne voi mennä yksinkin?

Vierailija
12/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän isää ja hänen tarvettaan suosia omaa lastaan. Ehkä tämä lapsi asuu toisessa kodissaan enemmän kuin isänsä kanssa, ehkä miehesi viettää sinun lastesi kanssa enemmän arkiaikaa kuin oman lapsensa, nyt isälle tulossa vielä uusi lapsikin ja isän lapsi joutuu jakamaan isänsä ensimmäistä kertaa. Ehkä isä haluaisi lapsensa olevan rohkeampi. Sinne suosittuihin laitteisiin jonottaminen vie paljon aikaa. Jotenkin teillä pitää asia kivasti ratkaista eikä se välttämättä ole sinun mielipiteesi mukainen keino.

Vierailija
13/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porlotteri!!

Porvoooo!! Poroloo!!

0/15!

1/ 12500!!

Porlopolrpooo!

Ei valitettavasti ole, tervetuloa uusperheeseen.

Vierailija
14/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porlotteri!!

Porvoooo!! Poroloo!!

0/15!

1/ 12500!!

Porlopolrpooo!

Ei valitettavasti ole, tervetuloa uusperheeseen.

Uusperheellisen pitää ymmärtää, että kyseessä on uusperhe. Omia lapsia puolustaessaan (mahdollisesti näennäisesti tasa-arvolla ja oikeudenmukaisuudella perustellen) voi olla kohtuuton toiselle puolisolle ja hänen lapsilleen.

Vierailija
15/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on, että te vanhemmat istutte penkillä pallomahaa sivellen ja lapset menevät keskenään niihin laitteisiin, joihin pääsevät ja uskaltavat.

Vierailija
16/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on väärin perheen äidin nuorinta biologista lasta kohtaan, että hän ei pääse samoihin laitteisiin kun muut siksi, että hänen äitinsä on raskaana miehelle, jota ei kiinnosta kun oman biologisen lapsensa suosiminen. Ilman raskauttahan ongelmaa ei olisi, jos perhe haluttaisiin noin ikävästi biologisten suhteiden mukaisesti, sillä silloin äidin lapset voisivat mennä äitinsä kanssa.

Vierailija
17/28 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uusi lapsi tulossa... Miksi te naiset teette lapsia tällaisten idioottien kanssa?

Vierailija
18/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun varaatte koko päivän hurvittelulle, niin kyllä siinä ehtii eri kokoonpanoilla mennä laitteisiin niin, että kaikki ovat tyytyväisiä! Miehellesi kuitenkin lienee järkevää ostaa ranneke (41€) sen sijaan, että ostaa 9,90€ kertalippuja laitteisiin.

Vierailija
19/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ollaan niin köyhiä, ettei ole noin monimutkaisia ongelmia.

Vierailija
20/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiharha. Että koska minä äitinä haluan, että asiat menevät näin perheen parhaaksi, niin sinä isänä ajattelet myös samalla tavalla. Että koska minua harmittaa lapseni puolesta, niin lastakin harmittaa, vaikka lapsi ei välttämättä näe tai koe tilanteessa mitään harmittavaa.

Mikä ihme tämä ilmiö oikein on?

Pysykää kaukana kaikista sirkushuveista, niin on vähemmän näitä sinun-minun-meidän lapsiongelmia.

Ennustajaeukkona sanon, että ap lla on paljon uusia harmituksen aiheita tulossa, kun tuo yhteinen lapsi syntyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi