Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaakaoallergikkoja paikalla?

Vierailija
10.06.2014 |

Söin juuri pari palaa suklaata ja nyt hurja kutina ja ihottuma. Myös aikaisemmin kun olen syönyt suklaata niin on tullut ihottumaa.

Olenkohan kaakaoallergikko? Onko kuinka harvinaista?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet. Kaakaoallergia on hyvin harvinainen, vaikka hirveän moni luulee olevansa allerginen juuri kaakaolle. Oikeasti lähes KUKAAN heistä ei ole kaakaolle, vaan jollekin muulle suklaan ainesosalle.

Mutta mitä harvinaisempi allergia, sen muodikkaampaa ;)

Vierailija
2/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakaolle voit olla allerginen ehkä sinulle käy valkosuklaa jossa on vain kaakaon rasvaosaa eli kaakaovoita eikä lainkaan kaakaojauhetta.

Tyttäreni poikaystävä ei saa oireita valkosuklaasta.

Kyseessä voi olla torakka-allergia

luepa tästä

http://www.hs.fi/elama/a1337479080636

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon että olet jollekin muulle aineelle kuin suklaalle, on ihan pirun harvinainen allergia!

Vierailija
4/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sanoo kanssa, että hän on suklaalle allerginen. Aina tulee kutinaa ja ihottumaa suklaan syönnin jälkeen. Myös äidillään on kuulemma sama ongelma.

Vierailija
5/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itse diagnosoitu kaakao allergia. Sain samallaisia oireita kuin aloittaja, joten varmasti sinullakin on tämä tosi ikävä vaiva!!

Vierailija
6/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaniljalle allerginen. Joistakin suklaista saa isot oireet, mutta esim. Fazerin sinistä pystyn yleensä syömään. Siitä tulee vain välillä vatsa löysäksi.

Eli todennäköisesti olet jollekin muulle allerginen kuin kaakaolle c

Vierailija
7/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:34"]

Tuskin olet. Kaakaoallergia on hyvin harvinainen, vaikka hirveän moni luulee olevansa allerginen juuri kaakaolle. Oikeasti lähes KUKAAN heistä ei ole kaakaolle, vaan jollekin muulle suklaan ainesosalle.

[/quote]

Itsediagnoosin tehneet palstamamman alaspeukuttavat tätä

Vierailija
8/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaaseen joutuu yleensä pähkinää, mille voit olla allerginen.

Vierailija
9/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:34"]

[/quote]

Itsediagnoosin tehneet palstamamman alaspeukuttavat tätä

[/quote]

Kylläpä nyt ottaa joitain sydämestä kuulla että tuskin ovat KAAKAOLLE allergisia

Vierailija
10/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä jollain ottaa sydämestä tajuta se, että aina niitä kaakaollekin allergisia on, vaikka harvinaista onkin. Aivan hyvin voi olla juuri sitä, et sinä voi tietää.

Suosittelen selvittelyä lääkärin luona verikokein/prick-testein.

Vierailija
12/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättääpäs tämä nyt intohimoja

Vierailija
13/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteeriset "olen kaikelle allerginen!!!!11" mammat vs realistit!

Vierailija
14/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan meinaa, että ap ei voi olla kaakaolle allerginen, vaan että voi olla muitakin vaihtoehtoja. Luulisi tulevan muualtakin oireita kuin vain suklaasta.

Vierailija
15/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettu atooppinen iho, jota muutamat ruoka-aineet pahentavat. Ei siis allergia - vaan ärtyvä atooppinen iho. Ruoka-aineita, joihin reagoin mm. kala, tomaatti, suklaa, kaakao, sitrushedelmät. Aikuisella ruoka-aineallergian reaktiot tulevat harvoin (pelkästään) iholle.

Vierailija
16/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ihan realisti, vaikken tyrmännyt ap:n luuloa. Tiedän monia ihmisiä joilla niitä harvinaisiakin allergioita ihan diagnosoituna. Lääkäristä saa testeillä selvyyden, kannattaa jättää täällä kyselyt kun suurin osa ei ymmärrä kuitenkaan.

Vierailija
17/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n tapauksessa testi onnistuisikin, koska reaktio oli nopea.

Hankalampaa salapoliisityötä on selvittää allergian aiheuttaja, kun reaktio tulee reilun vuorokauden viiveellä, hitaasti. Hitaiden reaktioiden testaaminen ei oikein onnistu, pitää vaan itse kokeilla.

Vierailija
18/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaassa on paljon histamiinia, joka voi laukaista reaktion vaikkei suklaalle allerginen olisikaan. Sama reaktio voi tulla kypsytetyistä juustoista, punaviinistä, vadelmista ja mansikoistakin (ja monesta muusta), joten ei ole edes tavaton ilmiö. 

Vierailija
19/24 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani on, lääkäri sanoi että TODELLA harvinainen, joten syytä kannattaa etsiä ensin muista aineksista :)

Vierailija
20/24 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaakaoallergia ollut kymmeniä vuosia ja ihan testattu. Kyllähän ne harvinaisetkin allergiat aina jollekin osuu.